Yusuf yaklaştı ve: nasılsın Rana ? Dedi.
Rana : iyiyim. Sen..?
Yusuf: elhamdülillah dedi.
Neden hızlı yürüyorsun acelen mi var.?
Rana :evet. Dedi hafif başını sallar vaziyette.
Yusuf : o zaman lafı uzatmıyorum. Geçen işe ihtiyacım var demiştin. Teyzem yanına yardımcı arıyor. İstersen birlikte çalışın ona yardımcı olursun. Dedi
Rana: biliyorum. Haberim var. Akşam babamla konuşucam. Kabul ederse çalışırım dedi. Yüzü asıktı. Çünkü babasının karşı çıkacağını tahmin edebiliyordu.Yusuf : birşeyin yok değil mi?
Rana: yoo. Neyim olabilir ki iyiyim ben
Hava çok sıcak. Bi an önce eve gitmem lazım. Yorgunum da biraz. Hepsi bu. Dedi.
Yusuf : pekala. Bu arada örtün çok yakışmış. Dedi ve Kafasını kaldırıp Rana'nın gözlerine baktı.
Rana heyecanlan ve bir anlık refleks ile gözlerini kaçırdı. Ellerini nereye koyacağını şaşırmıştı :)
...
Yusuf'un sert görüntüsünün altında yatan duygusallığı vardı.
Öylesine duygusaldı ki kendini bir kızın gözyaşlarına esir edecek kadar hassastı.
...
Rana teşekkür etti ve Yusuf ona :
Allaha ısmarladık kendine iyi bak.
dedi ve yine arkasını dönüp gitti.
Rana yüzünde gülücükler açarak evin yolunu tuttu. Eve yaklaşınca örtüsünü çıkarıp çantasına koydu. Ve kapıyı açtı.
Neyseki babası henüz gelmemişti.
Oturup dinlendi..Bi yolunu bulup Fatma teyzenin yanında çalışmalıydı.
-
Balkona çıktı Rana dışarıdaki sesleri duyup. Kendi ismini duyuyordu. Balkona çıktığında gözlerine inanamadı. Arkadaşı Leyal'di bu.. "Leyal" diye bağırdı heyecanla. Gözlerini sevinçten açmış
" nerdesin be kızım" diyerek hemen aşağı indi hızlı adımlarla.. Koşup açtı kapıyı ve sarıldı çocukluk arkadaşına.."burayı nasıl buldun"
Leyal-
Bir ara araştırıp soruşturup durdum. Çok şükür buldum seni. Herkese sordum. Aramadığım yer kalmadı. Öyle özlemiştim ki. Ve öyle merak ettim ki seni..
Rana-
aslında sana küsmüştüm. Buraya taşındığımızdan beri hiç arayıp sormadın..Leyal-
nedendir bilinmez sende hiç aramadın beni Rana hanım dedi Leyal hafif bir tebessümle.Leyal Rana'yı çok severdi. Onun tesettüre girmesi için daha önce defalarca dil dökmüş fakat başarılı olamamıştı.
Rana-- onu bunu bırakalım da babam bana çalışmam için izin vermişti. Fakat ben iş bulamadım. Oda yetmezmiş gibi eve geç geldim. :(..
Bu yüzden babamı çok kızdırdım ve fikrini feğiştirdi. Napıcam bana akıl ver.
Leyal-- Bismillah. Baban nasıl izin verdi kız. Ve sen böyle bi fırsatı nasıl kaçırdın.
Her neyse ben konuşsam acaba fikri değişir mi babanın. Bi denemek lazım..
Rana-- Bu iyi bi fikir olabilir dedi hem tedirgin hem de heyecanlı bir tavırla.
Leyal onu daha önce böyle tedirgin ve heyecanlı pek nadir görürdü. Mutlaka altında yatan bi sebep olduğunu anlamıştı arkadaşının gözlerinden ve hemen sordu.
--sende bişeyler var. Birşey gizliyorsun..
Hemde benden.
Kardeşinden.Rana- hayır bişey yok. Yani sadece ortada bişey yok. Yeni insanlarla tanıştım. Çok iyi insanlar. Dünyaları çok farklı. Tıpkı sen gibi. Huzur veriyorlar bana.
Leyal - bir kaç gün sizdeyim nasıl olsa bolca vaktimiz var. Uzun uzun anlatırsın. Dinlerim. Ama çok acıktım hadi birşeyler hazırlayalım seninle güzel bi kahvaltı yapalım dedi ve güle konuşa mutfağa girdiler..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARTIK ÇOK GEÇ (DÜZENLENİYOR)
ChickLitÖyle bir çift göze aşık olmalı ki Ziyan olmasın.. Ziyan olmasın her bir zerresi bakmaların.. Sevgiliyle atılan kahkahaların.. Ziyan olmasın..