¦21

2.9K 191 5
                                    

"SO , Kemanakah kita?" Tanya Fella Sambil Memasukkan Kerusi yang sudah dilipat Ke dalam Meja.

"Canteen of course" Balas Ely

"kita tak ada tourist guidelah"

" Tourist guide kepala ikan kau!kau ingat kita sedang  melancong ke?!"Marah Ely kepada Jann.  Jann Mencebik dengan lolipop didalam mulut.

Lyssa menggelengkan kepala aysik nak gaduh Aje.

"Korang!"Panggil Seseorang. Mereka bertiga melihat kearah datangnya Suara.

"Jomlah aku bawah korang ke Dewan makan(DM)" Ajaknya.

"Jom. Ada pun tourist guide!"Jann berjalan keluar menghampiri Olivea. Olivea Mendengus tourist guide kau panggil aku?

●●●●●

"SIAPA  tu?"Soal Lyssa apabila melihat Olivea menonong jalan kearah tiga orang lelaki

"Kawan aku"

Mereka berempat mengikuti langkah Olivea.

●●●●●●

"KORANG, jom lah"Ajak Riel. Buat Sekian kalinya selepas dia Dipalau oleh sahabatnya.

"Jom kemana kau ni?" Soal lelaki berambut putih dan sedikit biru. Bermuka dingin .

"Teman aku, please Ives..Zash"

"Lain yang ditanya lain yang dijawab..kau nak ke mana Riel?"Ives menyoal lagi.

"Jumpa Tuan…kad nama aku
hi--hilang" Riel tersengih, kepala yang tak gatal digaru perlahan.

"Nak tak?"

"Tak menarik pun" Zash bersuara. Ni sorang lagi mamat dingin selain Ives tapi yang ni lebih keras aisnya.

"haish… kau ni bukannya nak per--Eh! tu bukan Olivea ke?" Riel menukar Ayatnya apabila terpandang satu susuk yang dikenalinya. Ives dan Zash turut melihat.

"Vea bawa siapa itu?" Ives menyoal Riel.

"Itulah kau! kecik-kecik tak pernah tidur besar-besar tidur dalam kelas pula! Itu lah pelajar baru kelas kita dan lelaki tu dorm sekali dengan kita" Riel menjawab selamba. Baru sahaja Ives mahu membidas, Satu Suara lembut memintasnya.

"Hey,Hot guys…boleh Join?" Olivea sudah tercegat di tepi meja dan dengan selambanya mengambil tempat disebelah Ives.

"Orang tak bagi keputusan lagi la" ngomel Ives perlahan. Riel Membuat Muka Ke arah Ives 'macamlah kau tak kenal dia'

"Korang duduklah,kenapa berdiri?" Sebaik Olivea. Empat Sahabat yang masih Kekok dengan sekolah baru, Hanya patuh.

Riel duduk dihujung dan  sebelahnya Jann. Manakala disebelah Jann, Lyssa dan Ely yang Secara langsung berhadapan dengan Zash yang dihujung meja dan sebelahnya Ives diikuti Olivea serta Fella.

Tiba-tiba Jann bangun. Berkerut dahi Lyssa,Ely dan Fella.

"Nak ke mana, Jann?"Tanya Lyssa.

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now