Hoofdstuk 18

1 1 0
                                    

Pov. Rolff

Na dat we ons hadden ingeschreven gingen we kleding zoeken om aan te hebben voor de wedstrijd. Het uitkiezen was niet makkelijk voor ons want ik ben bes kieskeurig en Silvan vond alles geweldig, als het aan hem lag droeg hij de halve winkel in de wedstrijd. Maar uiteindelijk was het ons gelukt om iets te vinden. 

Alle deelnemers moesten een trap op lopen waar ze allemaal een eigen kleedkamer werden toe gewezen, daarbij werden Silvan en ik jammer genoeg uit elkaar gehaald want hij moest naar de andere kant van de ruimte waarschijnlijk omdat we niet in het zelfde onderdeel zaten. We kregen te horen dat we ons moesten omkleden in de kleine ruimte en klaar moesten gaan staan. In ongeveer vijf minuten was ik klaar met het omkleden, ik was daarna nog eens tien minuten aan het wachten tot we er uit konden komen waarschijnlijk voor de gene die er iets langer over deden. Ik had nog geprobeerd om de deur open te krijgen maar die zat voor één of andere reden op slot. Maar na die tien minuten ging gek genoeg de muur achter me open. Ik schok me rot want ik viel er half doorheen omdat ik er tegen aan stond. Die mensen vinden dit veel te leuk. dacht ik toen ik achter me keek. Er was namelijk een mega grote arena met tribunes en al.

'Hier zijn de deelnemers!!!' Werd er hard omgeroepen. Onzeker liep ik door de doorgang. Naast me zag ik dat alle andere deelnemers het zelfde deden. Ik zocht naar Silvan en zag gelukkig dat hij er ook was. Alle andere liepen bijna meteen naar het midden, ik volgde ze snel. 

In het midden aan gekomen besefte ik pas waar we waren, het leek op zo'n groot Romijns colosseum. Het was super indrukwekkend op de muren waren er allemaal tekens en beelden gekerfd en op de tribunes zaten zo'n duizend mensen. Tussen all die mensen zag ik gelukkig Mila staan schreeuwen en zwaaien, ze zat op de voorste rij in het midden. Er was ook een gedeelte wat beschut was met een dakje, waarschijnlijk voor belangrijke mensen. En onder dat zat het toernooi schema. Ik was opgelucht dat ik niet als eerste moest van mijn categorie. En toen ik naar Silvan keek zag ik dat het toernooi schema ook had gevonden want hij stond daar stijf stil, aan zijn gezicht kon ik zien dat hik geschokt. Toen ik zijn naam zag begreep ik waarom hij zo geschokt was, hij was als eerste aan de beurt. Ik zag hem langzaam in paniek raken.

'Welkom allemaal en fijn dat jullie er allemaal zijn.' Riep de gene in het overdekte stukje. Hij zag er best oud uit. Hij had een grijs baardje met bruin grijs haar, hij had niet veel rimpels maar dat was ook wel moeilijk te zien vanaf hier, hij droeg ook kleren waar veel goud op zat, en op zijn hoofd zat ook nog een kroon. dus ik denk dat het de koning was of tenminste zoiets. 'Het is fijn om zo veel toeschouwers en deelnemers voor ons jaarlijks evenement.' Ging de koning verder. 'Ik hoop dat jullie er allemaal veel zin in hebben en er van gaan genieten. En deelnemers veel succes.' Zei de koning waarna hij weer ging zitten. 'Zoals jullie weten zijn er twee categorie in deze wedstrijd, het zwaard vechten en het duel.' zij de omroeper. 'De meeste van jullie kennen de regels al maar voor de nieuwkomers leg ik het nog een keer uit.

om de beurten duelleert de andere categorie Daardoor is het minder saai om te bekijken.            

Bij het duel zijn geen wapens toegestaan, als je die wel gebruikt word je onmiddellijk gediskwalificeerd. Om te winnen moet je de tegen stander uit de ring krijgen of zorgen dat hij of zij niet meer verder kan vechten. Je mach ze in de houdgreep leggen maar slaan en trappen is ook toegestaan, het is verboden om iemand te vermoorden als je dat doet word je ook onmiddellijk gediskwalificeerd. Trekken en duwen is ook toegestaan er is geen tijd. Je draagt je uitgekozen kleding, Als je wint mach je ze houden anders moet je ze inleveren.

Bij het zwaard gevecht Kies je een zwaard die na het duel word gebracht. Om te winnen moet je je zwaard tegen de nek van de tegenstander houden om te winnen of de ring uit krijgen, je kun ook winnen al hij of zij zich over geeft of als hij of zij niet meer kan vechten. Bij het zwaard vechten is vermoorden ook verboden. Je mag niet slaan duwen of trekken met je handen, als je vecht vecht je met je wapens.  Net zoals bij het Duel is het als je wint mag je de kleren die je aan hebt houden en als je verliest moet je ze weer inleveren.' Legde De omroeper uit. 'Silvan en Lucas ga jezelf maar voor berijden over vijf minuten begint het gevecht dus wees dan in de ring. En voor de andere maak het je zelf covertabel en wees in de ring als ik je omroep.' Riep de omroeper waarna hij weg liep.

Snel rende ik naar Silvan toe. 'Gaat het wel?' Vroeg ik hem bezorgd. 'Niet echt nee, ik moet als eerste en ik weet nog niet eens hoe het moet.' Zei Silvan bezorgd. 'Hij zij dat je wint door ze uit de ring te krijgen of te zorgen dat ze niet meer verder kunnen vechten. En voor dat laatste moet je wel op je hardst gaan dus ik denk dat je gewoon hem neer moet hallen.' 'Dat klinkt logies maar als dat nou niet zo is?' Zij Silvan bezorgd. 'Als je nou eerst hem probeert te ontwijken en kijkt hoe hart hij iets doet. Misschien kan je daar aan zien hoe het gaat.' Zij ik twijfelend. 'Je hebt waarschijnlijk gelijk Maar ik moet de ring in.' Zei Silvan nerveus. 'Veel succes dan maar ik zal voor je duimen.' Zei ik bemoedigend.

HomelandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu