11

180 29 9
                                    

Satu jam Hanny mengemas stor sukan sudah berlalu. Hanny duduk di sebuah bangku yang disediakan berdekatan dengan stor sukan. Jam di tangan dia kerling. Dua minit sudah berlalu, tapi wajah Jungkook bak bunny itu belum kunjung tiba juga.

"Hanny!" panggil seorang dari arah jauh, kedengaran suara itu seperti suara seorang namja. Pantas kepala milik Hanny memandang empunya suara, tangannya turun dilambaikan.

"Sir Taehyung!" Hanny yang posisinya duduk kini berdiri. Dia memandang ke arah Taehyung yang menuju ke arahnya. Sempat juga Taehyung menyerabaikan rambutnya. Ya! Dugaan apakah yini kawan-kawan semawan semua.

"Kenapa Sir Taehyung?" soal Hanny setelah Taehyung berada di hadapannya. "Jom balik, aku hantar. Jungkook tadi ada hal, dia suruh aku hantar kau" terang Taehyung.

"Ouh, takpelah Si Taehyung. Saya balik jalan kaki pon dah okay" ujar Hanny sambil melompat sedikit. Nak tunjuk kaki dia kuat letuw~. Hanny mahu sahaja beredar, tapi tanganya pantas di tarik Taehyung, anak matanya tepat memandang anak mata Hanny. Pipi Hanny mula merona merah, matanya terkebil-kebil.

"Kenapa Sir Taehyung?" soal Hanny lalu meleraikan pegangan tangan itu. "Aku nak tanya, ni siapa punya?" Taehyung menunjukkan ke arah sticky note berwarna kelabu yang dia ambil di locker miliknya pada waktu rehat. "Errr tu- Mana saya tahu!" elak Hanny, dia tak nak Tasha malu pada esok hari bila berhadapan dengan Taehyung. Dia tu dah ahh pemalu, kang tak masal bahu Hanny jadi mangsa pukulan.

"Tipu, Hanny please tell me sebelum rahsia kau tersebar ke Jungkook"

Hanny tergamam, dia terkedu beribu bahasa, matanya mula memandang tanah. Dia malu jika Jungkook tahu, dia takut Jungkook tak dapat menerima siapa dirinya.

"Jangan Sir, saya merayu" rayu Hanny. "Haha takdelah, just tell me siapa perempuan yang bagi ni" Taehyung yang tadinya kini duduk, penat agaknya.

"Ermm, bagitahu saya dulu macam mana Sir Taehyung tahu saya secret admire tu"

"Macam ni"

+Flashback+

Pada waktu pagi, Taehyung terlebih dahulu sampai berbanding guru yang lain. Mood nak datang awal nak hirup udara pagi di suckolah ehh sekolah.

Taehyung yang mahu berjalan menuju ke arah lockernya terhenti langkah kerana terlihat Hanny dan Tasha yang sedang melekatkan satu sticky note.

Hatinya tergerak untuk melihat isi sticky note itu setelah mereka berdua beredar.

Setelah Hanny dan Tasha beredar, Taehyung yang tadinya berdiri di sebalik dinding pantas menuju ke arah locker Jungkook. Memang betul, sticky note berwarna purple terlekat di locker itu.

+Endflashback+

"Ha macam tulah aku tahu. Ehh jap, bukan sepatutnya kau jumpa Jungkook dekat taman sekolah ke?"

"Saya jumpa Jungkook dekat taman sekolah? For what Sir?" soal Hanny yang mula bingung dengan soalan Taehyung. "Bukan kau nak jumpa Jungkook ke?"

"Ehh mana ada Sir Tae. Tipu je"

"Abistu, sticky note ni?" Taehyung lantas memberikan Hanny sticky note yang berwarna kuning itu. Hanny mengambil dan membaca isi sticky note itu. Mata terbeliak besar.

"Sir Jungkook. Im ready to meet you. Datanglah ke taman sekolah. I will meet you at 4:30 pm"

Sticky NoteWhere stories live. Discover now