24

141 24 12
                                    

Jungkook bersama lima orang rakannya. Lagi sorang? Tengah berbual dengan perempuan. Siapa? Mestilah Suga. Dia dah syok berbual dengan Aurora sampai lupa kawannya ni.

Tangannya memegang secawan air coklat yang sudah dihidangkan untuk para tetamu. "Hanny mana Kook? Hyung tak nampak pon" soal Jin yang tangannya memegang sepinggan kek Coklat. "Tadi dengan Aurora, tapi ni tak nampak pulak" balas Jungkook yang memandang ke sekeliling kawasan berdekatan. Kelibat Hanny tidak dia jumpai.

"Kau pergilah cari dia Kook. Kang jadi apa-apa  kau yang risau. Kau tahukan kat sini ramai tetamu" suruh Jin panjang lebar. "Kau tanyalah member dia tu" celah Taehyung yang datang menghampiri Jungkook, tidak lupa juga Tasha sedia ada disisinya. Dating mungkin.

"Okay, aku cari dia kejap" ujarnya lalu meletakkan cawan yang dipegangnya tadi di meja berdekatan. Langkahnya dia tuju ke arah Aurora dan Suga. Bahu Suga ditepuk perlahan.

"Ada nampak Hanny?" soal Jungkook. "Tak ad-" tidak sempat Suga menghabiskan ayatnya, Aurora mula mencelah. "Dia kat atas, tingkat dua. Bilik nombor tiga"

"Buat apa dia kat atas?" soal Jungkook. "Dia sakit kepala"

Jungkook mengangguk, dan dia terus mengatur langkahnya menuju ke tingkat dua. Bilik number tiga dia tuju. Pintu bilik di buka.

Terkejut Jungkook melihat saat Hanny sudah berada di dalam dakapan namja lain, tidak lupa juga bahagian bahunya sedikit terdedah akibat zip baju di bahagian belakangnya terbuka.

"Kau!" tanpa amaran, Jungkook terus menghayunkan buku lima di pipi kanan milik namja itu. "Jungkook lepaskan dia!" pinta Hanny yang cuba meleraikan pergaduhan antara Jungkook dan namja itu. "Kenapa kau pihak pada dia? Dia scandel kau ke?!" soal Jungkook yang suaranya mula meninggi. "Ta-"

"Kau buat bende buruk dengan dia? Okay aku paham. Maaf sebab kacau malam yang seronok untuk korang berdua" kata Jungkook yang tidak memberi peluang untuk Hanny menjelaskan perkara sebenar. Badan Mingyu sempat dia tolak kasar.

"Thank You" ujarnya lalu beredar meninggalkan Hanny dan Mingyu berdua di dalam bilik.

++

+Aurora Pov+

Semakin lama semakin aku pelik melihat perangai Suga. Bukan pelik sebab muka dia, tapi pelik sebab cara dia. Makin gedik pon ada jugak bila dengan aku. Boleh tak kalau aku flip dia masuk loji kumbahan? Hahaha

Dari tadi dia curi-curi tengok aku, bila aku pandang dia mulalah dia pandang tempat lain. Pura-pura tak tengok aku. Hey Suga, Aurora Park yang cantik lagi comel lagi gojess ini tak buta okay.

Paling shibal si EunMi. Lepas je aku hantar Hanny pergi bilik dia terus lari ikut Vernon. Almaklumlah dah offisialll siall siall. Ehh official.

"Kau bisu ke? Ke tak ada mulut? Sampai aku kat sebelah kau pon kau tak layan" soal Suga. Ermm perangai savage tahap babi melalut dah sampai weh. "Bisu? Tak ada mulut. Haha sian kau. Kau kot yang buta, nampak tak ni bibir aku" balasku lalu menunjukkan ke arah bibir aku yang dicalit dengan lipstick berwarna oren.

"Kau bahasakan aku balik? Sedangkan sekolah pon tak abis lagi dah sebok nak bahasakan orang" ujarnya lagi. Ayat dia buat aku nak tersembur air orange ni, sebaik aku sempat telan. "Oh, jadi kau sedar dirilah yang kau ni lagi tua dari aku? Hahah shuh-shuh, aku tak layan orang tua macam kau" bidasku. Nak lawan savage dengan aku? Mestilah aku menang. Sorry, aku jenis suka guna bahasa kau aku.

"Sugaa" panggilku setelah sepuluh minit aku dengan Suga mendiamkan diri. "Huh" balasnya lalu memandangku. "Nak tanye boleh?"

"Tanye je lah" balasnya. Aku mengangguk dan menarik nafas dalam. "Kenapa kau tetibe buang swag kau semata-mata nak ajak aku dance?" soalku. Dia terus mendekatkan dirinya ke aku. Tangannya cantik memegang cawan. Mulutnya dia dekatkan dia telinga kananku.

"Sebab aku dah lama syok kat kau" balasnya lalu beredar meninggalkan aku.

++

+no one pov+

"Sir, Sir okay?" tegur seorang yeoja yang langsung meminta izin untuk duduk di sebelah Jungkook.  "Jangan kacau aku boleh? Aku rimaslah" jawab Jungkook. Sekarang Jungkook berada di taman rumah milik Hayeon.

"Saya risau keadaan Sir je" balasnya lalu bermain dengan kain gaun merahnya. "Jangan kacau aku Hayeon. Mood aku tak baik ni"

"Sorry Sir. Tapi saya nak bagitahu Sir yang saya HY yang sebenarnya, bukan Hanny" ujarnya lalu bingkas bangun mengacah untuk meninggalkan Jungkook. "Diam! Aku tak ada masa nak amik tahu hal ni. Bla" suruhnya dengan nada suara yang lantang dan garau. Terhinjut bahu Hayeon mendengar tengkingan daripada Jungkook.

"Okay, but Sir jangan menyesal nanti"

"Menyesal untuk apa?" soal Jungkook pula. "Wait and see. Goodluck" Hayeon terus beredar meninggalkan Jungkook sendirian di taman itu. Jungkook meraup wajahnya kasar, keluhan berat dilepaskan. Masalah yang di hadapi Jungkook sekarang semakin  ditambah dengan masalah keluarganya.

Tuk

Satu kapal terbang kecil tepat melanggar kepala milik Jungkook. Kapal terbang yang diperbuat daripada kertas itu ditenung lama. Jungkook mengambil dan membuka kertas itu.

"Kalau Sir sayang dia, Sir kena percayakan dia"

Ayat itu Jungkook pandang lama, mungkin cuba menghadam maksud ayat itu. Kiri dan kanan Jungkook memandang, tapi tiada manusia di situ.

Debukkk!!

Kedengaran bunyi seorang jatuh dari belakang pokok yang berdekatan. "Keluarlah, tak payah nak menyorok sangat" ujar Jungkook. Manusia yang menyorok di sebalik pokok itu keluar dari sarang persembunyiaan.

"Maaf Sir. Tak sengaja ah mat. Chill, relaxx bader, bader relaxx" balas namja itu yang dia sertakan dengan senyuman kambingnya. "Vernon, kau perempuan ke sampai nak sent guna kapal terbang ni?" soal Jungkook lalu merenyokkan kapal terbang kertas itu di hadapan Vernon. Renyokkan kapal itu dibaling sehingga terkena tepat di wajah Vernon.

"My kapal~" sayu Vernon melihat kapal kertas yang dibuatnya tadi kini telah berubah menjadi sampah.

"Tak payah nak drama sangat"

++

"Hiksss, aku nak kena rogol tadii" tangisan Hanny mula kedengaran di ruang tamu Puan dan Tuan Park. "Shh, kau tahu tak siapa lelaki tu?" soal Aurora yang memeluk Hanny yang sudah teresak menangis. Tuan Park wajahnya sudah memerah manakala Puan Park wajahnya tampak sedih melihat anak daranya diperlakukan sebegitu. EunJi? EunJi tak dapat datang disebabkan dia terpaksa pulang ke rumah neneknya. Hanya EunMi, Aurora, Sunhee dan Mingyu sahaja yang berada di rumah Hanny.

"Aku tak nampak hikss. Mata aku terlalu kabur waktu tu hikkss" balasnya.

Bammmm!!

Meja dihentak kasar oleh Tuan Park. "Kau tahu tak siapa lelaki tu?" soal Tuan Park kepada Mingyu. Mingyu mengangguk.

"Siapa lelaki yang sanggup buat anak ahjumma macam tu!" soal Puan Park pula.

"Joshua, lelaki yang cuba rogol anak makcik tadi Joshuaa"

.
.
.

To be continue 🔥

Sticky NoteWhere stories live. Discover now