¦59

1.9K 117 12
                                    

KEESOKKAN harinya. Ely, Fella dan Jann Tiba di Istana Magic World. Satu suara Tiba-tiba menegur mereka.

"Eh?"

"Eh...Eh eh!" Akibat terkejut Jann meng'eh'kan kembali.

"...Edan!" Sambung Lelaki itu. Tubuh tegap Edan Dipeluk. Sempat mereka berdua buat gaya 'brotherhood'.

"Pabila Oren bertemu oren" Kutuk Fella Selamba. Yelah, Rambut mereka berdua Sama-sama oren. Ely hanya Tersengih.

"Oren tak oren, Korang buat apa dekat sini?" Soal Edan sambil melabuhkan duduk di Atas simen Kolam Ikan. Wajah Remaja bertiga yang sudah dianggap adik Dipandang.

"Meet The king, of course. By the Way King ada ke?" Ely Mengesat peluh dimuka. Wah, Panas Bak hang!

"Ada. Tengah Membebel dekat Wild sister mengkorang!"

"Tuan puteri buat Apa lagi ni?"

"Macam Korang tak kenal dia. Perangai entah apa..."

"Edan..." panggil Fella dengan wajah pucat lesi. Sempat dia cuit Jann dan Ely.

"Tak sedar diri yang dia tu,Tuan puteri. Perangai macam budak-budak! Tak mature langsung!"

"A--Abang..." Kali ini giliran Ely dan Jann pulak menggeletar.

"Menyusahkan orang je kerja. Dahlah aku yang...ke--na s--ek--sa, Eh tuan Puteri" Sampai nak terjatuh dalam Kolam, Edan punya panik! Ingatkan Hantu mati di siang hari rupa-rupanya Hidup di petang hari.

"Fell,Ely, Jann. Jangan duduk dan sila lari"

Baru sahaja mereka bertiga mahu membantah tapi apabila melihat Melda Mematah-matahkan Jarinya. Hilang Habis Bayang mereka di Situ. Cabut!

"Apa tadi?Wild ? Tak mature? Menyusahkan?!" Mata Melda tajam memandang Pegawal peribadinya.

Api muncul Di belakang Melda. Sangat marak! Terketar Edan!

"Ini Wild kau!"

Dush!

Tubuh Edan ditolak dalam kolam ikan. Menyeringai Edan. Tulang belakangku!

"Ini baru tak mature"

Dengan gaun labuhnya, Melda masuk kedalam Kolam dan Memijak badan Edan dengan High heels-nya. Hampir nak menangis Lelaki itu. Astaga! Ya ampun! Badan gue!!

"Menyusahkan? Huh. Ini menyusahkan!"

Splash

Muka Edan dicekup lalu Diselam kedalam kolam ikan,Ditonyoh-tonyoh ke dasar kolam. Berpuluh-puluh Ikan hampir nak diserang Sakit jantung! Terus ikan tersebut Lari ke Sisi Kolam.

Setelah puas, barulah Melda melepaskan lelaki malang itu. Gadis itu sempat menyepak Edan sebelum berlalu pergi. Edan terus terkapai-kapai mencari nafas.

Disebalik pokok. Remaja bertiga itu masih lagi memerhati. Mulut mereka kalut mengomen!

"Wow"

"Yash!"

"No comment"

●●●●●●●●

"Baiklah, Beta hormati keputusan kamu. Walaupun Beta berat hati. Tapi, Kamu juga ada Kehidupan masing-masing. Beta terima" King Ivamdrash tersenyum diatas Takhta. Disisinya terdapat Melda.

"Thank you, Your highness" Ujar Ely. Si raja Hanya tersenyum lembut.

"By the way, What are you guys Doing here? Bukan Ke kamu di Kristallen world?"

"Ha'ah, Korang buat apa?" Sampuk Tuan Puteri itu pula.

"Well,Mission...?" Jann menjawab.

" mission? Misi apa?"

"Apa yang Kami tempuhi itulah misi kami. Setakat ini Tiada Masalah Lagi. That's why, Kami datang terus jumpa Tuanku. Takut Bila Ada Misi nanti kami tak sempat nak datang" Fella Tersenyum di hujung ayatnya.

"Ouh,Alright. Kamu bertiga je?"

"Nope, Ada Lapan. Yang Lima lagi Tak ikut" laju Ely Menjawab soalan King Ivamdrash.

"Eh korang, Akak ingat nak Buat makan-makan malam ini. Korang join sama eh?" Ajak Melda Tiba-tiba.

Melebar senyuman mereka. Uhuhu, Makan besar gaiss. Rezeki jangan ditolak.

"Of course!" Jawab mereka bertiga serentak.

"Bawa kawan kamu juga" Tambah King Ivamdrash.


●●●●●●●●


Pintu bilik Ely ditutup kembali. Olivea Menggaru kepala, Eh mana diorang ni? Fella tak ada, Jann tak ada, Ely pun tak ada!

"Riel ! Ives!" Melihat Bayang Jejaka Berdua itu, Olivea terus menerpa. Terangkat kening mereka.

"Fella, Jann dan Ely, Diorang pergi mana?"

"Ouh, Ingatkan apalah kau ni. Diorang pergi Dekat Castle. Jumpa King" Terang Riel. Olivea melepas nafas Lega. Fuh, Ingatkan hilang dah tadi.

"Jangan nak lega sangat Dho" Sampuk Ives dengan muka Serius.

"Kenapa?" Terpinga-pinga Olivea dibuatnya.

"Sekarang dah masuk Sehari dah"

"Ish, Cakaplah straight!" Dengus gadis itu. Berdebar pulak.

"Lyssa dan Zash. Dah sehari, Mereka tak balik-balik lagi!"

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now