-The new school
"Putte vågn op!"
"Du skal i skole?"
"Okay, jeg henter snart den kolde spand vand Putte!" Grinte far imens han ruskede i mig. Jeg åbnede øjnene på vidt gab og svang dynen hurtigt af mig.
"Godmorgen smukke! Se nu at tage din uniform på og kom ned og spis morgenmad. Der er lavet pandekager til dig og jeg køre dig i skole idag" forklarede han og kyssede mig kort på panden.
"Okay.. Hvorfor skal jeg have uniform, det var der ikke i København?" Spurgte jeg og gik over til mit skab. Jeg åbnede det og så der hang en masse sæt skoleuniformer.
"Sådan er det i England putte. Forresten henter Harry dig efter skole, så i også kunne lære hinanden at kende. Skynd dig så!" Sagde han og gik ud af mit værelse, med et smil på læberne.
Når min far var glad, så er jeg glad.
~*~*~*~
Skolen var okay stor og alle lignede hinanden. Det var vildt anderledes end i København. På den gamle skole, var vi maks hundrede elever, og her er vi over 300. Pigerne går i nederdele, knæstrømper, skjorte og slips. Drengene har bukser, skjorte, slips og nogle går med matchende jakke. Vi er jo allesammen cloner!
Far havde bare fortalt mig at jeg skulle gå op på kontoret og hvis jeg ikke kunne finde vej, skulle jeg spørge en eller anden. Jeg fik et par blikke engang imellem, nok fordi jeg er ny?
Jeg kom indenfor på selve skolen, gik eleverne sammen i små klikker og snakkede. De stoppede allesammen med at snakke, når jeg gik forbi dem. De kunne passe sig selv!
Kontoret!
Bingo! Jeg begyndte at gå hen mod kontoret, uden at lægge mærke til alle blikkende. Eller det prøvede jeg ihvertfald på. Jeg bankede forsigtigt på og ventede på at nogle råbte.
"Kom ind!" Råbte en mandlig stemme derinde fra. Jeg åbnede døren idet jeg tog en dyb indånding. Der sad en mand på nok min fars alder, bag et skrivebord.
"Velkommen! Hvad kan jeg gøre for dig unge dame?" Sagde han og pegede på en stol foran skrivebordet. Jeg nikkede som forståelse på at jeg skulle sætte mig. Min taske blev sat på siden af stolen.
"Jeg er ny her og min far sagde jeg skulle finde kontoret?" Svarede jeg genert og anstrengte et lille smil.
"Nå ja! Du må være Olivia Styles! Her har du dit skema og ved hver time, for du udleveret nogle bøger af din lære!" Sagde han og hev et papir frem fra en skuffe. Jeg tog imod det og gik ud fra kontoret igen.
~*~*~*~
Den første time var historie. Lidt kedelig, da jeg ikke kendte nogle. Jeg havde fået plads ved siden af en dreng som jeg ikke rigtig vidste navnet på.
"Jeg er Mitch?" Sagde drengen og rakte hånden over til mig. Alle de andre i klassen begyndte at samle sig i små klikker rundt omkring, hvor Mitch derimod blev siddende hos mig.
"Hej Mitch! Jeg er Olivia, men kald mig bare Livia..?" Svarede jeg og rystede smilende hænder med ham.
"Okay Livia! Hvornår er du kommet til England?" Spurgte han. Hvordan vidste han at jeg ikke boede i England før? Hmm.. Scary!
"Jeg er halv dansker, så har boet hele mit liv i København. Nu er jeg så flyttet hertil sammen med min far og ind hos Anne Styles" forklarede jeg med et lille skævt smil.
"Nå så du er Harry Styles' nye lillesøster! Det har allerede gået rundt på skolen hvem du er? I dunno?" Fnes han og samlede sine hænder over kors og lændte sig tilbage i sin stol.
"Ja det er jeg vist?" Grinte jeg.
~*~*~*~
"Vi ses Mitch!" Sagde jeg og pakkede mine skolesager ned i min taske.
"Vi ses smukke" flirtede han og blinkede. Jeg kunne mærke rødmen stige mig til hovedet.. Ingen dreng havde sagt det til mig, før? Jeg skyndte mig ud af klassen, før han ville sige noget mere.
Jeg stod ude på P-pladsen på skolen og kiggede rundt efter Harry. Var det ikke ham den krøllede fra bandet? Det tror jeg ihvertfald var ham?
Mit blik landte på en høj mand som stod lænet op af en sort bil. Han havde solbriller på, stramme sorte hullede bukser og en hvid t-shirt. Han stod med blikket på sin mobil. Jeg kiggede på hans hår og så det store krøllede hår. Bingo. Jeg begyndte at gå derover, da jeg så stod foran ham. Hostede jeg akavet.
"Åh Hej Olivia! Ind i bilen" sagde han og gik om på den anden side af bilen. Jeg nikkede og gjorde bare som han sagde, da jeg ikke vil skabe flere problemer end jeg sikkert allerede gør?
YOU ARE READING
Happy Home ~ One direction
FanfictionOlivia Livlie Walker ved ikke hvad hun går ind til, da hun skal flytte fra Danmark og til England. Hun skal efterlade alt her, selv sin mors grav. Hun ved intet om hvem hendes fars nye kæreste er og vil heller ikke. Hun er fars lillepige, men selv O...