"Tak semudah tu Jungkook. Tak semudah tu saya akan lepaskan Hanny." Hayeon mengundurkan dirinya kebelakangan setapak demi setapak, wajah seorang psiko juga kelihatan.
Hayeon menyeluk kocek seluar lalu pistol di acukan kepada Jungkook.
"Maafkan saya Jungkook. Saya buat ni demi keluarga saya" ujar Hayeon yang menitiskan air matanya. Jungkook dahinya mula berkerut.
"Apa maksud kau?" soal Jungkook pula yang semakin dekatkan dirinya pada Hayeon. Dia tahu ini berisiko tinggi, tapi ini sahaja cara untuk ambil perhatiannya.
"I, I never love you" ujar Hayeon. Jungkook terus menarik gadis itu ke dalam dakapannya.
"Sorry Hanny, aku terpeluk orang lain" desis hati Jungkook.
Esakan Hayeon kedengaran. Dia sedar yang dia berada di dalam dakapan seorang lelaki yang dia berpura-pura jatuh cinta.
Lantas badan Jungkook ditolak kasar jauh darinya.
Hayeon berlari menuju ke tiang berbentuk T. Perut Hanny ditembak tiga kali. Jungkook terkejut.
"Hayeon, stop! Aku sanggup buat apa je untuk kau. Asalkan kau lepaskan Hanny! Jangan seksa dia!" teriak Jungkook kuat. Air matanya ditahan.
"No Jungkook!" Hayeon menurunkan Hanny yang sudah lemah akibat banyak kehilangan darah dalam badannya.
Lengan gadis itu di tarik, dan ditolak ke arah Jungkook.
"Maafkan aku Hanny, Jungkook" ujar Hayeon yang matanya masih tersisa air mata. Pistol yang dipegangnya di acukan ke kepalanya sendiri.
"Hayeon! Kita boleh berbaik! Kita boleh bahagia balik!" jerit Hanny yang dibantu berdiri oleh Jungkook.
Jungkook tidak mampu berkata apa-apa. Diam terdiam seribu bahasa.
"Sorry again Hanny"
Bang!
Gedebuk.
"Hayeon!" Hanny berlari menuju ke arah Hayeon yang terkulai lemah di lantai dan sudah di penuhi darah. Tapi akibat perutnya yang sudah di tembak tiga kali itu menyebabkan dia tersungkur dan tidak mampu berjalan lagi.
Pihak polis yang mendengar bunyi tembakan itu bergegas masuk ke dalam gudang itu.
Ke semua pembantu Hayeon yang turut serta melakukan jenayah itu digari.
Sehun yang serba lengkap dengan pakaian polis itu berlari ke arah Hanny dan Jungkook yang duduk di hadapan mayat seseorang.
"Jungkook, Hann-" Sehun juga tergamam melihat mayat Hayeon.
"Macam mana bende ni jadi?" soal Sehun.
"Nanti" balas Jungkook. Badan Hanny yang sudah berlumuran darah di papah menuju ke ambulans yang sudah sedia ada disitu.
++
6 days later."Hanny gwenchana?" soal EunMi yang tiba bersama Vernon disisinya. Dah official ler tu.
"Nae, tapi cuma perut aku still senak lagi" balas Hanny yang sudah terbaring di atas katil hospital.
"Woi woi, ponteng sekolah eh dua ekor ni" Jungkook pula bersuara yang tiba-tiba masuk ke dalam wad Hanny.
"Sir terlalu koplo sir. Sekolah kan dah habis. Bahalol, tu lah siapa suruh asyik tak masuk sekolah je" bidas Vernon, jambul rambutnya di flipkan.
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"