Müzik: Ah bir ataş ver
Haziran-Kasım 2002
ASOSAI ilk programdan yaklaşık beş yıl sonra ikinci bir grup eğitim uzmanı yetiştirme işine girişti. Bizim gruptan bir ekip yeni bir grubu yetiştirecek. Devamlılık önemli deyip duruyoruz. Eğitim alanlar yeterli hale gelip kendisi gibi eğiticiler yetiştiriyorsa devamlılık sağlanır. Aksi halde dışarıya bağımlılığın önüne geçilemez.
Aslında 98'den bu yana Sayıştayda bir eğitim uzmanlığı programı yapmayı çok istemiştim. İnanıyordum ki o eğitimi almış sağlam bir ekiple Sayıştayı dönüştürebilirdik; Hazine denetiminde yaptığımız dönüşüm gibi. Sayıştay değişirse kamu yönetimi değişirdi; Hazineyi değiştirdiğimiz gibi. Kamu değişirse tüm ülkenin kaderi değişirdi. Ne hayal ama!
ASOSAI'nin bu programının Türkiye'de yapılması için epey çaba gösterdim. Son raporumdaki öneriler arasında da yer alıyordu bu. Türkiye'de yapılacak olursa programa 4-5 kişi ekleyebilirdik.
Türkiye, Asya bölgesinin kenarında yer alıyor. Bu yüzden ulaşım açısından tercih edilen bir ülke değiliz. Tayland, Hindistan, Malezya bu yönden avantajlı. 98'de Bangkok'taki programda bir gün Türk Hava Yolları ofisinden çok güzel posterler almış, otelde Türkiye sergisi ve tanıtımı yapmıştım. Bulduğum her fırsatta ülkemin güzelliklerini anlatırım. Eğitim uzmanı arkadaşlar o günden beri İstanbul'da bir program yapalım diye tutturuyordu.
2002 yılının ortalarında Sayıştay, başkan seçimi sürecindeydi. O yüzden yönetimimiz, uzun süreli bir programın sorumluluğunu almak istemedi. Fakat hazırlık kısmını İstanbul'da yapmayı kabul ettirebildim. Sayıştay ile ASOSAI arasında görüşmeleri yürütüp sonunda güzel bir anlaşma yaptık. Ömer organizasyon koordinatörü oldu. Sayıştaydan iki memurumuz ona yardımcı olacaktı. Ayrıca İbrahim Bey bilişim işlerini yürütecekti. ASOSAI bu arkadaşların masraflarını üstlenmeyi kabul etmişti. Bu programı Sayıştaya hiç masraf çıkarmadan yapmaya çalışıyordum.
Resim: Toplantı katılımcıları.
Eğiticiler toplantısı için Beşiktaş'ta Conrad Oteli ayarlamıştık. İstanbul'un çekiciliği ortada: Gördüğüm en kalabalık eğitici toplantısı olmuştu bu. Biz eskiler bu ikinci kuşak eğitim uzmanı yetiştirme programına birinci kuşaktan olabildiğince fazla sayıda katılım olmasını önermiştik. Aramızda sağlam bir bağ oluşsun diye. Sonunda benim de dahil olduğum sekiz eğitici seçilmişti. İstanbul'daki toplantıda çok fazla desteğe ihtiyacımız yoktu aslında. Ama çok destek geldi: ASOSAI'de eğitim işlerini yürüten Japon Sayıştayından Kiyoshi ve Katsumi, ASOSAI sekreterliğini yürüten Hindistan Sayıştayından Deepak, Asya Kalkınma Bankasından Claire ve Nannette, IDI'dan Fida ve tabii ki hocamız Rick. Ayrıca bizim Sayıştaydan 4 kişi hazırlık çalışmasında biz eğiticilere destek olmak için yanımızdaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tuhaf Bi Denetçinin Anıları
Nonfiksi***WQ*** Tam bir mahrumiyet dünyasından gelen bir delikanlı... etkisiz bir kurumda kenarda kalmış bir meslek... ve memleketin en kritik sorunları üzerine amansız bir mücadele... yandaşsız, cemaatsiz, partisiz, bağlı ve bağımlı olmaksızın... Sayışta...