19. Waarom geloof je me niet?!

343 9 0
                                    

Na ongeveer een uur te hebben gezeten in de hotelkamer hoor ik de deur langzaam open gaan.

"Waar bleef je?" Vraagt Aiden die binnen komt lopen. "Ik voelde me niet zo lekker dus ik bleef hier" "oke.." ik sta op en loop naar hem toe. "Aiden ik moet je iest vertellen" "ja? Kun je snel zijn want ik moet zo weg" "huh? Waar gaan we heen?" "We? Ik! Jij blijft hier" "wat? Waar ga je heen dan?" "Dat hoef je niet te weten! Dat ik je mee neem op deze missie en dat ik je goed behandel betekend niet meteen dat we vrienden zijn en dat je alles hoort te weten!" Zegt hij gefrustreerd. Wow rustig.
"Wow..oke" "nou wat wilde je zeggen"
"Niks laat maar" "beter want ik heb hier geen tijd voor"
Hij stormt de badkamer in en een paar minuten laten hoor ik de douche aan gaan.
Ik zucht diep en loop dan naar het raam. Ik zie rechts een trap, hoe komen mensen daarop? Dan moet je echt over het balkon klimmen. Dat is echt gevaarlijk. Als ik klaar ben met uit het raam staren plof ik neer op het bed en sluit voor eventjes mijn ogen. "Grace! Word wakker"
Ik open langzaam mijn ogen en zie dat Aiden over mij hangt. Ik schrik op en ga rechtop zitten. "Wat is er?" "Ik ga weg" "wanneer kom je eigenlijk terug?" "Morgen vroeg, dus jij blijft hier en gaat nergens heen" ik wil iets zeggen maar bedenk me dan dat ik vanavond Heather kan volgen om meer informatie te vinden over haar. Als ik nu iets ga zeggen dan gaat Aiden mij tegen houden. "Oke" "voor de deur is een bewaker dus je komt niet weg" zegt hij tevreden. Hij zegt dat alleen om me bang te maken, maar denkt hij echt dat ik dat ga geloven? Pff..

ik knik. Daarna loopt hij de deur uit. Ik wacht 10 minuutjes om zeker te weten dat hij weg is. Na 10 minuten sta ik op en open de deur en zie dan een grote gespierde man voor me neus staan. "Uhmmm..ik ga wel weer naar binnen" zeg ik voordat ik de deur dicht doe. Aiden loog dus niet. Hoe kom ik hier nu weg dan..ik ga op bed zitten en kijk uit het raam. Dit is allemaal zo onwerkelijk. Aiden heeft gelijk, ze behandelen me goed, maar dat betekend niet dat we vrienden zijn en dat ik hier graag zou willen zijn. Ze behandelen me alleen maar goed omdat ze me nodig hebben. Dan herinner ik me dat er een trap buiten was. Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.
Ik doe het raam zachtjes open en ga op het balkon staan. Ik kijk naar beneden en weet nu waarom ik er niet eerder aan dacht. Maar als ik iets wil moet ik er wel iets voor over hebben.

Ik klim op de rand van het balkon en loop stap voor stap richting de trap. "Niet naar beneden kijken niet naar beneden kijken" zeg ik tegen mezelf. Als ik eindelijk bij de trap ben zucht ik van geluk. Ik ren de trap af die eindigt bij een deur. De deur zit gelukkig niet opslot waardoor ik er snel doorheen kan. Ik loop door de deur heen maar beland dan in een kamer. Er staat niet veel in de kamer. Er staat een kast en een stoel tegen de muur met een rode vlek op de grond. Is dat....bloed?
Ik pak mijn telefoon om foto's te maken. Als ik net weg wil gaan hoor ik de deur open gaan. Ik ren zo snel mogelijk de kast in. Ik kan nog net door het kiertje zien wie binnen komt lopen.
Het is Heather en.....Dylan?!
Wat doet hij hier?
Ze lopen verder naar binnen en sluiten de deur.
"Alles gaat volgens plan meneer"
"Goedzo, want ik zou je niet willen straffen alleen omdat je iets fout hebt gedaan" zegt Dylan op een seductive manier. Hij gaat dichterbij Heather staan. Hij wilt haar net zoenen maar dan begin ik opeens heel hard te niezen. Shit!!

Ze stoppen en staan stil. "Was jij dat?" Vraagt Dylan aan Heather. "Uhm nee". Hij kijkt boos en loopt dan naar de kast toe. Shit nu gaat hij me zoiezo betrappen. Net op het moment dat Dylan de deuren van de kast open wilt doen wordt er aan de deur geklopt. Hij draait zich om en loopt geïrriteerd naar de deur toe. Hij opent de deur en er staat een man. Er worden dingen gefluisterd en dan lopen ze allemaal se kamer uit.
Ik zucht van opluchting. Ik wacht eventjes om zeker te weten dat ze niet terug komen. Na een tijdje loop ik de kast uit richting het balkon. Ik klim terug naar de kamer en ga op bed zitten. Heather werkt dus met Dylan. Dit moet Aiden weten, maar hij komt pas heel laat thuis.
Ik kies ervoor om te slapen en alles aan Aiden te vertellen morgen ochtend. Ik trek mijn pyjama aan en ga in bed liggen. Na een paar minuten sluit ik mijn ogen en val in slaap.

"Dankje, heeft ze iets gedaan?" " nee, ze heeft zich netjes gedragen" "oke dankje" . Ik open mijn ogen en draai me dan om. "Aiden?" "Goedemorgen" "ben je nu pas hier? Heb je wel geslapen?" Hij ziet er uitgeput uit. "Nee, ik ga nu voor een paar uur slapen. Je kan doen wat je wilt, maar wees terug voor 19:00. We gaan naar een club" "huh? Is dat ook deel van de missie?" "Nee, vandaag hebben we een dagje vrij, morgen moeten we direct weer aan de slag. Je gaat morgen met mij mee, we gaan Dylan volgen. Zo kunnen we erachter komen waar je ouders zitten." "Oke, owja over Dylan gesproken. Ik moet je echt iets vertellen..."
"Kan dat niet later?" "Nee, het is iets belangrijks" "oke, wat?" " Heather werkt samen met Dylan" hij begint keihard te lachen. "Heather werkt voor mij, niet voor Dylan"
"Ze bedriegt je Aiden, ik zag ze gister samen. Ze hadden het over dat het plan goed gaat ofzo, en toen wilde Dylan Heather zoenen. Ze hebben wat of eigenlijk gebruikt Dylan Heather"
"Hoe weet je dat?" "Ow nou dat zie je gewoon, Heather is een beetje bang voor Dylan en vindt hem ook wel leuk en hij maakt daar gebruik van.." "nee, hoe weet je dat allemaal, dat ze samen waren" "ik zag het" "hoe?" "Dat is niet het punt, ze werken samen Aiden!" "Pff Ik ken Heather al best lang, ze werkt voor ons en niet met Dylan, je praat bullshit, ga weg voordat je me nog meer irriteerd!" "Waarom geloof je me niet?!" "Ga weg" "oke ik ga al, slaap maar lekker, ik hoop dat je nachtmerries krijgt!"
Aiden begint te glimlachen en gaat dan liggen.

Ik kleed me snel om voordat ik weg ga.
Ik loop naar buiten en voor me staat een man die ik herken, hij werkt voor Aiden. Hij opent de deur van de auto en ik stap in.
"Waar wilt u naar toe?" "Ik wil graag naar het winkelcentrum" hij knikt en start de auto. Ik moet een jurk kopen voor vanavond. De man zet me af bij het winkelcentrum. "Ik kom je weer om 18:30 ophalen, probeer niks te flikken, we hebben ogen overal" hij sluit de deur en rijd dan weg. Ogen overal???
Ik trek me er niks van aan en loop dan de eerste winkel in. "Sorry mevrouw, mag ik er even langs?" Ik herken die stem. Nee, het zou toch niet..nee het kan niet eens zo zijn..
Ik draai me om en....OMG!

Part of your gang!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu