¦36

2.5K 167 1
                                    

LYSSA merenung Buku dihadapannya. Pelik. Buku ni dia rasa di Kristallen World macam mana boleh ada dekat sini? Tapi kali ni ada satu lagi buku


Guardian of Legendary , History of World dan  Secret of Light Angel and Demon Angel.

Lyssa bangun, tempat yang harus dituju sekarang Perpustakaan! Yang lain dah keluar menjalankan misi memandangkan Dia Cedera di paha memperbantaskan pergerakkanya.

●●●●●

PINTU Perpustakaan ditolak perlahan. Terlihat Raja Qerio ada didalam. Bersilang kaki.

"Ya"

Lyssa mengetap bibir. Dia mendekati Raja Qerio yang enak bersandar di Sofa.

"Err..Saya datang nak Buat Rujukan tentang Buku-Buku ni" Lyssa berterus terang.

"Buku?…Boleh beta tengok?"

Lyssa meletakkan Buku-buku itu diatas meja Raja Qerio,Raja Qerio tergaman.Segera Raja Qerio Menyuruh Lyssa duduk . Wajah Cantik dihadapanya direnung

"Mana kamu dapat Buku ni?"

"Saya tak Tahu Tuanku, Tadi Buku ini Ada atas Katil saya. Tapi Dua buku ni Saya tinggal di Kristallen" Lyssa menunjuk Buku Guardian of Legendary dan History of Worlds

"Kamu kata kamu tinggal di Kristallen World tapi macam mana boleh ada di sini?"

"Tu lah saya pelik.. Kenapa tuanku?"

Raja Qerio terdiam lama. Kejap dia tenung buku kejap dia tenung Lyssa. Hairan Lyssa dibuatnya.

"Beta Cadangkan Kamu Baca Buku ni. Beta keluar dulu untuk Bagi kamu ruang Baca buku ni" Selesai Berkata Raja Qerio terus keluar. Makin Hairan Lyssa dibuatnya.

Buku Light angel dan Demon Angel dibuka. Meremang Buku roma Lyssa terasa ada Aura Lain macam Keluar dari buku

Muka surat Pertama Kosong. Muka surat Kedua juga kosong dan hampir Muka Surat 100 lebih Baru ada,

BIDADARI CAHAYA

Bidadari Cahaya merupakan Bidadari Paling Berkuasa di setiap Dunia. Kewujudannya adalah Suatu Anugerah Terindah. Kemunculannya Membawa petanda Buruk

Kuasanya menjadi Impian...
Kecantikan Yang tiada tolak bandingnya..
Wajah Yang Lembut dan Polos..
Senyumannya menarik Mata untuk terus melihatnya..
Rambutnya bagaikan Sutera yang termahal..
Segala Sifatnya tiada yang mampu Mengatasinya..

Dia Bidadari Cahaya..

Jika Engkau Pewarisnya.. Engkau Digelar

Daughter of Light angel

Dan segala Kegelapan sedang Menunggumu...

Kali ini,Bukan setakat bulu Roma, Bulu kening pun dah tegak! Lyssa terus menutup buku tersebut, Dia meletak ke tepi. Buku seterusnya Dibuka,

PENDAHULUAN

"Siapapun kamu , Janji kepada Beta,Kembalikan Keamanan Dunia Beta, Kembalikan Fantasia World. Kembalikan Dunia Kami! Disini Kami lahir, Disini kami dibesarkan, Disini Kami berjuang, Disini Kami setia menunggu, Kembalikan Hak Beta!"- Queen Auroria De Feithieunabella.

Berkerut dahi Lyssa, Berbelitnya Nama. Ni amanah, Tapi kepada Siapa? Tanda tanyanya hilang apabila Terpandang beberapa Patah perkataan ini.

"Ini Amanahku, Wahai Bidadari Cahaya, Berikan Cahayamu"

Kini Giliran Buku Guardian of Legendary pula diselak ke muka surat pertama, Dia membaca Sekilas.

Perkahwinan White angel dan Demon Angel bukan Perkahwinan Terlarang.

Tetapi, Mengapa Semua makhluk takut akan perkahwinan Suci ini?

Sekarang Aku tahu, Perkahwinan suci melahiran zuriat yang Suci Dan Zuriat yang suci Mempunyai Kuasa Yang Suci.

Tetapi mengapa Zuriat Whidem Angel Memberi kegelapan?

Lyssa berhenti membaca, Whidem Angel? makanan Ke? Hahaha Erk tak lawak lah Lys! Dia menyambung pembacaan

Wahai Whidem Angel, Kegelapan tidak patut Hadir dalam dirimu, Jagalah Kesucian Mu sebagai Whidem Angel, Bangkitlah Whidem Angel! Bangkitlah The legendary!

Tuntutlah Maruahmu!

-King Eroy De Fiethiunabella

Feithiunabella? Whidem Angel?Apa tu? 

Ishh Bodohlah! Carilah! Kaukan dalam Perpustakaan sekarang! Marah Hatinya, Lyssa mengetuk kepala. Bengap dia Memang tak boleh nak Sembang!

Baru Semangat nak cari dia baru teringat, Nak cari kat mana? Besar Kot! Arhh malasnya. Lantaklah ! Nanti Tanya Riel lah, Diakan Pakar.

DUMM!!

Lyssa tersentak. Terasa bergegar Lantai yang dipijaknya.

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now