"Nah hadiah untuk korang berdua. Ni daripada mama dan papa. Mereka cakap tahniah." Adam menghulurkan dua beg plastik tertulis PUMA di bahagian tengahnya kepada pasangan kembar itu.
"Wah terima kasih! Cakap terima kasih banyak-banyak kepada mama dan papa tau!" ucap Aryan dengan bersemangat sebelum mengeluarkan barangan daripada beg plastik itu.
Satu pasang kasut, hoodie dan sweatpant yang semuanya berjenama PUMA dengan rekaan terkini.
"Terima kasih, abang Adam." Ringkas sahaja ucapan Amril setelah mengambil huluran Adam itu.
"Sama-sama. Pandai eh korang sampai boleh dapat 10A. Memang padu betul ni." Puji Adam sebelum duduk di sofa kulit rumah mereka. Matanya meliar mencari Syazlin. Mana minah ni? Tak nampak pon?
"Rezeki kami." Kata Amril sambil tersengih. Adam hanya tersengih memandang mereka berdua. Kontra betul perangai.
"Abang Adam tak bagi hadiah ke? Ni kan hadiah daripada mama papa." Tanya Aryan secara tiba-tiba setelah menyimpan semua barangan yang dibukanya tadi. Adam yang mendengar terus tersedak air liurnya sendiri.
"Aik tak cukup ke?" tanya Adam.
"Mana cukup, ni bukannya hadiah daripada abang pon. Jangan nak mengelat eh." Kata Aryan sebelum pehanya mendapat tamparan padu daripada Amril.
"Kau ni tak tahu malu betul la."
"Suka hati aku lah, abang Adam je pon."
"Ha sudah-sudahlah bergaduh tu, pergi bersiap cepat. Kita keluar sekarang."Adam mencelah pergaduhan dua kembar itu. Kang lawan Tarik rambut pulak.
"Okay!" jawab Aryan sebelum berlari ke biliknya. Hadiah yang diberi orang tua Adam juga tidak dilupakan.
"Am naik atas dulu bang." Sopan Amril mengundurkan diri. Tidak seperti Aryan yang ikut suka dia saja.
"Okay, suruh Syaz bersiap jugak tau." Arahan Adam hanya dibalas dengan anggukan oleh Amril. Kan dah cakap, budak tu pendiam orangnya.
Adam mula mencari hadiah-hadiah yang bersesuaian dengan Amril dan Aryan di Google.
-----
Mereka berempat berjalan memasuki restoran yang telah ditempah khas secara last minute oleh Adam. Mereka bertuah kerana masih ada tempat kosong.
Syazlin duduk di sebelah Amril dan berhadapan Adam manakala Aryan berada di tepi Adam. Takut tak dapat hadiah ke apa dia ni?
"Korang nak order je apa yang korang nak, abang Adam belanja hari ini." Kata Adam sambil melihat menu yang telah disediakan oleh pihak restoran.
"Aku nak order banyak ni weh, aku kelaparan." Syazlin berkata sambil melihat menu yang membuka nafsu makannya. Berkeriuk bunyi perutnya menahan lapar.
"Kau ni bela hantu ke apa? Boleh habis ke makanan yang kau pesan tu?" tanya Adam setelah Syazlin selesai memesan makanannya.
"Bolehlah, bukannya banyak sangat pon. Nasi Ayam Madu, Lamb Chop dan Iced Latte saja, sikit je kot." Syazlin tersengih sambil memandang Adam yang menggelengkan kepalanya. Amril dan Aryan hanya tergelak kecil melihat kakaknya itu, sudah faham sangat dengan nafsu makan kakaknya yang menggila.
"Portion makanan yang restoran ni sediakan banyak tau."
"Jangan risau, aku boleh habiskanlah. Aku kan tak suka pembaziran." Ujar Syazlin sambil memainkan jarinya di atas meja. Adam hanya mengangkat bahu tanda malas nak ambil tahu.
"Am dan Ari dah bagitahu daddy ke?" tanya Adam yang terasa ingin menghangatkan suasana apabila mereka semua hanya khusyuk menghadap makanan.
"Bagitahu apa?" Aryan memandang Adam seketika sebelum menyedut minumannya.
YOU ARE READING
Syazlin Ameera [✔]
Teen Fiction2018. Langit tak selalu cerah, Hidup tak selalu indah. Dalam sekelip mata, Syazlin Ameera kehilangan semuanya. Keluarga,sahabat dan crush. Semuanya. "Aku tak ada anak seperti kau! Kau keluar daripada rumah ini, aku taknak tengok muka kau lagi! " -Da...