¦47

2.1K 146 10
                                    

PERJALANAN yang sungguh Awkward sudah bermula! Kepala Lyssa sejak tadi Menunduk tengok tanah. Manakala kepala Zash pula dah macam kena paku, tegak ke depan.

Sekarang, mereka berlapan terpaksa berpecah kepada empat kumpulan semata-mata Untuk mencari Rahsia Sumpahan tersebut.

"Aku--"

"Ian--"

Serentak mereka Berdua Bersuara.

"Kau dulu" Zash Menggosok perlahan belakang Tengkuknya.

"Hurm… Saya ada Dua Soalan. To be honest,Awak Pengguna Element apa eh?"

"Ada Enam Dunia semuanya… Krisol,Magic,Kristallen,Guardian, Angel dan Dark Fantasia.  Dan Kau tahu apa-apa tentang Kristallen World tak?"

Lyssa mengangguk, Wajah Zash dipandang.

"But you not answering My question"

"Aku tahu… Jadi,Apa yang kau
Faham tentang Kristallen World?"

"Emm, Kristallen World Adalah Dunia yang Berbeza di mana penduduknya Dark Element user. Pemerintah Kristallen world Ialah Raja Alexender Alez dan Permaisuri Alicia Alez. Raja dan permaisuri hanya ada Seorang Anak lelaki, dimana Hanya Dia sahaja  yang mampu menguasai All Dark Elements. Orang Kata kuasa Dia kuasa Dark Element yang paling kuat. Dan Nama Putera tu Ian…" Mata Lyssa Membulat Sambil menoleh Kearah Zash, Dia Menyambung Perlahan.

"…Zash Alez…" Zash Menjongket sebelah keningnya.

"Awak?!" Zash Hanya mengangguk. Lyssa terundur ke belakang Sedikit, Tangannya menutup Mulut.

"Jadi, Awak Pengguna Element kegelapanlah. Tapi,Kenapa Awak tak guna Kuasa Kegelapan dalam Setiap Perlawanan?Saya tengok awak selalu guna Kuasa Api biasa je?"

Zash menerus perjalanan, Matanya Masih mencari Makhluk yang mencuriga . Lyssa mencebik apabila Zash Menghiraukannya, Dia mengejar dari belakang.

"It's Too dangerous. Kuasa api yang selalu aku guna tu, Kuasa Dark Fire Level paling bawah. Dan Aku tak nak Tanggung risiko" Jawab Zash bila Lyssa disebelahnya.

Lyssa curiga Betul dengan Jawapan Zash. Lelaki ni, Dia sembunyikan apa Sebenarnya?

"Soalan Kedua?" Tanya Zash seraya mematikan Lamunan Lyssa.

"Saya Lupa, maybe next time" Lyssa tersengih.

"Ok, Giliran aku nak tanya Kau"

Lyssa mengangguk, Menyuruh Zash meneruskan ayatnya.

"Kau dari mana Sebenarnya?"

"Stalerria"

Zash mengangguk perlahan

"Dekat Stalerria, Kau duduk dengan Siapa?"

Terdiam Lyssa.

"Dengan Ayah dan Dua abang" Lyssa perit sendiri.

"Nama Ayah kau Apa?"

"Zaeri"

"Zaeri? Nama Panjang kau, Apa dia?"

"Lyssa Xandria William"

"So, Your father's name William and Who's Zaeri? Macam mana Kau jumpa Diorang?"

Lyssa tersentak. Dia Menelan Air liur Perlahan. Dengan nada Sedikit Bergetar,Lyssa Menjawab.

"Ayah dan Abang-abang Saya Mungkin bukan--"

"Eh!Tengok tu. Ian?" Lyssa Menukar topik perbualan dengan menunjuk kearah Beberapa Orang lelaki sedang mengelilingi Dua Orang Wanita Berekor Putih gebu.

"Eh eh, Mana Semua orang?" Muka Lyssa berubah Blur. Dia memandang sekeliling. Senyap sunyi, Tapi, Kenapa diorang tak perasan tadi? Atau Dia dan Zash Terlalu ralit berbual?

Zash menggeleng kepala perlahan, Senyuman sinis Terukir Dibibirnya.

"Tak Sangka, Guardian World pun ada Orang macam ni?"

●●●●●●

DALAM Kesibukan Penduduk Negeri Guardian Animals (G.Animals) menjalani kehidupan seharian. Seekor Musang Berlari Laju sambil Mulutnya Tak henti-henti Menjerit.

"Big Brother Deng! He's coming!!" Suara kecilnya Menjerit Kerisauan.

Penduduk yang Terdiri daripada pelbagai jenis haiwan mula Mengemas,Kalut. Masing-masing berlari Ke rumah, Pintu dan Jendela ditutup serapat-rapatnya. Hampir Seminit,Suasana Yang bising terus menjadi Sunyi .

Musang coklat bermata Merah itu memandang sekeliling, Setelah Berpuas hati melihat Semua makhluk sudah Pulang. Dia Menghentak Tanah dan Satu lubang muncul, Sebaik sahaja Ia masuk, lubang kembali tertutup. Tapi, Dalam Dia Tak sedar ada Dua ekor Gumiho masih mengemas Gerainya.

"Kak Eiri…" Seekor Gumiho menarik Tangan seekor lagi Gumiho yang Digelar Eiri. Eiri Hanya Menurut. Mereka Menyorot disebalik Gerai.

"Kak,Elra takut…Jom kita Lari balik ke rumah?"

"No! Nanti Kalau kita tercedera, siapa Nak jaga Ibu?" Tegas Eiri melarang. Wajah Basah adiknya Dilap dengan tangannya.

"Senyap. El, Jangan Takut kakak Ada" Potong Eiri bila Melihat Elra Ingin berkata Sesuatu. Terdengar Bunyi Bising, Eiri mengintai.

Makanan di Setiap Gerai diambil begitu Sahaja, Kalau Tak sedap atau Buruk Terus Gerai itu ditendang. Habis Rosak!

Badan Elra menggeletar Hebat.Dia Nak balik! Ibu, El takut! Tangan Kakaknya Ditepis. Elra Bangun dari Tempat persembunyian dan Terus Berlari meninggalkan Eiri yang jelas tergaman dengan Tindakannya

"Eiiii!!Bodoh! Bodohlah El! Bodoh,Gila!" Habis Elra dicarut Eiri. Carut Tak carut Langkah Kakinya tetap mengejar Elra.

Namun, Bibirnya Diketap Kuat Apabila Orang yang ditakuti Oleh Semua orang Mengelilingi mereka. Badan Elra menggigil, Dia segera Memusing badannya dan berlari Ke dalam pelukan Eiri yang sudah pucat lesi. Hanya Terlintas Tiga Patah perkataan je dalam kepalanya,

Gila,Mati aku!

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now