¦22

2.8K 191 2
                                    

SELESAI membancuh Air, Lyssa menatang dulang yang berisi empat mug putih ke ruang Tamu. Dulang tersebut diletak diatas meja.

"Korang, Minum" Panggil Lyssa seraya melabuhkan punggung ke atas Single Sofa.

Fella,Olivea dan Ely berjalan kearahnya. Mereka Bertiga duduk di atas sofa panjang. Keadaan sunyi, masing-masing melayan perasan.

"Tak sangka… Di sini pun belajar kimia. Haish, aku ingat kat magic world je!"Keluh Fella. Memecah suasana sunyi. Entah kenapa Dia Kurang 'masuk' Dalam Subjek Kimia. Kalau Biologi lainlah, Sebab dia paling Terror.

"Apalah kau ni Fell.  Semua sekolah belajar yang sama, " Ujar Ely.

"Kau pun tahukan aku memang tak boleh masuk dengan Kimia ni!" Fella mencebik.

"Eh, kat sini mana ada test pasal pelajaran. Kan? hanya test pasal kuasa aje, Kan?"Sambung gadis itu dengan muka Berharap.

"Nonsense! kau ni, kalau test mesti kena test semua "Olivea menyampuk.

"Hah! mampus aku!"

"Saya Tengok Awak dengan Tiga Orang lelaki tadi rapatnya. Kawan Since Childhood Lagi ke?"Soal Lyssa kepada Olivea.

"Ha'ah…Sejak kecil lagi sebab tu rapat Macam Belangkas" Ujar Gadis Itu sambil menyisip air.

"Weh,Vea. Kenapa pelajar lain macam takut ahe nak tegur mereka bertiga?menunduk je bila jalan"

"Entah, mungkin muka diorang garang kut. Lagipun diorang tak pernah bercakap dengan sesiapa pun terutamanya Ives dan Zash. Aku pun pening, benda apa yang merasuk diorang berdua tu" Olivea membalas soalan Ely.

"Aku nak bagitahu korang ni ada beberapa ekor budak gedik ni,  dia minat kepada mereka bertiga dan aku juga pasti yang Jann akan diminati diorang. Gatal, pantang nampak lelaki Handsome!"

"Kenapa kena hati-hati".

"Diorang akan buat apa saja yang mereka inginkan" Ujar Olivea, Suaranya Sengaja Diseramkan.

" Bahayanya "Rungut Lyssa perlahan.

"Of Course . Actuallykan girls, Aku pun pernah kena!"

"Dia buat apa dekat kau?" Laju Fella bertanya.

"Dia rendam aku dalam loji"

"hah?!"

"Macam Ni…"

"Ives! Zash! Riel! Tunggu lah!" Jerit Olivea sambil mengejar langkah tiga remaja itu.

Olivea mencebik mentang-mentang kaki diorang panjang bolehlah lari laju! kita ni kemetot je.

selangkah diorang dua langkah Olivea. Mereka bertiga sudah lesap kemana.

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now