Noela s Eliasom sa zjavili, až keď Win s Rhysom vyšli a stretli sa s Amy. Len čo Win zbadala Eliasa, ustrnula.
„Hej, teba poznám," povedala prekvapene. „Elias."
„Winifred, aká náhoda." Pokúsil sa o úsmev.
„Kto je to?" zavrčal Rhys.
„Spojenec," zhrnula Noela. „Pomôže nám."
„Len tak? O tom pochybujem," prskla Amy.
Elias si zložil ruky na hrudi. „Noela mi povedala, o čo sa pokúšate. Neviete, do čoho ste sa pustili."
„Istú predstavu už máme," zamrmlal Rhys.
„Myslíš? Tri roky som bol uväznený za to, že som sa pokúšal odhaliť pravdu."
Win vykríkla. „Ty si bol tri roky v tej cele?"
Chladne prikývol.
„Dobre, tu sa o tom nebudeme baviť," zastavila ich Amy a rozhliadla sa. „Stále máme za pätami vlkolakov a nerada by som na nich narazila. Čo keby sme zmizli a potom hodíme reč o našich problémoch?"
Vzali si teda veci a zistili, že nemajú kam ísť. Obzerali sa okolo seba, no nič im nenapadlo. Vlastne sú bezdomovci.
Po pár minútach ale nápad prišiel v podobe nablýskaného mercedesu s dymovými sklami, z ktorého vystúpil muž v drahom obleku, drzo ho nechal na zákaze parkovania a čosi štekol na ženu, ktorá ho prišla privítať pred vchodom do hotela.
Amy sa zamračila. „Nebol to náhodou ten chlap... no, ten z telky?"
Win si jeho tvár hneď vybavila. „Áno, poznám ho." Posledné tri týždne ho boli plné správy. „Jeho firma vykorisťovala ľudí v Keni a Somálsku. Používal svoj biznis ako zásterku na obchod s ľuďmi." A najsmiešnejšie je, že ho súd uznal nevinným.
Rhys mal na tvári nepekný úsmev. „Určite sa nenahnevá, ak si na dobu neurčitú požičiame jeho Mercedes." Nenápadne mávol paličkou a mužovi z vrecka vypadli kľúče. „Zaslúžil by si skončiť pod jeho kolesami."
Amy taká milosrdná nebola. „Sily juhu, volám vás na pomoc," šepkala. „Pomôžte spravodlivosti." Prišla o veľa energie, ale vedela že uspela. V pošte niekoľkých redakcií sa objavili jeho zmluvy a transakcie za nelegálne obchody. Sama pre seba sa usmiala.
Dobehli k autu, Rhys zdvihol kľúče a posadil sa na sedadlo vodiča. Dievčatá sa natlačili dozadu a Elias vedľa neho. Vyštartovali.
Rhys zapol navigáciu. „Dostaň nás z mesta," prikázal Eliasovi vedľa neho.
Elias naťukal pár príkazov a zadal cieľ Paríž. Cestou to môžu zmeniť. Win neverila, že ukradli auto. Z toho všetkého, čo zažila, jej to zrazu pripadalo ako ten najmenší zločin.
„Tak, Elias," začal Rhys. „Kto si a prečo by sme ti mali veriť?" Čo najrýchlejšie uháňal z mesta.
„Noela mi povedala, že chcete knihy. Tak svoje mená neočistíte, len to zhoršíte."
„Na to sme už prišli," prerušila ho Win. „Niekto pred nami ukrýva našu históriu."
„A nielen to. Niekto kvôli tomu zabíja."
„Čo s tým máš spoločné ty?"
Elias sa zhlboka nadýchol. „Zabili mojich rodičov. Pretože zistili, čo sa deje a prečo."
Noela sa zahanbene schúlila. Vedela o tom svoje.
„Kto ich zabil?"
„Na tom teraz nezáleží." V spätnom zrkadle prepichol Noelu pohľadom a ona sa ešte viac stiahla do seba. „Moji rodičia boli iní a zaplatili za to životom."
YOU ARE READING
Ukradnutý svet
AdventureSedemnásťročná Winifred nemala najmenší záujem stať sa bosorkou. Tiež akosi neplánovala byť hľadaným zločincom medzi magickými bytosťami. A rozhodne sa nemienila zapliesť do vojny o svet, do ktorého nechce patriť. Ale osud mal iné plány... Amy a Rhy...