„Ty ses probudila a fretka byla kde?"
Hermiona se zašklebila a ramena se jí rozechvěla, když zdrcujícím pohledem zpražila Harryho, sedícího na opačné straně stolu. Věřte, že tenhle kluk bude poslouchat šeptaný rozhovor vedený s Ginny, stačí jen zmínit slovo prsa.
Než odpověděla, složila paže před sebou a sklonila k nim hlavu. Otravná šelma se držela jejího ramene a dívčin náhlý pohyb ji postrčil, takže se skutálela dolů a bouchla sebou o stůl.
Draco vydal šokovaný zvuk. Hermiona zvedla hlavu a zamračila se na něj. Zdálo se, že tohle mu stačilo. Vystřelil pod její košili.
Hermiona si lehce skousla rty, aby nevyvřískla. Přitiskla si ruce k tělu, aby fretce zabránila pokračovat dál, a vyskočila od stolu. Přes rameno vrhla rozzlobený pohled na Harryho a oba Weasleyovy, zatímco spěchala Velkou síní.
Ignorovala jejich smích, vyšla z Velké síně a zabočila do chodby vedoucí k dívčí koupelně.
Nebylo už tak dost zlé, že se probudila s otravným zvířetem schouleným mezi ňadry? No samozřejmě, že ne! Protože teď, jak se zdálo, si myslí, že pod její halenkou našlo dokonale přijatelný úkryt!
Ve chvíli, kdy otevřela dveře a vpochodovala dovnitř, už zuřila. Samozřejmě měla pochopení pro jeho skopičiny, když Romilda poznamenala, že je asi sirotek, ale tohle! Podprsenka mladé dámy byla určena pouze k jednomu účelu – a tím nebylo ubytovávání vyděšených fretek.
„Dobrá. Ty!" zasyčela poté, co za sebou důrazně zavřela dveře. „Ven!"
Spustila paže, ale zvíře – přestože se svíjelo, když ho tiskla na cestě sem – se nyní odmítalo hnout. Zaúpěla, odtáhla svůj rozepnutý límec a nahlédla za košili.
Ty korálkové, břidlicově šedé oči na ni hleděly a ona si povzdechla. „Propána, tohle je směšné."
Potřásla hlavou, vyhrnula si svetr a vytáhla blůzu ze sukně. Sáhla pod ni, chytila fretku a pokoušela se ji jemně vyndat z jejího úkrytu. S malými drápky, pevně se držícími její podprsenky, to nebyl lehký úkol.
Nakonec se od bojujícího tvora osvobodila a položila jej na okraj nejbližšího umyvadla. Když si upravovala šaty, fretka úzkostlivě škubala zadní tlapkou.
„No no -" řekla a zahrozila jí prstem. „Zůstaň tam!"
Nakonec trochu couvla. Kdyby to nevěděla lépe, mohla by přísahat, že zvířátko opravdu svěsilo hlavu.
Urovnala si svetr i sukni a pevně pohlédla do Dracových očí. Měla pocit, že se s ním řádně vypořádala – i když si myslela, že má stopy fretčiných drápků už navždy otisknuté mezi ňadry – a opřela si ruce v bok.
„Teď mě poslouchej, tvoje nesmysly už mě strašně unavují! Jestli toho nenecháš, přísahám, že tě vrátím do obchodu, kde jsem tě našla!"
Fretka několikrát mrkla a otočila hlavičkou ze strany na stranu. Pak ucouvla a stáhla se zpět, jako by byla dotčená.
Koutky Hermioniných úst se zachmuřeně stáhly dolů. Měla zvláštní dojem, že zvíře se záměrně snaží vzbudit v ní sympatie.
Záměrně nebo ne, fungovalo to. Prostě se nedokázala dívat na jeho ublížený výraz. Svěsila ramena.
„No... dobrá," řekla rozzlobeným šeptem.
Natáhla k němu ruku a čekala, až se Draco uklidní. Po dlouhém, bolestném okamžiku se rozvinul a připlížil se k jejím roztaženým prstům.
Jakmile se uvolnil natolik, aby se nechal pohladit po kožíšku, podebrala ho pod bříškem a zvedla si ho na rameno.
„Ale -" zachytila jeho pohled v zrcadle nad umyvadlem a znovu mu pohrozila. „Odteď se nebudeš schovávat v mém spodním prádle!" Už když to říkala, vyvstal jí v mysli děsivý obraz návratu z vyučování – poté, co se jí konečně podaří zklidnit jeho nervózní citovou závislost tak, aby mohla kamkoli odejít bez něj – jak ho nachází schouleného v zásuvce mezi svými kalhotkami.
Nevěděla, jestli to pochopil nebo ne, ale spokojeně se usadil pod jejími vlasy. Vypadalo to, že se stanou jeho obvyklým úkrytem. Vzdychla, potřásla hlavou, a než se vrátila do Velké síně, postříkala si tvář vodou.
xxx
Když seděla na několika prvních vyučovacích hodinách, zjistila něco překvapivého. Znovu a znovu se přistihla, jak přehlíží třídu. Pohledem přelétávala stoly a židle, známé tváře osmáků i ty méně známé, patřící sedmákům.
Ačkoli věděla, že tam není, podivně jí otřáslo, že nikde nevidí tvář Draca Malfoye.
„Nesmysl," šeptla, zatímco si dělala poznámky z výkladu profesora Křiklana. „Co tě to napadá, Hermiono?"
Protože tu není žádná možnost, že právě ona by skutečně postrádala Draca Malfoye!
ČTEŠ
Svéhlavý mazlíček
FanfictionPo návratu do osmého ročníku Hermiona nečekaně skončí s druhým domácím mazlíčkem, protože fretka, kterou koupí Ronovi a žertem ji pojmenuje Draco, s ním nechce zůstat. Když si uvědomí, že zvíře není tím, čím se zdá být, zajde dál, než si kdy myslela...