10

194 33 18
                                    

Semasa waktu rehat, Hanny, Tasha, EunJi, EunMi dan Aurora duduk bersama di sebuah meja yang disediakan di bawah pokok yang rendang. Itu menjadi tempat favourite geng Blink yang diketuai oleh Hanny dan pengikutnya. Tasha yang duduk disebelah EunMi lantas menyenggol. "Kau nak apa ayam?" soal EunMi, erm EunMi dan ayam tak boleh dipisahkan. "Aku bukan ayam lah hanat" bidas Tasha lalu menyekel kepala dungu milik EunMi, EunJi yang berada di sebelahnya dah buat muka blur.

"Dah tu, kau kenapa senggol aku" EunMi terus menyuap Kimchi yang dibekalkan oleh Puan Ma pagi tadi. "Aku cuma nak cakap, yang tadi Hanny kepalanya kena bola" balas Tasha lalu mengeluarkan telefon jenama Meizunya secara senyap.

Aurora yang duduk bersebelahan dengan Hanny, mengunyah tanpa henti, wajah pokernya turut diukir.

"Sakit weh. Tapi lepas Sir Kook usap terus tak sakit. Muah muah" ujar Hanny, EunJi dah buat muka jijik dia. Ehh EunJi uh, acekonon dulu Sir Hoseok senyum bukan main beria sampai guling-guling atas lantai rumah Hanny.

"Tasha" panggil Hanny. "Ha" balas Tasha yang matanya masih tertancap pada skrin telefon bimbitnya, tak lupa juga senyuman kambing terukir. "Ikut aku buat hantar ni"

"Hantar apa?" Tasha lantai mengangkat kepalanya, erm dah tahu dah kalau Hanny tunjuk Sticky Note uh. "Lagi?" soal Tasha yang wajahnya beku. "Sekarang aku tekat nak bagi 2 kali sehari"

"Okay jom" tanpa berlengah Tasha terus menarik tangan putih milik Hanny.

++

"Line clear tak?" soal Hanny kepada Tasha yang memerhali sekeliling locker milik Jungkook. Tasha pantas memandang ke arah Hanny, ibu jarinya di tunjuk menandakan line clear.

"Nice" Hanny terus berlari ke arah locker milik Jungkook. Matanya tertancap pada dua keping sticky note yang berbeza warna iaitu warna kuning dan biru. Hanny pantas merampas dan membaca isi Sticky note itu satu persatu.

Sticky note yang berwarna biru tertulis

"This my number phone. Contact me Jk ♡"

Sticky note yang berwarna kuning pula tertera nombor telefon milik Jungkook. Hanny mula tersenyum lebar. Sticky note miliknya yang sentiasa berada di koceknya dia keluarkan.

"I will text you. See you letter Sir Kook. HY♡"

"Hanny dah belom" soal Tasha yang menuju ke arahnya. "Dah, wehhh Sir Kook bagi number dia do" ujar Hanny riang. Tasha yang berada di sisi mula memuncungkan mulut. "Hahaha nah amik, tulis lepastu lekatkan dekat locker Sir Tae" Hanny lantad menghulurkan sticky note miliknya kepada Tasha.

Tangan Tasha pantas merampas, dan laju mengisi sticky note yang kosong itu.

"Sir Tae, saranghaeyo. Hahahahah. Bye Sir mengelibas. By: CiChuaChua♬"

Setelah Tasha menampal sticky note berwarna kelabu. Mereka berdua terus beredar meninggalkan locker itu.

Setelah Hanny dan Tasha beredar, seorang yeoja yang menyorok di sebalik dinding terus keluar dari sarang persembunyiannya. Dia tersenyum sinis.

"Sorry Hanny, Sir Jungkook mine" ujarnya lalu menampal sticky note miliknya di bawah sticky note milik Hanny.

++

Selepas waktu rehat, Hanny, Tasha dan Aurora menuju ke kelas mereka manakala EunMi dan EunJi melalui tangga lain untuk ke kelas. Tasha dan Aurora berjalan lebih hadapan berbanding Hanny, nampaknya Tasha dengan Aurora dah sembang kencang dekat depan.

Sticky NoteWhere stories live. Discover now