"Vicdan"

9.9K 517 338
                                    


İki hafta sonra...

Genç kadın bu süreç içerisinde zorda olsa atlatabilmişti.Karnı daha belirgin olmaya başlamış dördüncü ayının son günlerine gelmişti.Herkes iki bebek haberiyle mutlu olurken Mihrimah hepbir düşünceliydi.Boran Ağa iki haftadır Mihrimahın olduğu odalara girmiyor sesini dahi duymuyordu.
Bebegi kabullemmek değil ama çok değişik bir hisle yadırgıyor sadece Emileye odaklanıyordu çünkü Emile yedinci ayına girmiş bebek fazlasıyla ağırlık vermeye başlamıştı.Emilenin iştahı fazlasıyla açılmış geceleri Boran Ağa manavdan,marketlerden dönemez olmuştu.Mihrimah ise ağzına zor lokma koyuyor canının şuana kadar birşey istemediğine şükrediyordu.Abileri bu süreçte sık sık geliyorlardı.Boran Aga işe gittiği zaman daha çok çünkü Ayşa hanımı iyicene tembihlemiş benim.etrafımda gözükmesinler diye uyanmışlardı.Deran Ağa kaçma planı için yavaş yavaş İstanbula düzen kurmaya başlamış ev tadilatları için hafta sonu kısa seyahatler yapmaya başlamıştı.

Bugün ise Mihrimah için sıradan bir gündü.Kızlarla oturma odasında oturuyor onların sohbetlerini dinliyorlardı.

"Jinbiramın(Yengem) ay geçen kimi gördüm tahmin et?"

"Kimi?"

"Berçem var ya hani Behram Ağanın karısı?"

İşte o an zorluklarla baş eden kadın
Berçemi hatırladı.Büyük Aşiret Ağasıyla evlenmişti İstanbullardan kalkıp gelip(😚😉).

Arjen araya girdi.

"Hatırlamazmıyız kız bir kapıdan geçiyor kadın değil taze çıtır kız dersin he valla."

"Anlat Narin hadi."

Dedi genç kadın dayanamayıp.

"İkinciye gebeymiş."

Mihrimah utandı böyle konular onun için çok ayıptı.

"Narin!"

"Çi(Ne)?"

"Ya yenge biraz dedikodu yapsak neolur?Otur otur akşama kadar sohbet etme vakit gecmiyoe."

"Tamam tamam kızmadım."

Narin hararetli hararetli anlatmaya devam etti.

"Bir fiziği var vallahi Cihagire alırdık evli olmiyaydı!"

"Keç(kız) 25 yaşında."

"Aman ne var jinbiramın olsun miyon tipli zaten."

"Atma okadarda değil abla."

"Aman Cihangire de birini bulalım da."

Öksürük sesi çıkartan Cihangir içeriye girerken kardeslerini korkutmaya başladı alay geçerek.

"Ben aslanımız doğmadan kız seçmem!"

Kızlar çığlık attıklarında Mihrimahın yüreği ağzına geldi.

"Oy ağabey ödümüz koptu!"

"Ulu orta yerde konuşursanız sizide,dilinizide kopartırım!"

Genç adam Mihrimah yengeisnin yanına oturup yanağından bir makas alarak konusmaya başladı.
Genç kadın ise utanarak başını yere eğdi.

"Jinbiramın(yengem) hariç!"

"Çima(Neden)?"

"Siz musallat etmeye çalışıyorsunuz kendi oyunlarınız ama bana kıyamaz jinbıramın(Yengem)."

Kör HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin