05

255 35 5
                                    

Waktu malam, dimana Jungkook duduk bersendirian di rumahnya. Dia tidak tahu untuk berbuat apa, dia termenung. Sapu tangan kecil milik Hanny masih berada di tangannya. Hari pertama kerja sudah dua barang yang peminat bagi padanya. Sapu tangan dan sticky note berwarna pink dia letakkan di dalam sebuah kotak kecil. Dia menyandarkan badannya ke kerusi di ruang tamu.

"Menyesal betul tak pergi, pfft" Jungkook berasa sedikit menyesal kerana tidak mengikut Taehyung dan rakannya yang lain. Iphone X yang berada di sebelahnya terus di capai. Nombor Taehyung dia cari. Button Call dia tekan,

Tuttt..

Hello.

Akhirnya panggilan telefon Taehyung jawab. Jungkook mula tersenyum.

"Tae, on lagi tak party celebrate tu?"

"On. Asal? Nak datang? Amaghilah"

"Tunggu aku, hantar location"

"Baik"

Tut...

Panggilan telefon Jungkook matikan, hoodie yang cantik tersangkut di belakang pintu pantas dia capai dan disarungkan ke badannya. Kunci kereta Honda yang berada di bakul juga di capai.

"Here we go"

++

+Hanny pov+

Balik sahaja sekolah tadi eomma dah ajak aku keluar makan di sebuah restoran. Katanya appa dah dapat gaji, lepastu eomma ada pesan suruh pakai baju cantik-cantik sebab ada kawan appa akan datang dengan anak lelakinya. Hell no, aku tak nak anak dia. Aku nak cikgu Jungkook je.

Dress hitam yang tiada lengan yang paras lutut sahaja bersama dengan rantai peninggalan Halmeoniku, aq pakai. Rambutku aku ikat tepi dan rambutku sedikit beralun di bahagian hujung. Aku membelek-belek wajahku yang cantik dipantulkan di cermin. Sunhee yang sedang mengikat rambut aku tuju.

"Unnie, dah siap?" soalku yang melabuhkan punggung di birai katil. "Dah nak siap ni. Hanny turunlah dulu, cakap dengan omma, appa yang kejap lagi unnie turun" suruhnya. Aku mengangguk dan mengatur langkah menuju ke tingkat satu. Terlihatlah susuk tubuh dua orang tuaku yang duduk di sofa ruang tamu. "Omma, appa" panggilku lalu mendekatkan diri ke arah Eomma. "Mana Sunhee?" soal appa yang membetulkan jam di tangannya.

"Unnie tengah ikat rambut. Kejap lagi turun" balasku. Bag tanganku yang tersisip kemas di lenganku, aku seluk aku mencari phone 5s aku. Name contact Tasha di Telegram aku tekan.

Macam bengong je Tasha ni bagi bluetick

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam bengong je Tasha ni bagi bluetick. Mentang-mentang Joshua confess perasaan dekat dia petang tadi. Aku mengeluh, nampaknya aku terpaksa berkepit dengan kakak durjana aku lah ni.

"Omma, appa, jom. Sunhee dah siap" Sunhee sudah menunggu di depan pintu utama rumah. Sempat dia menepek bedak di bahagian hidungnya.

++

+no one pov+

Hanny sudah tiba di sebuah restoran yang dikatan oleh Puan Park dan Tuan Park. Bahagian meja VVIP dia tuju, pelayan yang berada di sisi meja sudah menunggu untuk mengambil pesanan. "Tuan, puan, cik dah sedia untuk membuat pesanan?" soal pelayan itu. Tuan Park mengangguk lalu memberi nama makanan yang kami order, tak lupa juga minuman. Mata milik Hanny ralit memandang ke sekeliling restoran, tapi matanya lebih tertumpu pada susuk tujuh orang namja yang sedang bergelak sakan antara satu sama lain.

"Tu bukan cikgu baru ke" desis hati Hanny. Tuan Park ternampak Hanny yang memandang tajam ke arah tujuh orang namja itu terus ditepuk. "Jangan tengok namja macam tu" tegur Tuan Park. Hanny mampu menayang sengihan kerangnya. "Appa, eomma. Hanny nak pergi tandas kejap tau" pinta Hanny yang terasa ingin membuang. Puan Park dan Tuan Park mengangguk. Hanny terus bangun dan kakinya menuju ke arah tandas yang telah disediakan.

Setiba tepat di hadapan pintu tandas, daun pintu itu Hanny kuak pantas. Tak tahan ke? Hahaha. Hanny membuang segala yang ingin dilepaskan. Setelah selesai membersihkan dirinya, Hanny menuju ke arah cermin. Lipstick yang sedikit hilang dia ambil di dalam bag, secara tak sengaja. Sticky note berwarna hijau yang dia lupa untuk keluarkan tadi jatuh ke lantai. Pantas Hanny mengambilnya, takut basah je.

Hanny memasukkan semula sticky note itu ke dalam bagnya, lipstick yang di pegangnya, dia buka dan dicalitkan ke bibirnya munggilnya. Warna merah darah sangat sesuai di bibirnya itu.

"Okay, lawalah ni. Moga orang tak tergoda" puji dirinya sendiri

Selepas siap mendandan diri, Hanny membuka pintu tandas. Ternampak susuk tubuh seorang namja yang membelakangi pintu tandas perempuan. Namja itu memandang ke belakang, Hanny yang terkejut terus menutup semula pintu. Paling terkejut bila namja tadi ialah guru yang dia sangat minati. Dia tersenyum sediri.

"Semmm oitt"

++

Jungkook terus ke kaunter pembayaran untuk mengambil air yang di ordernya tadi.

"Berapa?" soalnya. Penjaga kaunter itu terus menghulurkan resit harga air yang diordernya dan makanan yang dimakan oleh rakannya yang lain. Hendak sahaja dia membayar, iphoneX miliknya berdering menandakan panggilan masuk. "Jagakan kejap ya" suruh Jungkook, panjaga kaunter itu mengangguk. Air yang diordernya dia tinggalkan sebentar. Hanny mengambil peluang untuk melekatkan sticky notenya yang berwarna hijau itu di air coffee milik Jungkook.

"Sir Kook nampak hensem. Can I die now sir? HY♡"

Itu ialah ayat yang Hanny tulis di stickynote hijau itu. Setelah line sekeliling clear, Hanny dengan pantasnya melekatkan di coffee itu. Setelah selesai, Hanny ternampak Jungkook yang menuju ke arah kaunter. Hanny terus berlari anak meninggalkan tempat itu. Dia menyorok di balik dinding supaya Jungkook tidak melihatnya.

"Selamat kau, sebaik ada bawak Sticky note ni. Mekasih sebab sentiasa ada dengan aku tau sticky" ujar Hanny lalu mencium sticky note hijau yang di genggamnya.

Jungkook yang memegang coffee miliknya itu terkejut kerana ternampak sticky note hijau yang melekat di cawan coffenya. Dia tersenyum setelah membaca ayat yang tertera di sticky note itu. Sticky note itu Jungkook tanggalkan dan dia cium seketika dan diletakkan di kocek hoodienya. Ada dia memandang ke sekeliling tempat kerana dia ingin tahu siapa empunya sticky note itu.

"HY again, who are you HY and where are you" ujar Jungkook sendiri.

"Kookie, patlah, Namjoon hyung dah tunggu tu" tegur Taehyung yang melihat Jungkook tersenyum sendiri. Hanny yang dari jauh lega melihat senyuman manisnya yang memiliki gigi arnab. Hanny terus beredar dari situ, takut Puan Park dan Tuan Park mencarinya.

"Kau tengok Tae, fans aku bagi lagi" kata Jungkook yang menayangkan sticky note itu. Taehyung yang malas nak layan Jungkook terus menarik lengan Jungkook. Hampir sahaja Jungkook ingin tersungkur, tapi sempat dia tahan.

"Dont worry HY. I will find you letter"

.
.
.

To be continue.

Sticky NoteWhere stories live. Discover now