27

145 28 7
                                    

Flashback

"Mianhae Hanny"

"Ta- Tasha?! Kau dah sembuh!" teriak Hanny dan terus memeluk Tasha tanpa amaran dari tuan badan. Esakan kecil juga kedengaran.

Tasha meleraikan pelukan, wajah Hanny dia pandang.

"Hanny, mata kau. Kau banyak menangis ke?" soal Tasha. Bahu Tasha pantas dipukul. Gelakannya Hanny kedengaran.

"Kau pernah nampak ke orang nangis banyak kali mata tak bengkak?"

"Tak"

"Ha dah tu jangan tanya soalan bodoh please. Kau dah ingat aku?" Hanny bertanya pada Tasha yang tiba-tiba datang kepadanya.

"Dah, maaf. Sebab aku tak ada masa kau susah. Aku kawan yang tak gunakan? Hikss" mutiara putih mula mengalir. Pantas Hanny menyeka air mata itu.

"Its okay, kau bersebab" pujuk Hanny.

Tokk tokkk tokk

Pintu bilik diketuk, Hanny dan Tasha memandang satu sama lain. Pintu itu dikuak, tersembul wajah Puan Park di pintu bilik.

"Hanny, Tasha. Mari turun, papa ada bende nak dibincangkan. Joshua pon ada"

"Apa jantan tak guna tu nak haaa?!!!" Hanny mula tidak terkawal. Wajahnya memerah. "Sabar, kita berbincang dulu yee" ajak Puan Park lagi, lembut sahaja. Tiada tengkingan atau marahan, dia tahu anaknya itu masih trauma dengan kejadian tempoh hari.

"Tak nak! Hanny tak nak jumpa jantan bodoh tu!"

Tasha terus memeluk Hanny. Kepalanya diusap, "Jangan risau. Semuanya okay, aku teman kau. Takpe, aku dipihak kau"

"Gomawo" ucap Hanny, Tasha terus membantu Hanny untuk bangkit dan menuju ke ruang tamu.

"Hanny, duduk sekejap. Appa nak bincang"

Endflashback

++

Jam dikerling, sudah pukul 5:40 petang. Kelibat Jungkook masih belum kelihatan. Air yang diordernya tadi sudah abis disedut rakus oleh Taehyung. Kakinya disilangkan ala-ala boss besar. Telefon di kocek seluarnya di keluarkan.

"Mana sia Jungkook ni. Aku dah penat tunggu. 10 minit dah aku tunggu" bebel dia sendiri.

Semasa Taehyung syok bermain dengan aplikasi Mobile Legends, dia tidak sedar, akan kehadiran seorang namja yang sudah duduk di hadapannya.

"Dah-dah lah Mobile Legends tu" ujar namja itu. Taehyung memandang wajah namja itu. Bibirnya dijuirkan.

"Time aku mainlah kau baru nak sampai" Taehyung menutup semula telefonnya dan dia simpan ke dalam kocek seluarnya semula.

"Sorry lambat. Omma aku tadi mintak memacam"

"Kau nak minum pape? Aku orderkan" soal Taehyung. Jungkook mengangguk "Macam biasa"

Sticky NoteWhere stories live. Discover now