"Cerita apa uh Sir?" soal Hanny yang berdiri di samping Jungkook setelah Jungkook selesai membeli tiket. "Deadpool 2" balas Jungkook, okay Hanny tergamam. Bukan apa, cukuplah sekali dia tengok Deadpool yang pertama buat dia demam tiga hari tiga malam sebab tertengok part 18+. "Asal muka kau pucat?" soal Jungkook setelah melihat mimik muka pucat sikit lagi nak pengsan milik Hanny. "Sir Tengok ah sendiri. Saya tak sanggup Sir"
"Asal pulak tak sanggup. Movie je pon" jawab Jungkook selambe. "Nanti ada part eighteen plus. Saya tak sanggup" balas Hanny yang acah innocientnya. Elak aku flip masuk simen je. "Kalau ada tutup mata" ehh selambar je mamat Jebon ni jawab ek. Aku syak dia dah biase tengok, hurmm. "Eii, tak nak" Hanny beredar meninggalkan Jungkook yang menunggu masa untuk menonton wayang.
"Heishh rimas ahh rambut ni" Hanny mula rimas dengan rambutnya yang tidak di ikat itu. Getah rambut berwarna pink yang dia simpan di dalam bag tangan dikeluarkan. Rambutnya di ikat tepi. Iphone 5snya di keluarkan dan camera di buka. Ikatan rambutnya dibelek. "Okay nice ah ni" balas Hanny. Ehh mak enon, nak ikat rambut dalam tandas kan boleh, ni tidak. Waktu kau jalan tu jugak kau ikat, pikir swag? Hahaha.
"Hanny" sapa Jungkook yang mengejar Hanny dari tadi. "Apa tho Sir? Sebok je, tengok ah Deadpool uh" perli Hanny, dia terus berjalan meninggalkan Jungkook.
Semasa Hanny syok jalan di hadapan, ikatan rambutnya di tarik oleh Jungkook sehingga menyebabkan ikatannya terlerai. "Yahh Sir Kook!" Hanny wajahnya muka memerah, penat-penat dia ikat lelawa, tapi suka hati Jungkook je buka. "Tutup leher kau, aku tak suka orang lelaki lain nampak leher kau"
Okay muka Hanny yang merah sebab geram kini bertambah merah kerana malu. "Yelah-yelah. Menyemak ah Sir Kook ni"
Jungkook pantas menarik tangan Hanny yang mahu masuk ke dalam kedai bag tangan. "Nak apa lagi tho Sir Kook?"
"Sir Kook?" ujar Jungkook sambil berfikir, seperti familar sahaja bunyinya. "Kenapa Sir?" soal Hanny yang pelik dengan tindakan Jungkook.
"Ehh takde apa ah. By the way, kau takyahlah nak Sir Kook sangat dengan aku bila kat luar sekolah. Panggil Jungkook dah cukup"
"Nae"
"Ha kau tak nak tengok Deadpool kan. Jom kita tengok Little Pony" ajak Jungkook. Mamat ni kena sampuk dengan kuda ke apa? "Lak, cikai je" Hanny mula masuk ke dalam kedai bag tangan itu tanpa mengajak Jungkook. Jungkook tercengang dan mula memasuki ke dalam yang sama dengan Hanny.
Sudah 5 minit Jungkook mencari kelibat Hanny, tapi tidak jumpa. Kau bayangkanlah, kedai bag je dah besar. Susah tho nak cari, dah ah si Hanny uh kecik je.
"Yang ni sesuai tak agak-agak?" soal Hanny kepada Jungkook yang membelakanginya. "Eh, haih terkejut aku. Puas aku cari kau tau tak"
"Tak nak tahu. Blaa blaa blaa" Hanny mula menuju ke arah rak lain di ikuti Jungkook anak jebon. "Ehh Hanny" sapa Puan Jung. "Ehh mummy" balas Hanny lalu memeluk Puan Jung. Sebenarnya gini ah, Puan Jung uh eomma Tasha dah terbiasa panggil mummy.
"Tasha mana?" soal Puan Jung yang lengkap dengan pakaian kerjanya. Okay, Puan Jung ni kerja cleaner dekat mall je. Hanny tersenyum. Jungkook yang yang berdiri di sisi Hanny senyum ke arah Puan Jung yang memandang ke arahnya. "Tasha dekat tempat game" ujar Hanny. Puan Jung mengangguk, "Ni siapa?"
"Saya Jungkook" jawab Jungkook. "Lah Hanny, kenapa tak cakap Hanny dah ada boyfriend. Tasha pon takde cakap dengan mummy" Puan Jung mula menyonggol-yenggol bahu milik Hanny, erm tomatolah muka Hanny. "Mana ada, ni Cikgu Hanny. Terserempak je tadi"
"Ouh, lastlonglah dengan dia. Ha lagi satu, Jungkook jaga anak angkat saya ni elok-elok tau. Jangan buat dia menangis. Cukuplah dulu dia meroyan sebab katak dia mati"
"Nae"
++
"Sunbae, awek sunbae tak marah ke kita keluar macam ni?" soal Tasha yang sedia menemani Taehyung bermain game. "Aku takde awek. Kau uh pakwe tak marah pulak?" soal Taehyung pula, okay Tasha dah deep. Kalau Joshua tahu, apa tak menangis dia berguling. "Hehe, mesti ah marah. Tipu ah tak marah" balas Tasha yang tersenyum-senyum disisi Taehyung. "Sunbae tak teringin nak cari yeojachingu ke?" soal Tasha lagi. Ni sesi soal jawab ke? Ke sesi temu ramah di Archade.
"Ada"
"Sunbae nak yang macam mana?" soal Tasha lagi. Bibir Taehyung mula didekatkan ke telinga kecil milik Tasha. "Macam kau" bisik Taehyung, lalu berjalan menuju ke arah permainan yang lain. "Shit!" jeritan hati Tasha mula menggegarkan hati miliknya. Sebaik bukan menggegarkan dunia, kalau dunia dah kantoi ke Taehyung. Hahahah.
Tasha yang ditinggalkan tadi pantas mengejar Taehyung. Tapi matanya tertancap pada satu namja bersama seorang yeoja. Namja itu sangat dia kenali.
Namja itu mencium sekilas bibir yeoja yang duduk disebelah. Macam mana Tasha nampak? Kau bayangkanlah, depan archade tu ada bangku tempat orang duduk rehat, time tu lah tak sengaja nampak drama free. Token yang berada di tangan Tasha pantas berterabur di lantai. Boroken weh.
Air matanya mahu sahaja mengalir, tapi pantas di peluk Taehyung. Jap dari mana datangnya mamat ni? Bukan mamat ni tadi jalan dulu ke?
"Sabar, aku ada" pujuk Taehyung yang mengusap kepala milik Tasha yang berada di dakapannya. Tasha pantas menolak "Yah! Dah kenapa peluk-peluk. Sengal eh?" bidas Tasha lalu mengelap sedikit matanya yang basah akibat terkeluarkan air mata. "Kau mesti broken sebab tu kan" Taehyung memuncungkan ke arah namja dan yeoja yang duduk di bangku itu.
"Err, buat apa nak broken. Ni Tasha ah, hati kental"
"Betul ni Tasha?"
"Betul ahhh"
++
Setelah selasai membeli bag tangan baharu berjenama Gucci, Hanny mengambil keputusan untuk membeli coconut shake.
"Dapp ermm. Manis!" ujar Hanny setelah menyedut minuman itu. Jungkook yang berjalan di sebelahnya masih membuat muka beku. Ha bekulah kau aku masukkan dalam peti ais.
"Macam bebudak, kau dah besarkan" lepas Jungkook, Hanny memuncungkan mulutnya. "Bior ah, nyebok je Jungkook ni"
"Minum pon comot, kau pikir kau makan ais krim?" Jungkook mengelap sisa air coconut shake yang berada di tepi bibir Hanny menggunakan ibu jarinya.
"HANNY!" laung EunMi yang entah dari mana bersama Aurora dan EunJi. "Yow, apahal?"
"Kita orang bertiga nak balik dulu. Aku pon nak pergi umah Benon. Dia demam, dia suruh aku jaga dia kejap sebab omma dia belum balik kerja lagi" terang EunMi panjang lebar. "Kau balik naik Sir Jungkook je tau. Aku balik dulu, bye-bye" EunJi melambaikan tangannya ke arah Hanny yang tercengang. Kau gila nak balik naik Jungkook.
"Yahh! Nak ikut jugak!"
"Tak payahlah, biar aku hantarkan kau balik" sampuk Jungkook lalu merampas coconut shake milik Hanny. "Saya punyalah Jungkook!"
Erm, gaduh pasal Coconut Shake pulak.
"Jungkook, yok balik" Taehyung pula tiba bersama seketul Tasha yang tinggi 163cm. "Ha jomlah, aku dah bosan kat sini" Jungkook berjalan bersama Taehyung terlebih dahulu. Hanny pula berjalan di sisi Tasha yang hanya mendiamkan diri sambil matanya memandang lantai. "Ha pandanglah lantai tu, kang jalan terpeluk Yaerin kapok ehh" dengki Hanny. Tapi Tasha hanya mendiamkan diri.
"Cepatlah jalan tu!" marah Jungkook lalu menarik tangan milik Hanny.
"Yah! Bagilah saya cakap dengan Tasha dulu!"
.
.
.To be continue
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"