37. Prasinkový víkend

3.5K 208 2
                                    

Ginny se naklonila a přitiskla rty k Hermioninu čelu. Když Romilda a Parvati vzhlédly, opět se vzpřímila a předstírala zamračení.

„Máš trochu horečku," řekla a zasunula kamarádce za ucho pramen nespoutaných zlatohnědých vlasů. „Podívej, zůstaneš v posteli a odpočineš si, ale kdyby ses začala cítit hůř, jdi -"

„Za madam Pomfreyovou. Já vím, Ginny." Hermiona zvedla paži z pokrývky a stiskla jí ruku. „Děkuji."

Ginny jí stisk oplatila, pak vstala a zamířila ke dveřím. „No tak, děvčata. Ještě chvilku a všichni odejdou bez nás."

Parvati s Romildou se rozloučily s Hermionou, popřály jí brzké uzdravení a vyklouzly ze dveří Ginny v patách.

Hermiona zavřela oči a počítala do třiceti, než odhodila pokrývky a vstala z postele. Nenáviděla pocit, že s Ginny právě obelhaly své spolubydlící, ale byl to nejsnadnější způsob, jak vysvětlit Hermionin náhlý nedostatek zájmu o svobodu, kterou jim poskytovala návštěva Prasinek, aniž by vyvolaly podezření.

Kvapně se míhala ložnicí a připravovala si potřebné věci.

xxx

Když Draco otevřel dveře a vklouzl do místnosti, našel Hermionu sedící se zkříženýma nohama na podlaze, jak kolem sebe rozkládá učebnice a svitky. Chtěl si myslet, že žertuje, ale když shodil neviditelný plášť, pohlédla na něj přes rameno a líbezně se usmála.

Naklonil hlavu k ramenu a lehce se zachmuřil. „To nemyslíš vážně," řekl, usadil se za ni a objal ji kolem pasu.

„Jsi pozadu s učením, požádala jsem profesorku McGonagallovou, aby mi dovolila pomoct ti dohnat hodiny, které jsi vynechal." Posunula se a znovu na něj pohlédla. „Takhle se budeš moct vrátit do třídy, jakmile to skončí, protože nic nezmeškáš."

Ramena mu lehce poklesla a trochu si skousl ret, když se natáhl, aby otevřel první knihu. „Grangerová..."

Pokrčila rameny a políbila ho na bradu. „Překvapení."

„No, dobrá..." Draco si nedokázal pomoct a musel se usmát, když viděl, jakou radost má, když mu předvádí toto překvapení. „Máš štěstí, že sis našla přítele, kterého doopravdy baví studium. Ne tolik jako tebe, samozřejmě, ale ty jsi naprosto šílená."

Předstírala zamračení. „Já a šílená?"

„Hej," se smíchem přitiskl špičku svého nosu k jejímu, „ty jsi ta dívka, která mě začala mít ráda, ještě když jsem byl fretka."

„No, měl jsi jistý půvab, když jsi nemohl mluvit."

Dracovi spadla brada, ale jakýkoli protest, který by mohl vyslovit, byl zmařen Hermioninými smějícími se rty, přitisknutými na jeho ústa.

xxx

Ginny vzhlédla od svého máslového ležáku a propletla si prsty jedné ruky s Harrym. Sklouzla pohledem ke stolu stojícímu na opačné straně místnosti.

Když se natočila na židli, povedlo se jí změnit pozici tak, aby mohla sledovat zmijozelku a jejího společníka, aniž by byla nápadná.

Pansy sedící vedle Aksela - s předstíraným úsměvem a chichotáním se čemukoli, co řekl – si najednou na něco vzpomněla. S omluvným našpulením rtů zamumlala pár slov a zavrtěla hlavou.

Zamračil se, a když odpovídal, v tázavém gestu rozpřáhl ruce, ale znovu jen zavrtěla hlavou.

Políbila ho na tvář a zmizela za dveřmi.

Svéhlavý mazlíčekKde žijí příběhy. Začni objevovat