20

737 51 3
                                    


Ako prvé si po niekoľkých hodinách s uspávacím elixírom poradilo Eliasovo telo a on zastonal. Ruky mu vyleteli k spánkom a hneď si ich začal trieť. „Moja hlava," zamrmlal.

Win si vydýchla. „Spomínaš si na niečo?" zašepkala, aby nezobudila Rhysa.

„Určite viem, že som zaspával v mäkkej posteli." Obzrel sa. „Vysvetlenie?"

„MacDermott nás zradil." Porozprávala mu, čo sa stalo krátko po vypití elixíru. Elias vyzeral nahnevane. Vlastne vyzeral, že má chuť niekoho zabiť.

„Mizerný škriatok." Pomrvil sa a snažil sa vystrieť. „Už nebudeme veriť žiadnemu vojvodovi."

„Súhlasím." Zastala na semaforoch. Znudene poklepkávala prstami po volante. Hýbali sa slimačím tempom. „Potrebuješ si odskočiť, alebo vydržíš kým sa dostaneme z tohto bludiska?" Prešla sotva pár metrov a zase stála. „Do pekla aj s tou premávkou!"

„Kde vôbec sme?"

„Ľubľana," zavrčala. Nebavilo ju predierať sa prepchatým mestom. „Diaľnica je uzavretá, musela som to otočiť sem." Mala sto chutí zatrúbiť na nedisciplinovaných vodičov pred sebou.

Elias sa pousmial. „Radšej počkám, kým budeme na pokojnejšom mieste." Otočil sa k dievčatám a skúsil ich prebrať. Ani jemu sa to nepodarilo.

Stratili hodinu a pol, kým sa zase napojili na diaľnicu. Win konečne zrýchlila. Vtedy sa zobudila Noela s nepríjemnou bolesťou hlavy. Ako posledná porazila účinky elixíru Amy a všetci výdatne nadávali na vojvodu. Win bola nútená zastať, aby sa dali do priadku a najedli sa.

Amy to zvládla prvá a oprela sa vedľa nej o auto. „Takže zdrojom tvojej moci je mesiac," zhrnula nové poznatky. „A ovládaš sily východu."

Prikývla.

„Nevyzeráš nadšene."

Sklopila pohľad. „Mám pocit, že so mnou niečo nie je v poriadku."

Amy si uhladila čierno-červené vlasy a usmiala sa. „No tak si z tých silnejších, to je normálne. Ak sa budeš svojich síl báť, nikdy ich neovládneš."

„Vieš, nemám chuť ich ovládnuť. Nemám totiž chuť stať sa bosorkou."

„Stále tá istá pesnička?" vzdychla. „Čo ťa tak odrádza na našom svete?"

Win na ňu ironicky pozrela, akoby odpoveď nebola jasná.

Amy sa rozosmiala. „Dobre, má svoje muchy. Ale mágia tvoj život zmení k nepoznaniu. Narodila si sa tak, Winifred. Prečo odmietať vlastný pôvod?"

Nemala chuť rozoberať svoje rozpoltené ja. „Zabudni na to." Zamračila sa, keď uvidela Noelu s Eliasom o niečom debatovať ďaleko od nich. Hádali sa. „Ako to podľa teba medzi nimi je?" kývla tým smerom.

Amy na nich nenápadne mrkla. „Narážaš sa niečo konkrétne?"

„Nuž, Noela vedela, že je... kríženec a on ju nenávidí. Prečo?"

Bosorka sa zamyslela. „Myslíš, že nám niečo zatajujú?"

„Neviem. Mala som vidinu, v ktorej sa hádali a asi omylom povedali aj to, čo nechceli." Robilo jej starosti, že o nich veľa nevedia.

„Nemám pocit, že by boli proti nám, hoci zrejme majú iné ciele. Neveríš im?"

Zaškrípala zubami. „Nie som si istá. Elias nám rozhodne nepovedal celú pravdu. Prečo tak veľmi nenávidí Noelu? Len pre jej čistú krv? Tú predsa máme všetci."

Ukradnutý svetWhere stories live. Discover now