FELLA tangkas Menepis Segala Serangan dari Jayden. Sempat dia hadiahkan satu tendangan di dada Jayden membuatkan Jayden terundur. Tapi, Jayden Kembali pantas Menyerang.Argh, Aku lupa. Dia Anggota kumpulan Kitorang! Kalau aku kuat, Dia lagi kuat! Damn!
"Jayden, Ni aku,Fella."
"Kau ingat aku Buta ke? Mestilah aku Kenal Kau, Bodoh!" Balas Jayden Tanpa Sebarang Reaksi.
"Kalau kau tak buta, Kenapa Kau lawan Aku macam Kita ni Musuh?"
"Jangan Banyak cakaplah Bangang. ¥£πβ€" Bebola kegelapan muncul apabila diseru oleh Jayden.Bebola itu dibaling ke arah Fella dan Fella menepis dengan pedang aisnya. Gadis itu terus melempar Pedangnya ketanah apabila Ia Bertukar menjadi Hitam.
"Fella Tunduk" Fella spontan menunduk mengikut arahan Jann.Gergaji kegelapan melintas betul-betul diatas kepalanya.Fuhh.
"Hati-hati dengan kuasa Dia!Jangan bagi kena kau! Ia boleh meresap dalam tubuh kau dan kau akan rasa sakit sesakitnya" Jerit Jann, Sambil Kuasa Cahayanya Membakar Shadow beast dan Troll.
"Maaf Jayden" Sebaik Dia Berkata puting beliung daripada Pasir mengelilingi Jayden.Jayden Lemas didalam Pasir tersebut dan terus lenyap. Pengecut! Lelaki apa Kalau kena sikit dah lari?
●●●●●●●
ELY elok bersandar santai di pokok bersebelahan Lyssa, seperti melihat drama pulak. Langsung tak berniat mahu menolong Sahabatnya.
"Hei Ly, pergilah tolong diorang tu. Boleh pula bersantai dekat sini!"
"Bising lah kau ni. Kau tahukan aku ketua grup kita so melihat diorang berlawan secara tak langsung aku boleh lihat kekurangan diorang semasa berlawan dan aku boleh baiki diorang"Ely tersengih-sengih
"Baiki? Awak ingat diorang tu mainan?"
"boleh dikira juga. Kau apa tahu, sebenarnya aku anggap diorang sebagai mainan"Ely ketawa terbahak-bahak.Sebelum ditepuk oleh Lyssa.
"Ely! Tak baiklah"
"Gurau jelah"
"Pergi tolong diorang, Elisha" arah Lyssa.
Ely mengeluh dan bangun dari duduk. Dia berlari kearah Fella dan Jann yang sedang melawan shadow beast.
●●●●●●
MEREKA bertiga berbaring diatas Rumput, Masing-masing kepenatan.Ingat lawan Shadow beast dan troll mudah ke?Mujurlah tiada cedera parah hanya luka-luka je.
"Jayden dah tak ada dalam grup kita"Jann bersuara. Tangan direhatkan diatas perut. Fella dan Ely hanya tersenyum hambar.
"Oh, aku nak sambung apa yang aku cakap semalam. Ceritanya bermula begini, Ada seorang gadis cantik berjumpa dengan seorang pakar sejarah.."
"Ely!"
"Ahahaha, Just kidding lol. Macam ni.."
Habis sahaja Ely bercerita kepada En.Abram. Ada ke patut pengetua Tanya dia,
"Habis tu kenapa kamu jumpa saya?"
"En..."Meleret nada suara Ely.
"Hurm saya tak boleh kata apa cuma pasal kamu kata kamu nampak dia dalam bilik sambil bercakap dengan sesuatu dan ia adalah shadow beast beri saya satu petunjuk. Dan kamu juga kata dia juga sebut nama Raja Devileo beri saya dua petunjuk.kamu juga kata yang dia yatim dan nama ibunya Arunia dan ia jugak beri saya tiga petunjuk.
Apabila digabungkan tiga petunjuk itu saya tahu siapa dia"
"Siapa?"
"Listen. Arunia dan Axsefas ada seorang anak namanya Jered Arure Axsefas, dan Axsefas mati dibunuh oleh kalian akibat mahu menghancurkan dunia magik..kamu tak perasan ke Jayden tak ada dalam pertarungan itu?Selepas Axsefas mati,Arunia buat perjanjian dengan Raja Devileo perjanjian apa entah saya pun tak tahu.Tahu-tahu je Raja Devileo mengiktirafkan Jered sebangai anak angkatnya.Arunia entah menghilang ke mana.Are you thingking what i'm thingking?"
"Ya,yang Jayden tu lah Jered..Jared Arure Axsefas adalah Jayden Eristem. Am i right?"
En Abram mengangguk.
"So selama ni..yang duduk dengan kami adalah anak Raja Devileo dan putera merangkap pewaris takhta Raja Devileo?Putera Jered Arure Devileo atau Axsefas."
En.Abram sekali lagi mengiakan
Ternganga Ely..Ohmaiiigod!!
"Korang percaya tak?mesti tak percaya?"
"Jadi selama ni kita berkawan dengan anak pemusnah dunia? Gila!"Soal Jann tak percaya.
"Patut pun setiap misi yang kita lakukan banyak yang dia menghalang! Aku dah dapat Jawapan"Fella mengetuk dagunya.
"Lupakan dia, Lagi pun kita ada setahun lagi sebelum tamat belajar di Republic high school..dan berpindah ke Kristallen World."Ely tersenyum.
"Kenapa nak berpindah dekat sana?"Lyssa menyoal.
"Kita akan sambung di Magizard Academy"Jann tolong Jawab.
"Kau nak ikut kitaorang?Sama-sama dengan kitaorang?setia dengan kitaorang?Kau nak masuk grup kitaorang? Walaupun kau memang masuk grup kitaorang ni baru official nak tak?kita lindungi semua dunia?"Ajak Jann dan Fella serentak.
Ely Tersenyum mengajak.
"Nak..Nak!" Lyssa sudah teruja.
Fella,Jann dan Ely tersenyum gembira.
"So,Official?" Soal Lyssa.
"yes!" Jerit mereka Bertiga Pula. Diiringi Tawa riang. Pergi seorang datang pula seorang.
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦