¦34

2.6K 197 7
                                    

Mereka berlapan berjalan beriringan masuk ke dalam krisol forest. Tangan masing-masing menarik tali kuda.

"Fella..."

Fella menoleh ke arah suara Tapi tiada orang pun. Dia telan air liur. Dahlah Dia Penakut!

"AbaikanUjar Zash. Fella mengganguk. Sebelah Tangan memegang tali kuda manakala sebelah lagi memegang Lengan Lyssa

"Fella..!!!"  kali ni Dengan nada menjerit. Nyaring!

Spontan Mereka menutup telinga Kecuali Zash. Fella dah nak menangis. Tapi mereka Berlapan masih lagi meneruskan perjalanan.

Tiba-Tiba datang angin yang kuat dengan Tanah yang bergegar. Fella selaku Wind controller Sedaya Upaya mengawal angin. Beberapa minit angin kembali tenang.

"Watch out! Demon!!"  Ives menjerit lantang.

Semua terkaku apabila Demon datang dari setiap Arah. Depan belakang kiri dan juga kanan.

"Ride on horse now!keep going ahead and do not Stop! Kecuali jumpa jalan keluar! Ingat lindungi Perempuan" Zash mengeluarkan Arahan.

Mereka patuh dan Terus memecut ke depan. Di tangan terdapat pedang yang terhasil dari kuasa kecuali Lyssa dia menggunakan pedang Yang Zash bagi dekat Dia.

Jann dan ives yang berada di barisan depan terus menyerang. Kepala Demon dipenggal.

Lyssa Sedikit cuai apabila Seekor demon mengcengkam Pahanya. Kepala Demon itu dipenggal oleh  Riel yang kebetulan melihat. Mereka terus berlawan walaupun mereka sudah terluka teruk. Akhirnya mereka menemui laluan bercahaya. Ya pintu keluar.

Zash menarik tali kuda, seraya memberhentikan kuda tersebut. Dia menoleh Ke belakang. Demon masih lagi mengejar. Zash mengeluarkan Kuasa apinya dan ditala ke arah Demon. Demon² tersebut terbakar. Zash terus menuju ke pintu cahaya tersebut

Lyssa Menyapu Ubat di pahanya, Dia berdecit perlahan. Kain Putih yang diberi olej dayang istana itu dibelit kemas di pahanya.

Gaun pendek Paras Paha disarung ke tubuh, memandangkan Tabib Istana Tidak membenarkannya memakai Seluar akibat Luka di paha kerana mungkin akan menyebabkan geseran antara paha dan Luka.

Rambutnya diSanggul Ala kadar. Dia Terus menuju Ke Dewan makan Istana

●●●●●●

" Jemput makan " Pelawa Seorang Dayang setelah selesai menghidang pelbagai makanan,   Mereka berlalu keluar . Meninggalkan Raja Qerio dan Tetamu

Mereka berlapan mengangguk dan Terus menyuap makanan, Termasuk Raja Qerio. Suasana Meja makan Senyap sunyi hanya kedengaran bunyi dentingan sudu dan garfu sahaja.

"Tuanku!" Tiba-Tiba Riel Menghentak Meja. Terpelanting sudu Jann ,terkejut punya pasal!

Tersedak Raja Qerio dibuatnya. Mereka Bertujuh menjeling Riel. Zash Yang paling Dekat Menghulurkan Air kepada Raja Qerio. Masing-masing menayang riak Risau.

Riel?

"Tuanku kata Nak cerita pasal apa yang berlaku di Krisol?"

Makin Dia tanya Adalah! Mukanya Tiada Langsung riak Bersalah dengan tindakannya yang boleh menyebabkan Raja Qerio bermalam di ICU !


LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now