„Čo si videla?" podarilo sa mu zachrčať.
Nedokázala to vysloviť. Zaborila si tvár medzi jeho plece a krk a prosila o zázrak. Rhys musí prežiť! „Prosím, vydrž," šepkala mu.
Elisaveta sa opatrne priblížila a Win siahla po luku. Jej matka nadvihla ruky. „Môžem ho vyliečiť, Win," ponúkla jej pomoc. „Nechceme nikoho zabiť."
Rozpoltená medzi neistotou, na koho strane stoja a strachom o Rhysov život, ho obranne zovrela. Čo ak mu ešte viac ublížia? „Nedotýkaj sa ho!"
Lis si k nim kľakla. „Prosím. Pomôžem mu. Viem to vyliečiť."
Zhodnotila Rhysov stav. Bol na tom vážne zle. Váhavo prikývla. „Tak dobre. Ale pamätaj – vystrelila som na MacDermotta, som schopná vystreliť aj na vás."
Lis prikývla a učupila sa pri Rhysovom zranenom boku. Win mu pevne stláčala ruku. „Bude to v poriadku," šepkala.
„Prečo si sa vracala?" šepol rovnako ticho.
Elisaveta vytiahla z čižmy paličku, ktorú namierila na ranu. „Sily juhu, uzdravte zranenie."
„To je hlúpa otázka," odvetila mu, zatiaľ čo Lis naprávala poranené tkanivo. Michael na nich len pozeral a snažil sa prísť na to, prečo Win tak verne stojí pri Rhysovi.
Keď bol vyliečený a bolesť konečne ustala, posadil sa pohodlnejšie a už sa mu len krútila hlava zo straty krvi. Win si vydýchla. „Ďakujem," fňukla smerom k mame a tá len váhavo prikývla a vrátila sa k manželovi.
„Je ešte niekto podobne ranený?" zisťovala.
„Nie, ja som na tom bol najhoršie." Oprel si hlavu o jej rameno.
Pozrela na Elisavetu a Michaela. Nič nechápala. „Pustite aj ostatných," prosila ich. „Bojovali za správnu vec, nezaslúžia si trčať v cele."
Michael si rozpačito pretrel oči. „Si si istá, že ich tam nechceš nechať? Vieme, že si s nimi nešla dobrovoľne."
Zavrčala. „Ani tu nie som práve dobrovoľne. A oni mi aspoň vždy hovorili pravdu do očí."
Tá výčitka zabrala. Michael odbehol k dverám a komusi za nimi povedal, aby priviedli všetkých. Potom sa zamračil. „Aj toho vojvodu?" opýtal sa.
Vážne prikývla.
Keď sa vrátil k manželke, miestnosť sa ponorila do ticha. Win s Rhysom sa tisli k sebe ako dve mačiatka. Pripomenuli staršej dvojici pred nimi ich vlastné začiatky.
Po dlhej chvíli sa dvojkrídlové dvere otvorili a stráže dnu postrčili Amy, Noelu, Eliasa a Conora. Vojvodovi stačil jediný pohľad, aby pochopil, že Winifred je skutočne dcérou Elisavety a Michaela.
„Win, Rhys!" Amy sa k nim rozbehla.
„To je v poriadku, Amy, som vyliečený," oznámil jej Rhys slabo a kývol smerom k Elisavete.
„Pani Craigová?" zvolala šokovane. „Takže je to pravda."
„Ahoj, Amy. Mala som hneď vedieť čo si, keď si nám vošla do domu." Odfrkla si. „Stratila som ostražitosť."
Amy prižmúrila oči. „O čo tu ide?"
„To by sme aj my radi vedeli." Michael si prekrížil ruky na hrudi. „Pokiaľ vieme, uniesli ste nám dcéru a tamten vlk doteraz pracoval pre Kendalla. A zrazu sa dopočujeme, že jeden druhému kryjete chrbty."
„Niečo, čo ste vy nedokázali, hm?" podpichol ich Akselsen.
„Sklapni, vlk!" sykla Elisaveta.
YOU ARE READING
Ukradnutý svet
AdventureSedemnásťročná Winifred nemala najmenší záujem stať sa bosorkou. Tiež akosi neplánovala byť hľadaným zločincom medzi magickými bytosťami. A rozhodne sa nemienila zapliesť do vojny o svet, do ktorého nechce patriť. Ale osud mal iné plány... Amy a Rhy...