Efendimsin, Cihanda İtibarım Varsa Sendendir..

19 3 0
                                    

Bu geceyi yine Sabiha Hanımda geçirecek olan Sümeyra, boş boş odaya geçti.. Yusuf'un sözleri aklında ve kalbinde yer edinmiş olmalı ki Kuran'ı açıp okumaya çalıştı. Heceleyerek okusada en azından bir sayfasını bitirmek istiyordu..

Sonra Sabiha teyzesine seslendi..

Yusuf ve Sabiha Hanım yemekten sonra eskiden olduğu gibi  balkonda çay içip muhabbete daldılar..
Sümeyra onlara katılmamış deli gibi Kuran okuma hevesi sarmıştı içini..

Ve nihayet Sabiha hanım Sümeyra'nın  saniyeler süren seslenişine kulak verdi ve çayını yarıda kesip Sümeyra'nın yanına gitti.

Yusuf'ta merak edip teyzesinin arkasından yavaş adımlarla yürüyüp içeri girmeden kapının ardında bekledi..

Teyzeciğim rahatsız etmedim ya seni..
-aa yok yavrum. Zaten seni merak etmiştim yanına gelecektim.
-teyze, kuran okumak istiyorum ama bilmiyorum..
Dedi başını öne eğerek Sümeyra..
Ve gayet mahçup bir hâl ile:

-inşirah diye bir yer var mı Kuranda?
-
-olmaz olur mu var tabi..
Diyerek Sümeyra'ya İnşirâh suresinin yerini gösterdi...

Bunu duyan Yısuf kapı ardından gözleri dolarcasına gülümsedi..
Sözlerine değer verildiğini görmek onu mutlu etmişti.
Gözlerindeki ıslaklığı silerek tekrar balkona geçti..

Sümeyra Sabiha teyzesinin yanında hece hece okudu Kuranı..
Her yanlışını düzeltti teyzesi..
Sabiha Hanım: istersen sana her gün kuran okumayı öğreteyim. Onun yanında dua ezberler hadis öğrenirsin. Tüm bildiklerimi sana da öğretirim.. Ne dersin?

-Sümeyra : gerçekten bunu yapar mısınız? Çok isterim.. Diyerek sarıldı teyzesine..

"Her gün Allah'a biraz daha yaklaşacağım" diye geçirdi içinden. Ve derin bir nefes aldı..  Sümeyra ile bu konuda anlaşan teyzesi balkona Yalnız bıraktığı Yusuf'un yanına geçti..

Yusuf' da  ayaklanmış eve gitmek için teyzesini beklıyordu..

-siz sohbetinize devam edin teyzeciğim. Benim camiye gitmem gerek. Namaz kıldıracağım ezan vakti de geldi malum. Diyerek teyzesine sarılıp çıktı evden..

Güç bela okuduğu İnşirâh süresini bitiren Sümeyra Kuranı öpüp rafa kaldırdı.
O sırada Allahu ekber  nidaları yükseldi camiden..
Yusuf ne de güzel okuyordu ezanı
..
İçini rahatlatıyordu her bir okuyuşu
Başını koltuğun yastığına dayadı ve öylece dinledi Ezanı..
Ve binbir düşünceyle daldı rüyalara....

ARTIK ÇOK GEÇ (DÜZENLENİYOR) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin