Hanny berjalan dalam keadaan riang semasa menuju ke kelasnya. Matanya memandang ke arah Tasha dan Joshua yang sedang berbual di koridor bangunan, tanpa sengaja Hanny terlanggar seseorang. Pantas Hanny memandangnya.
"Siapa pulak langgar aku ni! Haih!" dengus Hanny, dia menggosok kepalanya yang sakit akibat terlanggar dada milik namja itu. "Buta ke apa kau n-" Hanny terberhenti, muka miliknya mula memerah saat melihat namja itu.
"Siapa yang buta? Kau ke aku?" soal namja itu. "Sir ah buta. Jalan tak pandang depan. Tak reti maaf pulak tu" bidas Hanny yang tiada rasa hormat. "Heh! Layan budak sekolah memang membosankan" balas Jungkook lalu beredar meninggalkan Hanny, sempat dia menyenggol bahu milik Hanny dan tak lupa tangannya sentiasa tersisip di kocek seluarnya. Jimin yang berada di di belakang terus mendekatkan diri ke Hanny.
"Mianhae bagi pihak dia. Dia memang macam tu" ujar Jimin di telinga kanan milik Hanny, sempat dia mengeyitkan matanya.
"Aku terlanggar! Kenapa tak terpeluk doo!! Arghh!" jerit hati Hanny dan senyuman kerang busuk terhasil di tubir bibir milik Hanny.
"Ha kau, tersengih kenapa?" soal EunMi yang baru sahaja keluar dari kelasnya. "Takde apa. Hehehe, hah! Kau nampak tak merpati dua sejoli tu" soal Hanny. "Mana?"
"Tuu lahhh" jari telunjuk Hanny pantas menunjuk ke arah Tasha dan Joshua yang selfie tak berhenti. "Agas sia. Jijik" balas EunMi. Pfft, kita tengok bila EunMi couple nanti.
"Teman aku letak bag jom. Lepastu, teman aku buat projek"
"Projek apa?" soal EunMi yang bingung disisinya. Maaflah EunMi ni dungu bengong, sengal pulak tu. Jauhi, jangan kawan dengan budak noob tu. Hahaha.
"Projek aum-aum namanya"
++
"Hanny, jangan buat bende bodoh Hanny. Aku tak sanggup tanggung" ujar EunMi yang tidak setuju dengan tindakan Hanny. "Shh, bagilah aku settle" balas Hanny yang cuba Membuka skru kerusi guru di kelasnya.
"Kau ni, tak best ah. Better aku ajak Tasha tadi. Kalau dia ada, mesti dia orang pertama yang beria"
"Tu Tasha bukan aku do" EunMi sudah memandang ke kanan dan ke kiri, takut-takut budak dah masuk kelas Hanny.
"Weh dah lom? Budaknya on the way" ujar EunMi. Hanny mengangguk dan terus berlari ke tempat duduknya. "Aku balik kelas dulu. Chaww" EunMi terus beredar meninggalkan kelas Hanny.
Tasha pula masuk ke kelas bersama-sama Joshua. Fuhh pasangan dua sejoli ni nak masuk kelas pon berpimpin? Adoh lawak macam bangela.
"Haiihh, nak masuk kelas pon berpimpin. Kang aku suruh Yaerin rogol kau baru tahu" ugut Hanny yang nak termuntah melihat adengan sweet Joshua dan Tasha.
Mana tak geli kalau Tasha nak duduk pon Joshua tolong tarikkan kerusi. Pasal Yaerin. Satu sekolah tahu yang Yaerin tu lesbian, tapi disebabkan sia takde rupa. Semua takut nak dekat dengan dia. Huhuhu
"Bapak ah, kepala ayam, jijik" Tasha dah buat muka geli, yang Joshua tergelak.
"Bangunn, good morning Sir Yoongi"
"Good morning Sir Yoongi"
"Ha duduklah" suruh Suga setelah pelajar sudah memberi ucapan selamat pagi. "Hari ni, aku nak ajar note-note music. So, kalau aku ajar korang bising. Aku sagat kepala kau dekat tar sekolah ni"
Semua budak yang dengar terdiam. Terkedu tak terkata, takot gamaknya.
"Lagi satu, Yoongi tak swag, panggil Suga. Baru swag dude, swag is ma style"
"Nae"
Pelajar yang lain mula senyap, fokus pada sesi pembelajaran Suga. Tiada sebarang bunyi yang terhasil, hanya bunyi kipas dan bunyi orang garu badan.
YOU ARE READING
Sticky Note
Teen Fiction"Saranghae Sir Kook. HY♡" Ayat yang tertera di dalam sticky note yang kecil itu. "Siapa kau HY?" ------- "He is mine! No one can steal him from me! Kau paham tak!"