Cesta z kopcov bola náročná. Noela sa vystrčila z okna ako neposlušný pes a s oboma rukami natiahnutými pred sebou odstraňovala sneh z cesty. Šoféroval Rhys, ale išiel slimačím tempom. Elias vedľa neho pozorne sledoval cestu a dievčatá vzadu čakali, kedy naskočí navigácia, aby zadali cieľ.
Po vyše hodine konečne boli na normálnej ceste smerom na Maribor. Vydýchli si. Win sa naklonila k predným sedadlám, aby prebudila navigáciu. Noela sa vrátila do auta a keď zavrela okno, konečne im prestala byť zima.
V Maribore natankovali, prepočítali peniaze a napojili sa na diaľnicu. Rhys poriadne dupol na plyn, aj keď mierne snežilo.
Win, sediaca vedľa Noely, si z batohu vybrala papiere na preklad, aby sa nenudila. Všimla si, že Conor za ňou robí to isté, zatiaľ čo Amy zaspala.
„Decká, toto je zaujímavé," povedala po dvoch hodinách ticha. „Je to od Lockwooda pre Kendalla, krátka správa."
„Čo sa v nej hovorí?" zaujímalo Noelu.
„Preklad nie je úplný, keďže nemám slovník, ale počúvajte: Všetko je zabezpečené v skladoch, svedkovia odstránení. Obávam sa, že aj ostatné rasy môžu mať tieto informácie. Nemôžeme im viac ponechať záznamy, Kendall, ohrozí to našu autoritu. Je znepokojivé, ako bosorky predpovedali znovuobnovenie starej vlády. Ich kliatba je príliš zložitá. Očakávam váš názor na proroctvo a jeho rozbor." Odložila papiere vedľa seba. „Čo to malo znamenať?"
Elias sa k nej otočil. „Nič viac tam nie je?"
„Ďalej som sa nedostala. Pod tým sú nejaké slová, ktorým nerozumiem."
Vzal si papiere. Zamračil sa. „To je latinčina."
„O čom podľa vás tá správa bola? Chcem tým povedať, celkom som ju nepochopila."
Akselsen sa naklonil ponad jej plece. „Len tipujem, ale asi išlo o to vymazať históriu, ktorá by ich zruinovala. A bosorky čosi predpovedali. Čosi, čoho sa boja."
Elias si rýchlo načarbal pomocné preklady, než vrátil pero Win. „Hm, je dosť zložité prekladať latinčinu, ale toto je približné znenie:
Krvou to začalo a krvou to skončí.
Pod hrozbou smrti sklonili sme zbrane.
Pod hrozbou skazy je nám kráľovstvo odobrané.
Kliatba pochová rodu slávu.
Zlo prevezme nad svetom vládu.
Padne pod tiahou túžby po moci nečistej.
A žezlo oslobodí sila krvi nezištnej.
Krvou to začalo a krvou to skončí."
Elias sa odmlčal a pozrel na nich. „Som jediný, kto tomu nerozumie?"
Win sa striasla. „Desí ma tá krvavá časť."
„Čo tam po krvi, ako to má byť s tým kráľovstvom? A žezlom?" Conor vytrhol papier Eliasovi z ruky. „Len bosorky písali takéto proroctvá."
„Pod hrozbou smrti sklonili sme zbrane? Nie sú bosorky najslabšie zo všetkých rás?" protirečila mu Win. „Prečo skláňali zbrane?"
„Netuším."
„To kráľovstvo mi nesedí." Noela sa k nim prisunula, aby videla na papier. „Kráľovstvo a žezlo. Aké kráľovstvo?"
Rhys vpredu rozmýšľal. „Mohli hovoriť o ktoromkoľvek kráľovstve počas inkvizície. Kto proti nim viedol vojnu? Cirkev. Možno hovorili o nej."
YOU ARE READING
Ukradnutý svet
AdventureSedemnásťročná Winifred nemala najmenší záujem stať sa bosorkou. Tiež akosi neplánovala byť hľadaným zločincom medzi magickými bytosťami. A rozhodne sa nemienila zapliesť do vojny o svet, do ktorého nechce patriť. Ale osud mal iné plány... Amy a Rhy...