Tit. Tit.
Aku membuka mata aku. Aku mengerling ke arah mesin yang berbunyi dari tadi. Aku memandang siling pula.
'Di mana aku sekarang?'
Aku lihat jarum yang dicucuk ke tangan aku. Aku merenung jarum tersebut sehingga aku tersedar di mana aku sekarang.
Hospital!
Aku terus terduduk. "Argh!" Aku menekan perut aku yang terasa sakit dan juga bahagian bawah aku yang sangat sangat pedih. Aku membuntangkan mata aku.
"Baby tak ada? Diaorang dah gugurkan?" Omel aku seorang diri. Peluh mula keluar dari dahi aku. Menandakan betapa risaunya aku. Aku menekan perut aku sekali lagi.
Tolonglah mummy... mummy sayang baby..
Tapi apabila aku tekan, hanya rasa sakit sahaja yang aku rasa. Aku menekup mulut aku dan terus airmata aku keluar tanpa henti. Rasa mahu menjerit tapi aku tak mampu. Lihat sahajalah dengan badan dan bibir aku yang berlebam teruk.
Aku turun dari katil. Jarum di tangan aku cabutkan sehingga mengalirnya darah pekat. Aku berjalan perlahan sambil memegang perut aku yang sakit. Mencari si dia.
Aku berjalan sehingga langkah aku terhenti apabila aku terdengar suara dia bersama seorang lelaki di dalam sebuah bilik yang tertutup. Aku lekapkan telinga aku pada pintu tersebut.
"I'm sorry for what I'm going to say mr. I hope you ready to hear this" kedengaran suara lelaki yang bernada serius. Aku menutup mata aku.
'Baby dah tak ada?'
"She's very in a bad conditions right now. She's being raped at both of her intimate part. The blood that she got was from both of her yeah.. you know. The pounding she got from someone has harmed the baby too"
"So my.......baby gone?" Tanya dia dengan terketar ketar.
"Thankfully, the baby really wants to live together with both of you which means the baby safe. But, the baby is very critically weak. So your wife need to be in our care for 2 weeks"
"Thank god. Thank you doctor" kedengaran suara dia bersuara pada doktor tersebut.
Aku yang mendengar perbualan mereka terus meletakkan tangan aku di perut aku semula. Aku mengesat air mata aku dan berjalan cepat ke bilik aku.
Di hati ini teramatlah bersyukur apabila bayi aku masih ada. My baby's here with me. Aku melebar senyuman aku. Entah apa orang sekeliling aku fikir tentang aku pabila melihat aku tersenyum seorang diri begini.
Sesampai di bilik wad, aku terus ke katil aku dan melabuhkan punggung aku di situ dan menggoyangkan kaki aku.
Sakit
Tapi aku bahagia.
Aku berbaring dan mengusap perut aku lagi. Darah yang mengalir di tangan aku, aku lapkan sehingga tangan aku kembali bersih tanpa setompok darah.
"Hi baby..." panggil aku. Aku menahan tangisan aku "thank you for holding on for me and daddy. I really love you baby.. I do" kata aku lagi.
PRT...
Bunyi pintu wad bilik aku terbuka. Aku terus mengalihkan pandangan aku kepada pintu tersebut. Kelihatan dia dan doktor lelaki menghampiri aku.
Aku menyorokkan tangan aku yang sudah tertanggal jarumnya di dalam selimut.
Dia yang melihat aku sudah sedar bergegas menuju ke arah aku. Diusap pipi aku.
"I'm sorry baby.. I- I let him hurt you..."ayat yang sama dia ulang pada aku sebelum aku pengsan. Aku menggelengkan kepala aku lalu aku melepaskan usapannya di pipi aku.
Dia agak terasa dengan perbuatan aku itu. Kerana aku tidak pernah menolak usapannya.
Bukan aku benci pada dia akibat apa yang terjadi. Tapi aku mula ragu ragu dengan dia sekarang. Aku masih ingat, Hariz mahu mengatakan sesuatu perihal dia tapi tidak dapat Hariz katakan kerana perbuatan dia yang menumbuk Hariz sehingga lemah.
'Kalau Hariz di sini... jadi...' apabila aku memikirkan semula. Hariz bukan senang mahu ke sini. Aku kenal dia. Aku tahu dia. Dia bukan lelaki yang akan ke sini hanya semata mata untuk satu perempuan. Pasti ada sebab.
Takut aku terlalu banyak berfikir, aku terus memandang doktor tadi. "Is my baby okay?" Soal aku. Doktor itu agak terkejut apabila aku menanyakan soalan tersebut kepadanya dan bukan pada dia. Aku tahu dia juga tersentak dengan perlakuan aku ini.
Biarlah buat masa sekarang ni... cukup aku mahu bersendirian.
Doktor itu berdehem. "The baby fine. But you must be in our care for 1 week and you need to rest very well. Your husband also here to take a good care of you" jelasnya. Aku mengangguk dan tersenyum pada doktor itu.
"That's all that I want to ask. Thank you doctor" ucap aku dan seterusnya aku berbaring semula di atas katil. Selimut aku cuba capai tapi dia terlebih dahulu mencapai selimut tersebut dan menyelimuti aku dengan penuh berhati hati.
Aku memejamkan mata, cuba untuk tidak terlalu fokus pada sentuhan lembutnya. Aku mengusap perut aku lagi sekali dan automatik aku mengulum senyuman yang menunjukkan betapa gembiranya aku.
Nanti mummy jaga baby baik baik okay....
"I'm sorry baby..." bisikannya membuatkan aku tersentak daripada fikiran aku tentang bayi dalam kandungan aku.
Aku diam.
"I'm deeply sorry... I don't know why you ignore me, but I'm really sorry. Please... jangan cakap you kotor sebab bagi I, you lah gadis paling suci I pernah lindungi. I'm-"
Aku terasa sesuatu yang basah di pipi aku.
"I keluar kejap. Bai baby mummy" kemudian aku tidak merasakan apa apa sentuhan di mana mana anggota aku. Aku membuka mata dan menyentuh pipi aku.
Basah...
Dia menangis? Tapi... ikhlaskah?
YOU ARE READING
BAD
Romance[LIT ROMANCE BOOK FLAMEAWARDS] 『❁ Apa kau rasa bila sedar sahaja kau berada di tempat lain? Kemudian, lelaki di hadapan kau tersenyum sambil meminta sesuatu yang tak dapat kau lakukan dan mengugut untuk membunuh keluarga kau jika kau tak mahu?』 Ya...