"Akak cepatlahhhh! Tadi cakap nak ikut kitorang. Lambat betul lah. " jerit Shah Amril."Entah akak ni, bersiap apa lama sangat ni? Bukannya cantik pon. Naik kematu dah punggung adik tahu?" Tambah Shah Aryan, adik kembar Shah Amril.
"Eh cakap baik-baik sikit adikku sayang. Akak pelengkung sekali, baru korang tahu langit tinggi ke rendah." Ujar Syazlin sambil membetulkan shawl hitamnya yang sedikit senget.
"Dah, let's go! Yang korang tercegat dekat situ kenapa?" Ajak Syazlin setelah selesai memakai sneakers hitamnya. Dia bercekak pinggang melihat kedua-dua orang adiknya itu. Apa masalah pulak dah?
Amril dan Aryan memandang kakak mereka. "Akak nak pergi berkabung ke? Habis hitam dari tudung sampai ke kasut." Aryan yang suka bercakap lepas terus memerli Syazlin. Perangainya sangat kontra dengan Amril yang sopan dan kurang bercakap.
"Suka hati akaklah. Jomlah cepat. Tadi cakap nak pergi beli buku lah apa lah. " dah start dah enjin membebel Syazlin.
"Ya, jom pergi." Balas Amril lalu menuju ke arah kakaknya. "Tapi kita nak pergi naik apa?"
"Naik unta bang. " Aryan membalas se-savage yang mungkin. Amril terus tonyoh kepala adiknya. Lantaklah rambut kau nak jadi apa, aku tanya elok-elok kot.
"Woii Am! Janganlah main rambut aku. Aduh, kan dah tak hensem. Kau ni! " marah Aryan sambil mengangkat tangannya untuk meluku kepala Amril.
"Ehh dah dah. Tu abang grab kita dah sampai. Jom!" Syazlin menarik kedua-dua tangan adiknya ke arah kereta itu.
Syazlin terus masuk dan duduk di antara kembar. Kang bergaduh pulak dua orang tu.
Setibanya mereka di sana, mereka ke gelanggang ice skating. Enjoy!
Berjam-jam bermain, kemudian mereka terus berlalu ke kedai buku.
Adik-adiknya ke bahagian buku rujukan PT3 dan dia pula ke arah novel english. Favourite port!
Dia membelek-belek buku di rak. Tiada satu pon yang menarik perhatiannya. Dia berlalu pula ke arah buku rujukan SPM.
Sejak bila kau pikir pasal pelajaran ni Syazlin?
Dia mencari-cari buku latihan akaun yang terkini. Kang terbeli buku syllabus lama, tak ke naya? Duit terbang, ilmu yang latest tak dapat.
Dia tertarik dengan buku latihan keluaran Sasbadi itu. Nampak comel je cover dan tanpa banyak bicara, terus diambil buku itu dan bergerak mencari kembar.
Amboi bukan main lagi budak kembar ni. Seorang sampai 5 buah buku rujukan.
"Banyaknya korang ambik? Baca ke nanti? Aku tahun lepas tak beli pon." Tanya Syaz.
"Mestilah habis baca." pendek saja kata-kata Amril.
"Akak tak beli buku rujukan eh tahun lepas? Patut result PT3 teruk. Macam tuan dia, pemalas! " sinis Aryan.
Dan papppppp
Rasakan!
"Sakitlah kak! " balas Aryan sambil menggosok dahinya yang pedih. Bodoh jugak dia kalau selalu kena ketuk.
"Padan la muka kau. Kutuk result aku. Hey aku dapat 8A 2B okay! Hormat sikit. "balas Syazlin sambil membuat muka bangga.
"Riak dosa kak. Dosa." balas kedua-dua adik kembarnya.
"Lantak koranglah, aku nak pergi bayar buku aku. Buku korang, koranglah yang bayar okey? " kata Syaz sambil smirk dan berlalu ke counter.
YOU ARE READING
Syazlin Ameera [✔]
Teen Fiction2018. Langit tak selalu cerah, Hidup tak selalu indah. Dalam sekelip mata, Syazlin Ameera kehilangan semuanya. Keluarga,sahabat dan crush. Semuanya. "Aku tak ada anak seperti kau! Kau keluar daripada rumah ini, aku taknak tengok muka kau lagi! " -Da...