"Jungkook!!!!" jerit Jin yang mula tidak puas hati akibat perangai Jungkook yang mula tidak mahu menegur semua penghuni di dalam rumah itu. Hanya Taehyung sahaja Jungkook tegur.
"Hyung panggil tu Kook" ujar Taehyung yang matanya tak lekang memandang screen phone.
Welcomee to Mobile Legends
"Biar ah hyung uh. Aku tak ada mood, aku malas nak tegur orang" balas Jungkook.
Im sick of this, Fake love, Fake love, Fake love.
Im so sorry but its fake love, fake love, fake love.Telefon milik Jungkook mula berdering, tapi dia hanya membiarkan sahaja. Dia tidak mahu berbual dengan sesiapa buat masa sekarang.
Taehyung mengeluh sedikit. Telefon di campak ke katil sebelah.
Defeat
"Ah lantak ah kalah ke tak"
Bahu Jungkook dipegang. "Kau kena ingat, jangan sebab kau stress, kau ada masalah. Kau libatkan orang lain, termasuk orang sekeliling. Macam sekarang ni, kau abaikan hyung lain. Kau kena ingat, yang orang lain pun ada perasaan macam kau, bukan hati diorang batu"
"Biskut hangus!!" Jin mula memekik kuat dan membuka pintu Taehyung. "Erk" Jin terkaku saat melihat Taehyung yang memegang bahu Jungkook. Jungkook hanya memakai singlet manakala Taehyung tidak berbaju. "Hyung, gwaenchana?" soal Taehyung.
"Opps sorry. Hyung terganggu masa korang nak mengunyit" balas Jin lalu terus menutup pintu bilik itu.
Jin terus bersandar di pintu bilik. Jimin pula keluar dari bilik milik Suga dan Jimin badannya hanya berlilitkan dengan tuala mandi. "Hyung? Okay tak ni? Asal muka tu macam nampak hantu?" soal Jimin.
"Tak ada apa. Wait, hari ni hari kunyit sedunia ke?! Arghhh! Apa niee?! Jimin! Kau buat apa dekat Suga ha?! Buat projek bayi ke?!" soal Jin, mulalah dia membebel seperti bird. Jimin mula bingung, dia mendekatkan dirinya ke Jin.
"Ehh kauuu! Jangam dekat dengan aku! Go awayyyy!!!!" Jin mula menjerit dan berlari laju meninggalkan Jimin yang mula pelik melihat karenah Jin tadi.
++
"Hanny! Gwaenchana?" soal EunJi pada Hanny yang duduk terdiam di biliknya. "Mana kau semalam?" soal Aurora yang bersandar pada dinding bilik itu.
"Err-errr aku, semalam melawat halmeoni aku. Waeyoo?" jawabnya.
"EunJi, we need to talk. Ikut aku" ajak Aurora. EunJi mengangguk dan mengikuti langkah Aurora keluar dari bilik Hanny.
Hanya tinggal Hanny seorang sahaja yang berada di biliknya.
Telefon di sebelahnya di amik kasar. Number Jungkook dicari.
"Jungkook, hikss" tangisan kecil mula kedengaran. Number Jungkook di telefon.
Number yang anda dail tiada dalam perkhidmatan. Sila cuba sebentar lagi.
"Jungkook, kenapa awak tak nak dengar penjelasan saya. Hikss" tangisannya kini mula kuat. Mukanya ditutup dengan bantal, mungkin cuba menahan dari kawannya atau keluarganya dengar.
"Hanny, mianhae"
++
"Kau ingat aku tak tahu ke?"
"Kau tak tahu apa? Tahu apa?" soal EunJi terhadap Aurora yang secara tiba-tiba menanya soalan itu. Badan EunJi dia tolak kasar sehingga jatuh terduduk ke tanah. Mereka berdua sekarang berada di dalam rumah sewa milik Aurora
"Kau! Kau punca Hanny macam tu!"
"Apa kau ni? Apa masalah kau tetibe tolak aku ni? Apa masalah kau setan!" tengking EunJi dan bingkas bangun. Dia berdiri tepat di hadapan Aurora.
"Kau bodoh! Kau tanya apa masalah aku? Haaa kau memang bodoh EunJi. Bodoh dan tak reti nak cover!" bag sandangnya dibuka dan diseluk.
"Ha kau dengar ni!" rakaman audio telefon di buka.
"Kau buat kerja bagus. Nah ni duit kau, 360,000 won"
"Ni aku lah, Kang EunJi. Perempuan yang mudah memusnahkan hubungan orang"
"Lagi satu, pandai kau hasut Joshua suruh buat semua bende tu kan"
"This me, dah aku nak bla dulu. Nanti kang orang lain nampak susah aku"
"Kau dah dengar bebetul? Siapa bodoh sekarang!" nada suara Aurora mula menengking. "Kau tu yang bodoh! Takkan kau tak sedar yang Hanny tu perempuan tak guna! Kuat merosakkan minda orang lain!"
Pang!
Pipi EunJi ditampar kuat oleh Aurora. Rambut EunJi ditarik kasar.
"Kau cari masalah dengan orang yang salah! Kau jangan ganggu kawan aku semua!"
EunJi tidak bercakap banyak terus menyepak kaki Aurora dan leher milik Aurora di cengkamnya.
"Kau yang cari masalah dengan orang yang salah Aurora. Hahahaha, bodoh! Kau taktahu apa-apa diam. Atau-" pisau yang sedia ada di dalam kocek di keluarkan. "Atau kau mati dekat sini jugak!" EunJi menolak kasar badan milik Aurora sehingga kepalanya terhentak pada meja.
"Sorry Aurora, bende yang dah diteruskan. Aku takkan berhenti buat" EunJi beredar meninggalkan Aurora yang terkulai lemah di rumah itu.
++
Jungkook sudah meminta cuti selama seminggu. Jadi seminggu dia tidak akan bekerja di sekolah itu. Dia mahu menyendiri, rumah bersama dengan rakannya yang lain ditinggalkan. Fikirannya lebih mahukan ketenangan. Iphone X nya dimatikan, mungkin tidak mahu diganggu oleh jahanam-jahanam diluar sana.
Jungkook mengeluarkan kotak kecil yang diwarnai dengan warna merah hitam. Kotak itu di buka.
"Sticky Note"
Satu persatu Stickt Note di buka dan dibaca. Senyumannya terukir. Rindu dia pada Hanny yang sentiasa melekatkan Sticky Note di lockernya.
"Saranghae Sir Kook. HY ♡"
Sticky Note itulah yang pertama hadir dalam hidup Jungkook. Berwarna pink, sesuai dengan gadis bernama Hanny itu.
Galeri di buka, satu persatu gambarnya bersama hati di tatap. Perasaan rindu pada gadis active itu mula membuak-buak.
Jungkook tidak mengalirkan air mata, malah dia tersenyum.
"I miss you budak hyper"
.
.
.To be continuee..
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"