"LORD Shaz?!"
Lord Shaz Tersenyum dengan Muka Berkerut menahan Tolakan Kuasa.
"I'll Count until 3. Terus keluarkan Kuasa,Ok" Arah Zash.
"1"
"2"
"3! Now!"
Kedua-dua belah tangan ditala Kedepan.Tanah Bergegar dan Tiba-Tiba Disekeliling Istana Muncul Cahaya Dari Bawah tanah dan Ia Memancar Naik keatas membentuk Pelindung Lut Sinar.
"Urgh, Finally"
Mereka Terduduk Lemah tanah. Penduduk KW memandang Kagum.
Jann dan Olivea menghulurkan Air herba tapi Tiada satu pun disambut. Diorang memandang dengan Pandangan Simpati.
Oh Tolonglah!Nak angkat tangan pun Tak larat.
Jann dan Olivea dengan Baik Hati menolong mereka Minum, Lyssa yang Tiba-Tiba Muncul Dipimpin oleh Dayang membulat matanya Dengan Mulutnya Ternganga dia sedikit terjerit.
"Oh God, What's going On?"
●●●●●●
MEREKA Berlapan Sudah Bersedia Diatas Kuda. Jann maju ke depan dan Tangannya menyentuh udara lalu Muncul Sebuah Portal kekuningan.
Setelah Berpelukan Dengan Raja. Ely dan Fella serta Olivea ,Lyssa, Ives,Riel dan Jann terus Masuk Kedalam Portal kecuali Zash. Dia Menghampiri Raja Qerio.
"Tuanku"
Raja Qerio mengambil Beberapa Keping Surat dari tangan Zash.
Mata Raja Qerio bergenang setelah tengok Nama penghantar di Surat. Zash Terpandang Lord Shaz yang tersenyum kearahnya, Zash hanya membalas dengan menunduk sedikit kepalanya.
"Thank you for Everything, Prince."
Kuda yang Mahu masuk ke dalam Portal terhenti. Zash menoleh dengan Muka Terkejut.Lama, Zash dan Raja Qerio Bertentang Mata sebelum Zash Menepuk badan kuda. Kuda Berlari masuk Ke dalam Portal.
Portal Mengecil dan perlahan-lahan Menghilang. Raja Qerio mengukir Senyuman.
"May God Bless them"
●●●●●●
SEBUAH Portal Muncul didalam Hutan Atau lebih Tepatnya diatas Dahan Pokok.
"Arghhh!!"
"Aduhhh!!"
"Kuda aku!!"
"Jann!!"
"Errr"(Ni bunyi Kuda tau😂)
Jeritan Berselang seli dengan rengusan kuda yang tengah senak tu bergema.
"Sorry!my Bad Landing!" Jann terus Merayu ditanah akibat Terlihat Death Glare dituju kearahnya.
"Kita diDunia mana ni?" Tanya Riel sebelum ditendang oleh Ives.
"Jangan nak Acah hilang Ingatan lah!"Ives dan Kudanya berlari kearah kawan-kawanya seraya meninggalkan Riel yang Sedang berlagu kesedihan.
"Apa salah aku?"
●●●●●●
"WOW,Binatang Apa Ni?" Mereka Berlapan Memandang Teruja kearah seekor Binatang . Mereka sekarang sedang bersembunyi disebalik semak. Kuda pula, Jann Teleport Ke Tempat lain.
Dari Leher sampai ke pusat seperti manusia tapi Dari Pusat hingga ke bawah pula berbadan Kuda. Binatang ni Tiada Hidung kecuali mulut dan sepasang Mata Hitam legam yang menyeramkan.
"Dross!!" Mata Riel Bersinar Galak melihat Binatang yang Berjuta-juta kali ganda dari mereka,Macam semut dengan Manusia.
"Dross? Nama Binatang tu ke?" Tanya Fella.
"Korang Tak Kenal ke?" Soalan dijawab dengan Soalan. Wajah Blur dipandang Satu-satu,Serius tak tahu? Dalam buku ada kut!
"Kalau Kitaorang tahu, kitaorang Tak tanya kau pun" Sindir Olivea .
"Relax..Relax Vea, aku tanya Je pun. Okay dalam Buku The Guardian of Guardian World ada, History of the Guardian , The Forest Guard, The--"
"Cut the Crap Riel!" Marah Ives. Tahulah Dia suka Buku,tapi tak payahlah nak promote kat sini.
Riel hanya tersengih.
"Sorry, korang ni serious Sangat. Okaylah, Dross di Penjaga Hutan Di Guardian World. Kita kena lepasi dia dulu Baru kita boleh masuk dalam Guardian World"
"Kalau kita Tak lepasi dia?"
"Tak boleh!" Jerkah Riel tiba-tiba, Dahlah Depan muka. Tersentak Fella Selaku yang Bertanya Soalan tadi.
"…Hanya Dross saja Tahu Pintu ke Guardian World.Guardian World tukan dunia tersembunyi Jadi kat sini Dross je tahu Guardian World Dekat mana! Alahai korang ni Tak sekolah ke?" Sambungnya.
Masing-masing buat muka, kau-nak-mati-ke?
"Bukan ke kalau kalah kita akan dicampak ke [Mouth Dimension]?"
Telan Air liur diorang dengar nama tu
[Sebuah dimensi lain yang hanya dihuni Oleh Mulut Yang sentiasa Ternganga]
"Yes" Jawab Riel. Serious.
"Warghhhhh" Ngauman bergema dalam hutan seperti Betul-Betul dibelakang diorang.
Perlahan-lahan diorang menoleh. Gila! Memang betul pun! Mata hitam Legam itu Memandang tajam.
Jann memandang satu persatu muka sahabatnya yang dah macam tertelan gajah tu.
"Again , Sorry guys"
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦