"Kau tahu tak tadi buntut aku terhentak kena lantai" ujar Suga yang mengusap lembut punggung miliknya yang terhentak ke lantai akibat didengki oleh dua orang anak muridnya. Siapa lagi kalau bukan Hanny dan Tasha. "Serious ah, cer story sikit macam mana buntut kau yang tak suci tu boleh cium lantai?" Jin melabuhkan punggungnya di sebelah Suga. Sekarang mereka berdua berada di cafe untuk guru-guru.
+Flashback+
"Dah ahh, aku takde mood nak mengajar sebab si Rora hiperbola ni" ujar Suga yang bersandar di papan putih. Aurora yang tadinya tercegat berdiri di hadapan terus menuju ke tempat duduk kosong di belakang Hanny dan Tasha. Sejurus Aurora melabuhkan punggungnya, Wonwoo yang duduk di sebelahnya terus memperkenalkan diri. "Annyeonghasayo, Jeon Wonwoo imnida. Kalau jumpa cikgu nama Jeon Jungkook jangan pikir tu hyung aku. Sekian" Wonwoo yang sudah perkenalkan diri itu terus membetulkan posisi duduknya dan terus mendiamkan diri. Hanny dan Tasha yang duduk di hadapan Aurora terus memusingkan badannya "Anyeonghasayo Park Hannu imnida. Lepas ni dah boleh jadi member"
"Annyeonghasayo, Jung Tasha imnida" Tasha pula memperkenalkan diri. Aurora tersenyum dan menganggukkan kepalanya lalu mula membuka buku kosongnya untuk menulis. Suga yang baru sahaja melabuhkan punggungnya di kerusi guru itu terus jatuh menghempas lantai kelas.
"Hahahahahahahhahaha" hampir satu kelas menggelakkan dia kecuali Aurora yang masih fokus pada bukunya. Suga yang sudah tergolek bagaikan kayu balak digulingkan itu terus bangun dan menundingkan jarinya ke arah dua orang yeoja yang sudah gelak kesukaan. Siapa lagi kalau bukan Tasha dan Hanny.
"Ha kau, yang beria gelak tu. Berdiri" Suga yang marah itu masih cool dengan wajah bekunya.
Satu kelas mula diam kerana suara Suga yang mula meninggi. Hanny dan Tasha terus bangkit dari duduk. Wajah takut mereka tunjuk. Sedangkan dalam hati macam orang bodoh gelak lagi.
"Mianhae Sir. Tak sengaja" Hanny mula memulakan maaf, di ikuti Tasha. "Mianhae"
Joshua yang duduk dalam jarak 2 meja dari meja Tasha memandang yeoja chingunya yang sudah menunduk. Hanny? Masih tayang muka tak salah dia.
"Siapa gelak lagi, aku kerat dia 18. Baik jujur! Siapa yang lahanat sangat nak dengki keswagkan aku ni?" soal Suga. Semua budak mendiamkan diri, tapi ada satu tangan yang mengangkat tinggi.
"Ha kau, siapa nama. Siapa yang buat?"
"Panggil Momo je sir. Ni saya nampak Tasha dengan Hanny longgarkan skru tadi. Sebab tu dia paling beria Sir" jawab Momo.
Jap, Tasha tak bersubahat. Tapi dia baru je bersubahat, dalam 10 minit tadi.
"Kau!" suara Suga mula tinggi.
"Ye Sir" jawab Hanny dan Tasha serentak.
"Disebabkan kau kacau keswagkan aku. Aku nak kau cabut rumput dekat padang tu sampai bersih sekarang"
"Sekarang ke Sir?" soal Tasha.
"YE, SEKARANG!"
Dengan itu, Hanny dan Tasha terus lintang pukang berlari meninggalkan kelas seperti tidak cukup tanah.
+EndFlashback+
"Macam tu lah ceritanya" balas Suga manakala Jin yang berada di sebelahnya sudah tergamam. "Kau suruh diorang cabut rumput padang? Kau tahu tak rumput kat padang tu takkan abis. Kau buat kerja gila, mana taknya gila! Sian diorang mesti macam orang bodohkan cabut. Yaaa siannya, sampai hati kau Suga buat budak perempuan macam tu. Abis macam mana kalau kepala dia kena bola ke. Mesin rumput ke, yah Suga!" bebel Jin pandang lebar. Suga masih buat muka pokernya, tiada perasaan. "Banyak bebel, aku tak nak temankan kau beli barang dapur" ugut Suga lalu meninggalkan Jin yang ternganga sendiri.
"Tak guna punya GULA!"
++
"Kau kepala kau sakit lagi tak?" soal Jungkook yang berada di sisi Hanny sambil tangannya menekup kepala milik Hanny yang sakit akibat terkena bola dengan pack ice. "Nampak macam okay ke?"
"Tak" jawab Jungkook sepatah. "Dah tu jangan tanya. Sakit ni" Hanny tidak menangis tapi dia suka merengek. Jungkook yang berada di sisinya di pandang, wajahnya membuatkan hati Hanny tidak keruan seperti hendak sahaja memicit-micit pipi milik Jungkook.
"Kau tengok aku kenapa?" soal Jungkook yang perasan Hanny memandangnya. Hanny yang duduk bersebelahan Jungkook itu terus mengalihkan pandangannya. "Saya tak tengok Sir. Saya tengok diorang tu" Hanny menundingkan jarinya ke arah seorang yeoja dan namja yang bergaduh di hadapan pintu bilik kesihatan.
"Eiii, saya tak sakitlah! Sir beria kenapa ni. Kalau sakit dah lama saya menangis, ha tengok ni. Takde luka, bengkak pon!" marah Tasha kepada Taehyung yang tetap berusaha memujuk Tasha untuk diperiksa.
"Tipu, tu apa. Lebam bawah mata" balas Taehyung. "Ni tak cukup tidurlah. Errr, ada jugak aku sepak berpusing"
"Kalau kau sepak buat aku makin jatuh cinta kat kau takpe" jawab Taehyung selamba. "Eiiuwwwww jijik!" Tasha yang malas melayan Taehyung terus mengorak langkah menuju ke arah Hanny dan Jungkook yang duduk sangat rapat.
"Hi Hanny, dah okah?" soal Tasha. Hanny masih membuat muka blur.
"Okah tu apa?" soal Hanny, Jungkook yang duduk di sebelahnya tergelak kecil. "Okah tu okay. Apa ketinggalan sangat ke kau ni? " jawab Jungkook tapi dia sedikit memerli Hanny. Hanny memandang Jungkook tajam. Taehyung yang tadinya berdiri kini terus duduk di sebelah Tasha.
"Err, banyak kerusi kat sini Sir nak duduk. Errrrr" Tasha terus beralih ke arah kerusi lain.
"Sir, apa yang banyak sangat kat kocek Sir Kook tu" soal Hanny yang ternampak beberapa helai kertas berwarna pink, hijau dan purple.
"Ouh, takde pape" jawab Jungkook, Taehyung di sebelah sudah smirk. "Tu sebernarnya secret admired dia bagi. Sejak first dia mengajar. Sticky note tu kalau boleh hari-hari dia bawak, bagi semangat katanya" jawab Taehyung, pantas Jungkook mencubit peha milik Taehyung.
"Wahh, jinja Sir? Siapa dia?" soal Hanny yang mula beria, Tasha di sebelah hanya mendiamkan diri, tapi sempat dia memandang wajah Taehyung.
"Ouh, aku taktahu dia siapa. Tapi dia ada tinggalkan code nama dia. Codenya HY"
Hanny tersenyum, tapi dia perlu cover, takut kantoi ke Jungkook yang dia lah yang bagi.
"Aku pon nak buat macam tu ah" balas Taehyung. "Untuk?" soal Hanny, Taehyung tersenyum dan memandang Tasha seketika.
"Untuk ma Crush"
.
.
.To be continue.
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"