Hampir 15 minit, Adam keluar dari surau. Wajahnya yang basah dengan air wuduk kelihatan berseri-seri. Nampak kacak gila. Kawan aku ke ni?"Kau dah kenapa tengok aku macam tu? Tergoda ke?" Tanya Adam sambil membetulkan tali kasutnya.
"Eh sorry sikit, memang tak lah aku nak tergoda." Balas Syazlin sambil menjulingkan matanya ke atas. Adam hanya mengangkat bahu dan tergelak kecil.
Syazlin hanya mengikut Adam yang bergerak mendekati Honda City putihnya itu. Kejap kereta ni, kejap Myvi merah. Haih kaya betul mamat ni.
Adam membuka lock keretanya. Syazlin masuk ke dalam kereta Adam dan terus memakai tali pinggang kaledar. Adam hanya memerhatinya. Tuan punya kereta pon belum masuk, kau dah melebih-lebih. Syaz oh Syaz.
Adam mula memanaskan enjin kereta. Jam di lockscreen phonenya diperhati.
6.20 petang.
Sempat lagi kot nak ajak Syaz makan di luar.
"Syaz, jom makan kat luar nak? Aku lapar la." Ajak Adam sambil memandang wajah Syazlin sekejap.
Sekejap je lah, lama-lama nanti ada yang langgar tiang lampu kang.
"Aku okay je. Aku pon tengah lapar ni, lepas habis game tadi aku belum makan." Syazlin memegang perutnya perlahan. Pedih sia!
"Kau nak makan kat mana?" Tanya Adam sambil matanya liar mencari kedai makan berdekatan.
"Dekat kawasan perumahan aku dahla. Nanti daddy marah pulak aku balik lambat."
"Baiklah baby." Adam mengenyitkan matanya ke arah Syazlin.
Syazlin hanya membuat gaya mahu termuntah dan disambut ketawa Adam yang kuat.
Pecah gegendang telinga aku.
Adam menghentikan keretanya di bawah pokok ceri bersebelahan warung Mak Cik Senah. Makanan dekat warung ni sumpah sedap.
Syazlin dan Adam berjalan bersama sebelum mengambil tempat berdekatan dengan kaunter. Cepat sikit makanan sampai.
Adam hanya order nasi goreng paprik dan sirap limau ais. Syazlin pula hanya order nasi goreng daging merah dan teh o ais limau.
Perghhh, makanan kegemaran ni!
Sementara menunggu pesanan siap, Syazlin membuka instagramnya. Lama betul dia tak buka. Dah berhabuk dah.
Syazlin menekan ikon ig story dan menghalakan handponenya ke arah Adam yang kusyuk main game. PUBG lah tu. Apa yang best sangat pon aku tak tahulah.
Dia merakam video Adam yang berkerut dahinya semasa main game. Syazlin tergelak kecil. Hodoh gila!
Dia mula mention ig Adam di ig storynya.
Done!
Biar semua fan si Adam ni tengok. Muahahahaha.
Makanan yang telah dipesan diletakkan di atas meja mereka. Syazlin tersenyum memandang Mak Cik Senah.
"Terima kasih mak cik. Lama Syaz tak makan masakan mak cik. Rindu." Ujar Syaz sambil tersengih-sengih.
"Yelah, kamu tu dah jarang datang warung mak cik ni." Mak Cik Senah tersenyum memandang Syazlin dan Adam. Dia memang dah kenal sangat mereka berdua tu,selalu sangat melepak di warung kecilnya itu.
"Maaflah mak cik,kami sibuk sikit sekarang ni. Harap mak cik faham." Jawab Adam sambil tersengih lebar.
"Yelah mak cik faham. Sekarang,kamu makanlah. Mak cik nak pergi ambik order orang lain." Ujarnya lalu beredar ke meja yang selang tiga buah dari meja mereka.
YOU ARE READING
Syazlin Ameera [✔]
Teen Fiction2018. Langit tak selalu cerah, Hidup tak selalu indah. Dalam sekelip mata, Syazlin Ameera kehilangan semuanya. Keluarga,sahabat dan crush. Semuanya. "Aku tak ada anak seperti kau! Kau keluar daripada rumah ini, aku taknak tengok muka kau lagi! " -Da...