"HOI ! Dah sampai! Ko nak pergi Mana?!" Jerit Ely sambil menepuk belakang Dross.
"Sakitlah Sengal!" Marah si perlindung hutan Itu pulak. Tepuk-tepuk pun sakit dho!
"Eleh. Dahlah! Tu Rumah Aku" Rumah Kayu berwarna hitam ditunjuk. Dross mendengus. Tolonglah.. Jauh lagi kot!
"Bangang betul lah, kesian Siapa Yang jadi suami Kau"
"Ehem!" Tiba-tiba Ives berdehem. Menjeling Terus Dross.
"Kau Asal?"
"Masalahnya Bakal Suami Dia, Aku!"
"Hah?!" Terlongo habis Mereka mendengar pengakuan Ives. Lagi-lagi Ely. Buruk bebenor muka terkejutnya!
"Bila?Bagaimana? dan Kenapa?! Hoii Makhluk! Siapa kau nak Jadi Bakal Suami Aku?"
Lyssa Terus pegang Ely Yang dah Macam Kambing Nak menerkam manakala yang Lain hanya mampu Menggeleng kepala. No comments betullah.
●●●●●●●●●
"OIT, kau nak pergi Mana?" Langkah Kakinya terhenti, Lyssa menoleh.Zash.
"Nak Masak. Tapi Semua Kosong, Jadi Saya Nak pergi Beli Barang. Kenapa?" Sampai Je dekat Rumah, Semua orang Terus Mendarat atas Katil. Letih Sangat gamaknya.
"Whatever it is, Kau kenal tak selok belok Magic World?Tak ada Orang teman Ke? Ke nak Aku teman?" Soal lelaki itu lagi sambil bersandar di dinding.
"It's okay. Saya tahu Jalan lagipun ni tempat saya."
"Tapi tu dulu, sekarang kau ingat lagi ke jalan?" Soal Zash Sambil keningnya dijongketkan.
Lyssa Hanya Memberikan sebuah Senyuman. Beberapa Saat Bayangnya Sudah lesap Disebalik Pintu seraya meninggalkan Zash yang terpinga-pinga. Zash Berdecit Perlahan,
"Perempuan pelik"
●●●●●●●●●
"MEH beli!"
"Murah-murah je! Harga Member!"
"Ayam, Daging semua ada dekat sini! Hati I pun ada hehe!"
Gegak gempita Pasar. Lyssa tersengih, Apasal gedik pulak si penjual ni?Gadis itu meneruskan perjalanan, sesekali dia Menggeleng kepala tanda Tidak Mahu Apabila beberapa penjual Menunjukkan Jualan mereka.
Saat Lyssa masih lagi Mencari , Bahunya Tiba-tiba Dilanggar. Sangat Kuat. Sampaikan kedua-duanya Terjatuh.
"Eh, Sorry..Sorry" Sambil Mulutnya Memohon maaf, Gadis Berambut Biru itu menghulur Kembali Bakulnya Yang terjatuh.
"Melda!"
Mata Gadis itu membulat. Dia Menggoncang Lengan Lyssa. Mereka bertatapan beberapa Minit.
"Tolong Saya, Lelaki Itu.." Belum Sempat gadis Cantik Itu Menyambung Ayatnya, Lyssa Sudah Menariknya Lari. Tangan Kedua-duanya Saling menggenggam erat.
"Hoi! Ko Buta ke?!" Jerit Seorang Pembeli Apabila Badannya dirempuh Oleh Gadis Berambut Biru itu. Gadis Yang dipanggil melda Sekejap tadi Hanya tersengih segan.
Laluan demi laluan dilalui mereka sehinggalah terjumpa Satu Lorong Yang Agak Tersembunyi. Gadis-gadis Remaja itu melepas keluhan Lega. Beberapa Saat mereka Terduduk ketawa.
"Tha.. huh huh..thank you hahaha" Ujar Gadis Itu Termengah-mengah. Dia Melepas Tawa dihujung Ayatnya. Lyssa turut tertawa.
"Awak lari dari siapa?"
"Pengawal Peribadi. Macam Tak biasa Ahahaha exercise Macam dulu-dulu"
Lyssa menyambut Tawa Gadis itu sebelum mereka berdua Saling berdiam diri.
"I mi---"
"Melda!" Belum Sempat Gadis Itu menyambung ayatnya,Seorang Lelaki Yakni Pengawal Peribadi tiba-tiba Menjerit.
"What are you doing Here. Tired lah Jaga Kau Melda, Letih tau tak letih? Asyik kena Kejar je. Sepak Kang"
Melda mengeluh Perlahan, Matanya Menunjukan Isyarat Kepada Pengawal peribadinya Kearah Lyssa yang setia Memerhati. Lelaki Baya 20 an itu membulat mata, Terkejut.
"Kenapa? Saya Lyssa. Lyssa Xandria. Awak?" Lyssa menunduk hormat serendah 90°.
"What..err..Saya Edan Leo. Edan." Edan Membalas Tundukkan Lyssa. Kedua-dua belah Tangannya diletak diperut.
"By the Way, I'm Melda. He's My personal Bodyguard"
Lyssa Hanya mengangguk.
"Sorry Miss, boleh Saya ambil dia? The Ki--sakitlah pompuan!" Marah Edan Apabila Melda Menyiku perutnya. Gadis itu menguling mata keatas, Asyik Marah-marah je. Tendang kang sia-sia Hidup! Melda Menjegil matanya kepada Edan.
"Ayah Minah ni sedang tunggu kami. Jadi boleh kami gerak dulu? miss?"
"Sure"
Beberapa Minit Bayang Gadis Cantik dan Beberapa Orang Pengawal itu Lesap. Lyssa tersengih. Mulutnya menutur sesuatu sebelum Dia Memusing Badan Ke arah Bertentangan.
"Goodluck"
A/N
Hah, baru Boleh Update. Banyak Sangat Technical Problem😂 typo Tegur ya. Main taip je Tak sempat nak check.
Serious Talk. Saya Terharu 😭 ada lagi yang sanggup Baca cerita ni. Komen lagi Bila Nak Update, tu belum Lagi Yang Dm Saya secara personal. Terharu Gaiss😔
Well biasalah Walaupun Ia nampak Simple tapi Benda Simple nilah Yang boleh Naikkan Semangat Kami nak update. But whatever it is Thank you .💜💜💜
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦