¦55

2.2K 156 37
                                    

"LYSSA, Fella, Zash, Ives dan Aku Satu kumpulan. Manakala Yang Sisa-sisa itu Kumpulan Satu lagi" Selamba Badak Jann Buat Keputusan.

"Kau lah Yang Sisa!Bukan setakat Sisa dah Jadi Si*l pun!" Marah Javv.

Jann Hanya mengangkat Bahu. Dia menarik Rakan kumpulannya Ketepi untuk membincang Strateginya! Javv menyepak Angin. Bengang! Eiii! Dia dah Chop Lyssa team Dia. Urgh! Javv bertakafur Diatas Rumput. beberapa Minit dia Berdiri. Terdapat Api Marak dibelakangnya!

"Korang Akan Kalah! Tunggu! Team aku, meh Sini! Kita Bincang Idea Lagi pitt-pitt, Vromm-vromm, Kebabom!!"

Setelah Beberapa Minit berbincang. Mereka sepuluh Orang Saling Berhadap. 5 vs 5. Kenapa lima? Deng tiba-tiba Gedik nak Join. So kumpulan Cukup.

"Start!" Laung Permasuri Sereene selaku pengadil tak berbayar. Kalau tengok depan-depan, Serius Lucu. Permaisuri Sereene boleh pula Berkawad di tepi gelanggang Dengan Gaun yang labuh melerek. Habis Sampah dikaup oleh Gaunnya. haha, Cuci Istana!

"Xandria!" Laung Zash apabila Bola Berjaya Dirampas. Lyssa Dengan Pantas Menyambut. Dia Membaling Kepada Jann walaupun dihalang. Dan Jann Melempar pula Kepada Fella. Fella berlari anak, Membawa Bola, Badan Melonjak tinggi dan Dengan Sekali lontaran Bola berjaya dimasukkan.

"Pritt! 1 : 0" Ujar permaisuri. Bersorak Team Zash.

"Eleh Baru Warm Up! Dah Kecoh!" Cebik Ely disambut Oleh Ahli kumpulannya.

"Kan, Gediklah!" Marah Olivea.

Bola sekali lagi ditangan Zash Tapi kerana Sedikit Cuai, Bola berjaya ditepis Dan dirampas Javv. Javv tayang muka Mengejek Dan Dengan Penuh Selamba Javv membuat Slam dunk.

"1:1"

●●●●●●

SIAPA menang? Mestilah Team Zash! Baru Lyssa tahu Zash ni pemain basketball. Patut tinggi macam buluh! Pada Mulanya Team Javv mendahului tapi Berjaya Dihalang. Markah Mereka Seri. Tapi disaat akhir Zash menunjukkan skillnya.

Sebaik Bola Berjaya Digeleceknya, Sekelip mata Saja Zash melonjak tinggi dengan Kedua-dua Belah kakinya rapat terangkat. Dan Tangannya Tepat memasukkan Bola Ke dalam keranjang! Cantik Sekali Gerakan Jump Shotnya!

11 : 12

Team Javv dah Tayang Muka Redha. Melayang duit Untuk Setahun. Setahun? Lama Kut! Mahu bankrap Gamaknya!

"Boys Girls, Come here" Panggil Permaisuri Sereene Sebaik Dayang menghidang Air. Mereka Bangun dari Baringan dan Berlari Ke arah Raja Dan Permaisuri itu. Layanan permaisuri Ini Macam mak-mak Betullah.

"Korang ni Betul ke nak Balik Esok?"

"Ha'ah." Soalan Deng dijawab Oleh Olivea.

"Tak akan Tak boleh tinggal Lama Lagi?" Sebak Pula permaisuri Sereene. Dia Anggap Remaja-remaja ini dah Macam Anaknya.

"Tak Boleh Tuanku, Kami Dalam Tugas Lagi. Nanti ada Masa Kami datang melawat" Kata Lyssa dan Disambut Anggukkan Oleh Rakannya.

"Janji ya?"

"Janji!" Sahut mereka Bertujuh kecuali Zash. Javv dah menghilangkan Diri Sebaik Kalah tadi. Malu kot.

"Pukul berapa Bertolak?"

"Not Sure, tapi Esok Pagilah" Jawab Olivea. Riel dan Ives serta Jann Langsung tidak menghiraukan perbualan mereka Ralit Sedang makan. Lagi-lagi Hidangannya CalaBolonies. Hidangan Diraja! Hanya golongan Royal sahaja boleh menjamah makanan ini. Fuhh, Kesedapannya memang tidak boleh Bawak Bincang!

"Kalau begitu, Baik Kamu Semua pergi Rehat, Bersihkan Diri. Sekarang Sudah Senja. Nak Kemas baju Lagi. Jangan lupa Turun Dinner" Sempat Permaisuri Sereene Berpesan apabila dia ditarik Masuk kebilik oleh suaminya.

●●●●●●●

SEEKOR Raksasa berbadan kuda Dan Berkepala manusia sedang menunggu dipintu Istana. Selesai breakfast, Mereka Berlapan ternganga Melihat makhluk yang unik itu.

"Dross!" Jerit Lyssa, Agak teruja. Lama sudah tak Jumpa. Ely,Fella,Ives,Olivea,Jann,Riel dan Zash Juga Kelihatan Gembira dengan Kehadirannya. Dross terharu apabila Ada manusia menghargainya, Alahai ni nak Touching-touching!

"Macam Mana Kau boleh ada Dekat sini?" Soal Riel. Sejak Mula-mula Berjumpa, dia Masih lagi Kagum dengan pelindung Hutan Yang legenda ini! Berkarisma!

"Ini Drosslah aku tah--Tu--Tuanku?" Tergagap Dross Apabila Terpandang Permaisuri Sereene dan Deng Yang bergandingan.

Oh, Dia terkejut sebab dia dekat Hutan. Tiada Apa-apa Berita pun tentang Ratunya Ini. Mata Permasuri Sereene berair, Dia berlari Dan Muka Disembam keleher Dross.

"My Queen, I miss You"

"Me too, My guardian"

Selesai Acara Jejak Kasih Itu,Dross Menyedut Hingus Yang dah Meleleh itu. Dia memandang budak-budak muda yang berjaya Mengalahkannya. Dengan Senyuman Lebar dia menyoal.

"Ready to have a ride?"

"Yes!!!!"












A/N
T

ulis Dalam Mengantuk Punya Pasal. Mesti ada Typo kan? Aduhai..Malas gue Nak semak.

Nak Tidur dah💤 Lol😂😂

Goodnight😂

Awal gila Goodnight Gue😂

Assalamualaikum.

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now