Ny del!
Jeg hadde kledd på meg og spist frokost da jeg gikk ut for å gå en tur. Ikke visste jeg hvor jeg skulle gå henn, så jeg sto og tenkt litt. Når jeg hadde stått i 2 minutter og tenkt stoppet det plutselig en kjempefin bil inntil veien foran meg. Det eneste jeg så igjennom de sotede vinduene var at det var en gutt. Gutten rullet ned vinduet og jeg så med en gang at det var Jason. "Jason? Hva søren gjør du her? Hold deg unna meg", sa jeg surt og så en annen vei. "Vil du sitte på en tur?" spurte han. "Nei takk", sa jeg hardt, men lavt. "Please?" spurte han og så meg inn i øynene. "Nei, sa jeg", sa jeg ganske høyt nå. "Vil du at jeg skal rope på moren din sånn at hun hører meg?" spurte han og gliste lurt. "Greit, jeg kommer, men bare en liten tur", sa jeg og og så stygt på han.
Vi hadde kjørt en stund da Jason tok av til høyre og kjørte inn i en skog. Det var en grusvei og den var veldig svingete. "Hvor er det vi skal?" spurte jeg han veldig nysgjerrig. Han latet som han ikke hørte at jeg hadde sagt noe og kjørte videre. Etter noen minutter delte veien seg og han tok til venstre. "Seriøst, hvor kjører du oss?" spurte jeg og begynte å bli litt redd. Jason er kriminell. Han dreper, torturerer, kidnapper og mye mer. Kidnapper. Jeg stoppet på det ordet. Kidnapper han meg? Jeg kjente at jeg ble redd. Skikkelig redd. Beina begynte å skjelve og alle tankene gik i spinn. Hva skulle jeg gjøre? Jeg satte meg så nærme bildøren som mulig og gjorde meg klar til å løpe når han stoppet. "Hva søren driver du med?" spurte Jason og så rar på meg. "I-ingenting", stammet jeg ut. "Hvis du sier set så", sa han og konsentrerte seg om veien.
Etter hvert kom det et stort luksus hus til syne foran meg og jeg måtte gape. Jeg glemte alt om at jeg skulle løpe da han stanset og studerte huset. I mellomtiden hadde Jason gått rundt bilen og åpnet døren for meg. "Kommer du?" spurte han og tok hånden min i sin. Vi gikk litt mot huset før jeg kom til å tenke på at vi holdt hender. "Slipp meg", sa jeg og prøvde å ta til meg hånden. "Nei, du får vente til vi kommer inn", sa han og fortsatte hånd i hånd med meg bort til døren. Han løftet opp lokket på ringeklokken og la pekefingeren sin på den. Det kom et lite bzz og døren låste seg opp. Hva søren? Er dette et fengsel eller? Kunne han ikke bare hatt en nøkkel? Vi gikk inn i gangen og han slapp hånden min som jeg hadde glemte han hadde holdt. Han begynte å kle av seg ytterklærne, så jeg gjorde det også.
Vi gikk ut av gangen etter å ha kledd av oss, og der var det en trapp til høyre og en til venstre. "Damene først", sa han og viste vei opp trappen til venstre. Når vi kom opp var det fem dører med store mellomrom på hver side. Når jeg så bortover gangen så jeg at alle dørene hadde en sånn man kunne legge fingeren på for å låse opp dørene. Hvorfor har de ikke bare nøkler? Han stoppet og låste opp dør nummer to på venstre side. Jeg gikk inn i rommet, det var stort med hvite vegger og et brunt parkettgulv.
"Dette skal være rommet ditt når du bor her", sa han rolig. "Bor her? Jeg skal hjem til mamma snart!" ropte jeg og løp for å komme meg ut, men jeg var for sen, han hadde lukket døren. Jeg skulle bare konsentrert meg om å løpe når jeg hadde sjansen. Han hadde lurt meg. Jeg burde visst det før jeg satte meg inn i bilen. Burde visst at han skulle kidnappe meg. Jeg følte meg som en idiot. Hvordan kunne jeg overse noe som var så åpenbart. Det gutten er en drittsekk. Jeg slang meg ned på sengen, og fant fram en pute til å slå i. "Scarlett, Scarlett Rae, hvordan kan du overse noe sånt!" ropte jeg og bokset ned i puta. Hvordan skal jeg komme meg ut? Jeg så bort på døren, og så at det var en sånn fingerscanner hvis jeg kan kalle det, det ved siden av døren. Det går alltids ann å prøve, tenkte jeg og gikk bort til den. Hva er det som skjer når jeg legger på fingeren egentlig? Den eneste måten å finne ut det på er å prøve.
Jeg la fingeren på den og den begynte å scanne. Etter fem sekunder sa fingerscanneren: "Feil DNA", og ga meg et støt. Seriøst? Hvis det hadde vært en vanilig dør kunne jeg pirket den opp. Jeg lærte det for noen år siden, ikke spør. De har sikkert sånne låser fordi de er kriminelle og da er det vanskeligere for andre å komme seg inn. At du ikke har tenkt på det før nå, Scarlet. Du er virkelig en idiot du. Hvis jeg skal være her lenge så kan jeg vel sjekke ut rommet. Det var to andre dører her, men de hadde også scanner. Det kan jo hende at det funker. Jeg gikk bort til døra til venstre og la fingeren min på. Det samme bzz som kom på Jason når han gjorde det kom. Jeg presset ned dørhåndtaket og gikk inn. Det var et bad med do, badekar, dusj, vask og skap. Jeg gikk bort og åpnet det en skapet. Det var håndklære der, og i skapet ved siden av var det kluter, og i de andre fant jeg litt av hvert. Såpe, sminke, hårbørste og masse annet. Lurer på hva det er på det andre rommet. Jeg låste opp den andre og der var det et walk in closeth. Det var klær, sko, vesker, solbriller og andre ting der. Jeg kikket på størrelsen i klærne og så at det var min størrelse. Det var da jeg så undertøyet. Jeg løftet opp en hvit bh og sjekket størrelsen. Hvordan søren visste de hvilken størrelse jeg hadde i bhen min? Ikke at dere får vite det.
Takk for at du leste! Vote og kommenter! Tar alltid i mot ideer!
YOU ARE READING
Fortjener alle tilgivelse?
FanfictionSynes du alle fortjener tilgivelse? Hvis faren din har stukket fra deg da du var yngre, og han kommer tilbake og forteller en trist nyhet. Noe du trodde aldri kom til å skje. Ville du tilgitt han for at han stakk av da? Hvis det var så ille som en s...