"Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan. Sila cuba sebentar lagi."
"Arghh!" Taehyung menyerabutkan rambutnya. Nombor gadis yang disayangi dia dail untuk kali ke-13. Sudah berkali-kali dia meninggalkan misscall. Sudah dua hari dia tidak nampak kelibat Tasha, dua hari jugalah Tasha tidak hadir ke sekolah.
Sebentar lagi mereka akan berangkat ke majlis perkahwinan Hanny dengan Joshua, tetapi Tasha masih tidak munculkan diri.
Jungkook? Sejak jumpa Hanny, dia banyak diamkan diri. Dia hanya akan bercakap bila salah seorang kawannya tidak pulang ke rumah.
"Taehyung!" jerit Jimin. "Jungkook!" jerit Namjoon pula. "Naeeee!" balas Taehyung, rambut yang serabai itu diabaikan dan dia melangkah keluar dari biliknya.
"Dah kenapa kau ni?" soal Jimin.
"Kenapa apa?" soal Taehyung pula.
"Rambut kau tu dah kenapa jadi macam tempurung kelapa?" soal Jimin lalu mengajukan jari telunjuknya ke arah rambut Taehyung.
"Aku call Tasha, dia tak angkat-angkat" balas Taehyung, sikat dikocek dia keluarkan dan dia terus menyikat rambutnya itu.
"Betul juga, kau tak pergi rumah dia?" soal Jimin lagi. Taehyung menepuk dahinya, "Haah juga, jom-jom. Mari kita amik Tasha"
Taehyung dengan gembiranya melangkah keluar dari rumah. Kereta Honda dihidupkan enjinnya.
5 saat,
Baru dia teringat.
Taehyung terus melangkah ke dinding, kepalanya dihentak perlahan-lahan di dinding berkali-kali.
"Ehh bodoh-bodoh"
"Bangang abadi kau Taehyung, bodoh abadi"
"Kau kenapa Taehyung? Kena cahaya matahari terus jadi bengap" Yoongi mencelah. "Hyungg" panggil Taehyung.
"Wae?"
"Tae baru ingat, yang Tae tak tahu rumah Tasha"
++
"Jebal. Sakit" menitik-nitik air mata gadis itu. "Kau, mengalirkan airmata darah sekalipun, aku tak akan lepaskan kau!" galak gadis itu ketawa.
Terkekeh-kekeh dia gelak, kalah ngilaian Langsuir dengan Pontianak.
"Lepaskan aku. Apa kau nak dari aku Hayeon?" soal gadis itu lemah. Terdengar tangisan dan esakan gadis ayu itu.
"Woi lelaki, seksa dia lagi" arah Hayeon kepada dua orang namja yang berbadan sasa itu. Namja itu mengangguk. Kayu yang cantik bersandar di dinding diambil.
Zassssss, zasssss, zassss!
Bertalu-talu pukulan melekat dan hinggap di badannya.
"Ommaaa!" jeritan dan teriak gadis itu diabaikan. Malah semakin banyak pukulan dikenakan.
Hayeon mendekatkan dirinya ke arah gadis iu. Kolar baju gadis itu ditarik kasar. Badan gadis itu sudah berlumuran dengan darah, badannya sudah lemah dan lebam.
"Ommaa kau? Omma kau dah mati! Dah mampus kena langgar lori. Hahah anak jenis apa kau ni mak sendiri mati sampai tak tahu"
"Kau buat apa dekat omma aku!" teriak gadis itu.
"Aku just suruh orang suruhan aku gesel badan mak kau guna lori" balasnya selamba, sempat dia meniup kukunya itu.
Gadis itu mula menangis, bertubi-tubi airmatanya keluar.
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"