פרק 22: קבר סת' 2

16 2 8
                                    


לילי דאגה; רע התריע אותם שמטרד הגיעו לקבר, אך כשהגיעו לשם לא ראו אף אחד. בזמן ששוטטו בחוץ היא חשבה שזה בגלל החושך. אבל עכשיו, כשהיו בטוחים בין הקירות... בנוסף, אל עם ראש של ציפור זה דבר אחד, אבל ראש של קוברה? ועוד בחדר הקודם היה ציור של אחת עם עקרב במקום ראש. למה הם לא יכלו ללכת על פנתיאון נורמלי?

החבורה הקיפה את וואדג'ת בחצי מעגל, בעוד שהאלה השקיפה על הכניסה, חרבותיה תלויות על חגורתה. "חמשת-אלפים שנה... אז אתם הגלגולים של האולימפיים?" שאלה האלה המצרית.

"אני גלגול של בלדר!" תום פלט.

"לא שמעתי עליו. בטח נורדי או משהו."

"היי!"

"האירוניה. בוודאי רע היה צריך לנשוך את לשונו כשביקש מכם עזרה," אמרה האלה המצרית.

"למה? יריבות בין האולימפיים למצרים... אני בטוחה ששמעתי את זה בעבר," דיאנה העירה.

"אתם לא יודעים?" לאחר שנדו בראשם, המשיכה. "בכל הפנתיאונים, בשלב זה או אחר, מתעורר יצור מפלצתי ועצום. אצלנו זה אָפֶּפּ; אצל המסופוטמים זאת תִיאָמָת; ואצל האולימפיים זה טִיפוֹן. אתם מבינים, אתם-הקודמים לא הצלחתם להביס אותו. אז מה עשיתם? הובלתם אותו לארץ שלנו."

"אני מסרבת להאמין שזה נכון," לילי נדה בראשה. "זה לא נשמע מתאים."

"אני הייתי שם. כמעט מתתי. יחד עם האולימפיים תחת הנהגתו של הורוס הצלחנו להביס אותו. מאז הורוס הכריז על שלום-קר עם שכנינו הצפוניים. הוא איים על זאוס שאם זה יחזור, הָדֶס יצטרך לפתוח גיהינום מיוחד בשביל הפנתיאון שלכם."

"רע לא אמר על זה משהו, אבל נשאל אותו," אריאל אמר. הוא הצביע על סרקופג הבזלת ושאל, "למה את שומרת על סת'? למה לא פשוט להרוג אותו?"

"זה גם מה שאני שאלתי," צקצקה בלשונה הכפולה. "לא. הורוס טען שהוא יתגלגל."

"זה לא טוב?" תום שפשף את עורפו.

"אם כל מה שאמרתם לי נכון, תחשבו על זה כך: אם האלים המצריים באמת מתו ומטרד בחוץ, סביר להניח שמטרד חיים בחרדה שאחיי ואחיותיי אורבים להם בכל פינה. דמיינו לכם מצב הפוך."

"אני לא חושבת שמשהו מסוגל להפחיד אותם," דיאנה נדה בראשה. "הם נוראיים."

"פעם אני ושאר האלים לחמנו בדָמוּ," אלת הקוברה אישרה. "אבל השאר? אומרים שששיניתו קר, כמו רוח הלילה. להרוג את אשור..."

"למה כולם עושים מזה כזה ביג דיל?" לילי שאלה.

נדמה שדבריה השפיעו על וואדג'ת באותה הדרך בה לימון טבול בחומץ ישפיע על ילד בן שש. "אני לא בטוחה מה 'ביג דיל' אומר, אבל הטון שלך..." אמרה ולשונה השתרבבה. "אתם באמת לא יודעים כלום. מדהים. אתם מכירים את רע. זה כמו שמחר מישהו היה חוזר אליכם ואומר, 'מישהו חסר שם משום-מקום הרג את רע והשתלט על הספינה שלו ועל כמת, בלילה אחד'."

אלי מטרדWhere stories live. Discover now