"HAHAHAHAHA kak, tengok muka piggy-piggy tu! Macam muka Am la kak! " jerit Aryan yang sedang baring di sebelah kakaknya."Haah lah Ari! Sama gila weyh!" Jerit Syazlin kembali. Tak padan dengan sakit.
"Kau cakap baik-baik sikit eh Ari. Kalau muka aku macam piggy-piggy, kau pon muka macam piggy-piggy jugak! " Amril menjeling adiknya. Dasar kembar tak sedar diri!
"Eh, kenapa pulak? " Aryan mengerutkan dahi.
"Yalah, kau tu kembar aku. Muka kita dahla sama. Jadi kita piggy-piggy bersama." terang Amril sambil menggigit sebiji epal merah. Dia juga turut berbaring di sebelah kiri Syazlin.
Jadi, mereka bertiga berbaring di atas satu katil hospital. Relax la. Katil besar.
"Haah jugak kan Am. Tapi aku handsome dari kau la weyh." Aryan mengurut dagunya seperti berfikir.
"Cis, aku lagi handsome okay. " Amril menjeling adiknya, Aryan.
"Aku lagi handsome! Full stop. " jerit Aryan sekuat hati. Dasar anak bongsu manja, tak sedar diri ke yang kau sekarang dekat hospital?
"Eh diamlah! Aku nak layan kartun ni pon tak boleh lah! Bising betul. " marah Syazlin yang sudah terasa bingit dengan suara nyaring kembar itu. Buat naik darah aku je.
"Erm maaf. " ujar pasangan kembar itu.
Syazlin menjeling lalu kembali menggigit epal merahnya. Lapar.
Sedang mereka berseronok menonton televisyen, Adam datang.
"Hye guys!" sapa Adam sambil meletakkan dua kotak pizza di tepi katil Syazlin.
"Hye." ketiga-tiganya membalas.
"Kau baru balik sekolah ke Dam? Lambatnya. Sekarang dah pukul 3.30 petang dah." Tegur Syazlin apabila dia perasan yang Adam masih lagi memakai pakaian rasmi sekolahnya itu.
"Tak lah. Aku balik sekolah pukul 1.30 p.m. tadi. Kau ni baru kena hantuk sikit takkan dah lupa jadual kelas kot?" balas Adam lalu bergerak ke arah sofa yang empuk di hadapan katil Syazlin. Dia duduk lalu menyandarkan diri sambil memejamkan mata. Fuhhhh heaven.
"Ishhh kurang ajar eh kau ni. Taklah, aku hairan tengok kau yang tak pernah-pernah pergi jalan pakai baju sekolah dan kenapa kau tak balik rumah dulu tadi? Tukar baju dulu, baru datang sini.Kau kan selalu smart je. Nak jaga ke-handsome-an lah katakan. " Syazlin menjeling sahabatnya di sofa itu sambil menggigit epalnya yang masih bersisa.
"Tadi lepas habis sekolah aku pergi lepak. Lepastu pergi PizzaHut sebab nak belikan kau pizza lah. Aku tau kau bukannya suka makan makanan hospital. By the way, aku memang handsome. " Adam memandang Syazlin lalu mengenyitkan mata.
"Auchhhhh!" Aryan mengaduh kesakitan sambil memegang dadanya. Berkerut-berkerut dahinya seperti menahan kesakita yang teramat.
"Kau kenapa Ari?" tanya Syazlin dan Amril serentak.
"Kenapa akak dengan Adam sweetttttttt sangat. Sakit jantung Ari." Perkataan sweet itu ditarik panjang olehnya.
Amril dan Syazlin terus menampar perlahan kepala dan lengan adiknya. Biasa nih!
Adam hanya menggeleng-gelengkan kepala melihat telatah tiga orang adik beradik itu.
Dia mengalihkan pandangan ke arah siaran tv dihadapannya.
'Cartoon? Dah tak ada cerita lain ke yang depa boleh tengok? Aiyyyy. '
YOU ARE READING
Syazlin Ameera [✔]
Teen Fiction2018. Langit tak selalu cerah, Hidup tak selalu indah. Dalam sekelip mata, Syazlin Ameera kehilangan semuanya. Keluarga,sahabat dan crush. Semuanya. "Aku tak ada anak seperti kau! Kau keluar daripada rumah ini, aku taknak tengok muka kau lagi! " -Da...