Allah'a Kul Olabildik mi?|9.Bölüm🌹

2.4K 247 47
                                    

Minik bir bebek iken bilmediğimiz bu dünyada yine de yalnız değildik. Ne zaman bir şeye ihtiyacımız olsa Allah imdadımıza yetişip yardım ederdi. Küçük ellerimizin zamanla büyüdüğüne şahitlik ettik. Yemeğimizi annemiz bizlere yedirirken Allah'ın bizleri daha o minik halimizle rızıklandırdığı Er Rezzak ismiyle tecelli ettiğini neden göremiyoruz? O öyle Rahmân ki kulunu darda bırakmayan her zaman yardımcı olup kolaylıklar sağlayandır. Ne zaman başımıza bir kötülük gelse ya da imtihana tabiî tutulsak soluğu Rabbimizin huzurunda alırız. Onu neden hep zor zamanımızda hatırladığımızı düşünmeliyiz öncelikle. Bize şah damarımızdan daha yakın olan Yaradan'ı hep unutuyoruz. Oysa biz Rabbimiz'e ulaşmak için bir adım atmak için gayret etsek yolumuzun üzerinde güller bitecek. Sonsuz bir âlemi güllerle süslemek varken dünya denen bataklıkta dikenlere katlanır olmuştuk, bir hiç uğruna. Adam gibi namazlarımızı kılmaz sözde müslüman kimliğiyle dolaşır bir hale gelmiştik, vah bize. Sonradan görme bir imanla yaşlanırken Allah için atmayan bir kalbin sevgisine güvenir olmuştuk. Biz ne zaman bu denli kör ve şeytan yandaşı olduk? Allah rızasından birhaber anbean ölürken insanların menfi duygularını törpülemekle vakit kaybediyoruz. Kısa bir yaşam için sonsuz vaadi çöpe attığımızı artık anlamamız gerekiyor. Henüz hiçbir şey için daha geç kalmamışken ahiret yurduna huzurla yerleşebilmek için bir şeyler yapmamız şart. Sebepsiz bir yere bir mü'min kardeşinin yüzündeki gülümseme olmayı hiç denedin mi? Elindeki parayı hiç yardım etmek için harcadın mı? Sana söylüyorum dinle beni, derdim büyük derken Peygamberlerin hayatlarından öğütler alıyor musun? İki cihan serveri Peygamber Efendimiz (s.a.s.)'in öksüz ve yetim büyüdüğünden üstelik sürekli imtihana tutulduğundan haberin var mı? Çünkü Allah en sevdiğini sınar, imtihan eder.
Onlar sabırları ve Allah için atan kalpleri ile her zorluğa göğüs germeye çalıştı. Şimdi dön bir bak hayatına; ailen, dostların, başını koyabileceğin bir yastığın ve güzel evin var. Bunlara sahip olmak için her şeyi vermek isteyen o kadar çok insan var ki. Ülkemizdeki mülteci kardeşlerimizin hallerine dönüp baktığında haline ne kadar şükretsen az inan. Müslümanların ezeli düşmanı olan kâfirler yüzünden onlarca çocuk annesini, babasını gözlerinin önünde kana boyanarak ahirete uğurladı. Yine de onlar çaresiz olmadıklarını biliyor ve bunları yapan zalimleri pes etmeden Allah'a şikayet ediyor. Allah, her şeyi kudretiyle saran âlemi altı günde yaratandır. Hiçbir şey Allah'ın gücünden büyük değildir. Bunları düşünerek ne derdiniz sıkıntınız olursa olsun Allah'ın kapısını çalmayı unutmayın. Şeytan ezeli düşmanımız olduğundan bizleri iyi yoldan caydırabilmek için son nefesimize değin boş durmayacaktır. Bizlere düşen bilinçli bir müslüman olup sağlam bir iman ile yaşamaktır. Zira ahirette hüsran olanların kazanacağı tek şey yiyeceği zakkum ağacı olacaktır. Ölüm gelmeden Allah ile tanışıp onun rızasını kazanarak yaşamamız en güzeli olur.

Medreseli Geliyor Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin