RAJA Qerio berdehem perlahan. Perit tekaknya akibat tersedak Kuah Pedas!
"Kau Ni kenapa hah? Tak nampak ke Tuanku sedang makan?Tak menyabar langsung!" Sergah Jann memandangkan Dia di tepi Riel. Kepala Riel diketuk dengan Garfu.
"Apa? Aku teringat masa tu nak buat macam mana?" Riel Menggaru Dahi perlahan. Salah
Timing ke dia tanya?"Tak apa. Beta dah lupa tadi,Nasib Baik Adriel Ingatkan Beta"
Riel sengih Bangga. Akibatnya? Enam sudu hinggap di kepala! Kecuali sudu Zash.
"Setelah selesai peperangan , Banyak Dunia Hancur teruk termasuklah Dunia Beta. Sudah Hampir Berbulan-bulan Beta tunggu bantuan Yang datang untuk Dunia Beta. Namun Hampa.
Beta fikir, Mungkin Masa tu Diorang Sedang Membaikpulih Dunia mereka dan Beta Masih lagi Tunggu. Dengan Makanan yang tidak mengcukupi, Banyak Penduduk meninggal.
Dan Sampai bertahun-tahun Tiada siapa datang. Beta Sangat Murka! Tapi Lama Tu Beta tertanya-tanya.. Kenapa Beta masih lagi menunggu Bantuan sedangkan Beta Boleh Guna Cara lain Untuk Baikkan kehidupan Rakyat Beta. Beta teruskan Usaha Sehinggakan Krisol World Kembali Seperti Dulu.
Tapi Beta dah tak bagi Diorang Pinjam Haiwan Beta. Cukup Lah sekali ia berlaku. Sebab Tu lah Beta Terharu dan Sedih. Terharu kerana Ini kali pertama ada Orang nak Melawat Dunia Beta dan Sedih kerana Mengingatkan Perjanjian Kerjasama kami dahulu"
Mereka Berlapan Mengangguk. Kesian Raja Qerio.
"Patutlah.. Masa kami mula-mula datang kami ada singgah di Pasar Euphopia, pantang sebut nama Tuanku terus diorang Tersenyum lebar" Ujar Olivea
"Sebab tu lah.. Rakyat Beta bagaikan Separuh Nyawa Beta" Raja Qerio menjawab Bangga dengan Senyuman lebar tersungging di bibir. Semua terpaku melihat senyuman itu, Sangat menawan!
"Tuanku Bila Nak kahwin..Uphshsh!" Soalan CepuGangsa Dari Riel mendapat tekupan di mulut.
"Maafkan Dia Tuanku" Jann menjeling Riel, Tajam. aish! Dia ni!
Terdiam Raja Qerio. Tak sangka dengan Soalan terlalu Direct tu.
"Tuanku Tidak sakit hati dan berdendam ke dengan Sikap mereka?" Zash mengubah Topik apabila Wajah Raja Qerio berubah.
Semua memandang Raja Qerio dengan Wajah berminat, Mahu tahu Jawapan Raja Qerio. Jann sudah melepaskan Mulut Riel.
"Sakit hati? Sapa Tak sakit hati dengan tindakan mereka? Berjanji tak sama dengan apa yang ditunaikan. Tapi dendam tu? Tak adalah."
"Kenapa?" Lyssa yang sedari tadi berdiam diri, kini mula Bertanya.
"Sebab Dendam Membunuh Diri kita dalam Diam"
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦