Seperti yang dijanjikan Hanny, dia akan menemani Aurora untuk berjumpa dengan EunMi. "Kau dah bagitahu EunMi ke yang kita nak jumpa dia ni?" soal Hanny yang menunggu kehadiran EunMi di sebuah bangku yang disediakan di taman sekolah. "Dah, urgent ni" balas Aurora.
Hanny ternampak Aurora yang memegang erat sampul surat berwarna biru laut itu. "Tu surat apa?" soal Hanny. Aurora hanya tersenyum "Erm, ha tu EunMi dah sampai" ujar Aurora lalu bangun dari duduknya. EunMi yang sudah terpacak di hadapan Hanny dan Aurora hanya membuat muka bekunya dan berkata "Ada apa nak jumpa? Nak cakap yang kau dah dengan Vernon?" soal EunMi yang memerli Aurora di hujung ayatnya.
"Taklah, aku cuma nak bagi surat ni" Aurora menghulurkan surat itu kepada EunMi. "Function? Nak suruh aku bagi ayam makan?" balas EunMi lagi. Hanny yang berada di sisinya mula bersuara "Baca dulu. Jangan main tuduh je"
"Tchhh" EunMi terus merampas surat itu dan dia membaca muka hadapan surat itu.
To: EunMi
From: prefect yang handsome dan kacak ((Vernon))"Ver-Vernon?" soal EunMi yang memandang ke arah wajah Aurora. "Ye, aku tahu kau mesti salah sangka pasal aku dengan Vernon kan?"
"Tapi, bukan kau dengan dia ke?" soal EunMi lagi. "Just baca. Aku bagi kau masa untuk baca isi dia. Vernon bulan lepas suruh aku bagi kat kau. Tapi setiap kali aku pergi ke kau, kau mesti lari. So sekarang, aku tak nak ada salah sangka antara kita berdua. Jadi kau bacalah. Jom Hanny" Aurora terus menarik tangan milik Hanny untuk meninggalkan EunMi di situ.
EunMi terus membuka sampul itu, kertas di dalamnya dikeluarkan. Dia membaca isi-isinya.
Hi EunMi, sorry ahh aku memang tak berani nak bagi surat ni berdepan dengan kau. Yaa I know aku boleh je chat kau kat telegram. Tapi ni masalah perasaan aku, jadi aku boleh bagitahu melalui surat ni.
Actually aku mintak number Aurora bukan sebab aku suka dia, tapi sebab aku nak suruh dia bagi surat ni kat kau. Kenapa aku tak bagi dekat geng kau yang lain? Sebab aku malas nak kena ejek dengan budak si Hanny dengan si Tasha hyper active tu.
Okaylah straight to the point.
Aku suka kau,
Saranghae,
Love you,Aku harap kau balas lah
"Nado saranghaeyo"
Kahkah even lawak ek.Kalau kau sudi ah, kau amik ah gelang dalam sampul tu. Memang agak klishe, tapi aku cuba nak buat sesweet yang boleh. Okaylah, bye 💗
Vernonsem
EunMi terus mengeluarkan rantai yang di berada di sampul itu.
Rantai yang itu mempunyai cincin yang siap di pasang. Matany EunMi ralit memandang rantai itu.
EunMi Vernon punya.
"Nado saranghae"
++
"Fuh, aku harap si EunMi tu berbaik dengan kita ah" ujar Hanny. "Aku harap ah. Weh! Tasha datang sini dowww!" balas Aurora yang mula beria. Hanny memandang ke arah Tasha yang pakaiannya kini kian mewah. Kasutnya sudah baru, pakaian sekolahnya juga baru, tidak lupa juga bag sekolahnya.
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"