16

161 28 5
                                    

"Aurora bukan macam tu. Aku tahu weh. So ni ke motif kau tak nak ajak Aurora datang sekali?" soal Hanny. Setelah mereka berdua pulang dari sekolah. EunMi memberitahu kesemua ahli Blink kecuali Aurora supaya berkumpul di rumah Hanny. Tapi EunJi tak dapat join sebab dia busy tolong omma dia.

"Aku nampak dengan mata aku sendiri. Dia berpelukan, Vernon bagi dia surat. Please percaya cakap aku Hanny! Ni bende betul" EunMi tetap berusaha memujuk Hanny untuk percaya pada kata-katanya. "Aku tanya lagi. Betul ke Aurora tikam belakang kau?" kali ini Tasha pula bersuara, dia tak nak kawan dia gaduh sebab jantan Vernon tu.

"Ye, Tasha kau percaya aku kan?"

"Aku nak percaya kau macam was-was. Sebab Aurora bukan macam tu even baru kenal pon aku tahu cara dia. So please janganlah buat andaian. Kita siasat dulu. Boleh?" ujar Tasha panjang lebar.

"Nak siasat apa lagi?! Aku kawan korang, dah empat tahun kita berkawan. Takkan korang taknak percayakan aku, tapi korang percayakan perempuan tak guna yang korang baru je kawan selama seminggu!"

"Stop EunMi! Selagi cara kau macam ni, sampai bila tak selesai!" Hanny pula bersuara lantang. EunMi terdiam, bag galasnya dia ambil.

"Up to you. Sebabkan korang berdua tak nak percayakan aku. Lepas ni apa jadi antara kau dengan ahli Blink yang lain aku takkan masuk campur. Thank you Hanny, Tasha sebab korang setia dengan aku selama ni" jawab EunMi lalu melangkah pergi meninggalkan Hanny dan Tasha.

Tasha mahu mengejar, tapi Hanny pantas menarik. "Biarkan dia, bagi dia masa. Kita siasat bende ni" arah Hanny, Tasha mengangguk.

++

"Oppa, chagi lapar. Jomlah makan" ujar yeoja itu yang tergedik-gedik bersama Joshua. "Nanti eh, oppa nak angkat call Tasha jap" balas Joshua. "Alah, tinggalkan jelah perempuan tak guna tu. Bukan dapat apa pon. Lainlah I, I boleh bagi apa pon yang you nak. Termasuk ermmm"

"Ermmm apa?" soal Joshua yang bingung. Panggilan telefon Tasha di slide ke arah merah.

"Like this" yeoja itu terus mencium bibir milik Joshua. Joshua sedikit terkejut, tapi dia terus melayankan karenah yeoja chingunya itu.

Ciuman di lepaskan.

"Next round?" soal gadis itu yang mengusap lembut pipi milik Joshua. Joshua malah menepis dan menggeleng.

"Nope, stop Hayeon. Aku still sayang Tasha even dia tak pernah bagi aku ciuman macam kau. Kau kena ingat ini perjanjian kita"

"Hahah lebih baik kau tinggalkan Tasha atau aku bunuh dia"

"Hahaha, Hayeon kau gila ke? Kau takkan mampu bunuh dia" Joshua tidak percaya pada kata-kata yang dikeluarkan oleh Hayeon.

"Wait and see"

++

"Hanny, Joshua tak angkat call aku ah" ujar Tasha yang berkali-kali menelefon Joshua tapi tidak di angkat. "Biarlah dia. Kau still sayangkan dia? Even dia buat kau macam tu?" soal Hanny yang menjilat ice-cream yang baru di belinya di tepi jalan tadi.

"Betul tu, kau sanggup nak tahan semua ni?" EunJi pula bersuara. Kehkeh, lepas EunMi keluar dari rumah, EunJi sampai. Lepas tu dia ajak pergi bandar sesama.

"Bukan, aku cuma nak jumpa dia. Nak bincang baik-baik. Dah alang-alang kita ke mall ni kan" telefon jenama Meizu nya terus dimasukkan ke dalam kocek seluarnya. "Bincang macam mana lagi? Kau nampakkan dia kiss perempuan tu? More better kau tinggalkan dia"

"Tapi-" ayat Tasha pantas dipotong Hanny. "Aku tak nak kau kecewa Tasha. Ingat, banyak lagi lelaki yang sukakan kau. Termasuk Sir Taehyung" kata Hanny yang memegang kuat kedua bahu milik Tasha.

"Sir Taehyung?"

"Yee. Dia suka kau" balas Hanny yang tersenyum. "Haha lawak ah. Jom ah lintas, tak ada kereta ni" ajak Tasha. Dia jalan terlebih dahulu di hadapan. Hanny mahu mengikut jejak Tasha tapi di tarik oleh EunJi.

"Dompet aku tertinggal kat kereta. Teman aku amik" ucap EunJi yang senyum buat muka tak bersalah. "Tasha macam mana?"

"Dia dah besar do. Nanti kita call lah dia suruh tunggu kat mana" cadang EunJi. Hanny mengangguk dan mengikut langkah EunJi.

Bammmmpp!!!

Hanny memusingkan wajahnya untuk memandang bunyi tadi.

"Tashaa!!!" laung Hanny lalu terus berlari ke arah Tasha yang sudah terbaring tergelopok di tengah jalan raya. Kereta yang melanggar Tasha tadi terus memecut laju meninggalkan kawasan itu.

"Tolong lah weii!!! Tak nampak ker?! Halamak buta pukimak!! " jerit Hanny yang meminta pertolongan orang ramai. Orang yang lalu lalang di kawasan itu terus datang untuk membantu Hanny. EunJi yang ketinggalkan terus pergi ke arah Hanny.

"Tasha! Dengar tak?!" pipi kanan Tasha di tepuk lembut oleh Hanny. Tapi tiada respon. Darah merah pekat mengalir banyak di bahagian mulut dan kepala.

"Hanny! Biar cikgu angkatkan" ujar Jimin yang datang entah dari mana. "Sir, tolong"

"Palli" Jimin terus mengangkat dan memasukkan Tasha ke dalam kereta. Hanny turut ikut sama kecuali EunJi. Hanny menyuruh dia untuk menelefon ahli keluarga Tasha dan kawannya yang lain.

Another side.

"Mission complete" ujar seseorang dan menunjukkan ibu jarinya tanda good ke arah seorang yeoja yang berdiri di tepi jalan.

++

"Hanny, duduk dulu. Doktor tengah check tu" ujar Jimin, tapi tidak di hiraukan oleh Hanny. Dia malah terus kehulur-kehilir di hadapan wad kecemasan.

"Hanny. Tasha?" soal Jungkook yang tiba bersama Taehyung di sebelahnya.  "Tasha macam mana Hanny!" suara Taehyung mula bergema. Hanny terdiam, air matanya dia seka.

"Sabarlah! Doktor tak keluar lagi!" Hanny mula menguatkan suaranya. Jungkook yang berdiri di hadapannya pantas menarik Hanny ke dalam dakapannya.

"Sabar, kau marah macam ni bende ni takkan settle" Jungkook mengusap umbun-umbun rambut milik Hanny. Taehyung pula sudah terduduk bersandar di dinding. Rambutnya diserabutkan.

"Takpe Hanny, Jungkook, Taehyung. Nanti aku mintak tolong Sehun siasat bende ni" balas Jimin.

++

"Bagus, kau buat bende tu dengan baik. Nice, aku suka. Nah amik upah kau ni" Hayeon menghulurkan sebungkus sampul surat yang dipenuhi dengan duit. "Lepas ni. Nak buat kerja yang ada kaitan dengan Hanny and the geng bolehlah panggil aku" balasnya.

"Aku tahu, kau nakkan Hanny. So Mingyu, thank you again" Hayeon terus mengeluar iphone miliknya dari bag tangan.

Tuttt, tutttt

"Hello"

"Its me Hayeon"

"Aku tahulah. Misi berjaya"

"Thank you. Kau buat kerja aku makin senang. Thank you again EunJi"

"No problem"

.
.
.

To be continue..

Sticky NoteWhere stories live. Discover now