19

150 32 4
                                    

Nak bagitahu yang part ni sangat klishee dan mengarut. Sorry makin bosan. Btw teruskan vote.

______________________

Cahaya matahari yang menembusi di tingkap bilik Hanny menyilaukan matanya. Matanya di buka dan terkebil-kebil akibat cahaya. "Siapa yang lahanat sangat kacau aku tidur ni" rungut Hanny, dia duduk seketika di birai katil. Orang kata, lepas bangun tidur jangan terus berdiri, takot jalan melayang macam orang mabuk. Wakwak.

Selesai lima minit Hanny duduk di birai katil. Dia terus bangun nak melangkah menuju ke tingkat satu. "Morning appa, omma" sapa Hanny, dia menuju ke arah meja makan. Kerusi di tarik lalu Hanny melabuhkan punggungnya di kerusi itu. "Morning" serentak Puan dan Tuan Park membalas.

"Sunhee mana? Tak nampak pon" soal Hanny yang tak nampak Sunhee dari semalam. "Ouh, namja chingu Sunhee ajak tidur rumah eomma dia" jawab Tuan Park. Hanny mengerutkan dahinya, Sunhee tak ada cerita dengan Hanny pon yang dia ada namja chingu.

"Siapa namanya omma?" soal Hanny lagi lalu mengambil roti untuk disapu jam. "Jimeng. Jimeng eh bang?"

"Jimin lah" Tuan Park membetulkan nama Jimin yang jadi Jimeng. "Jinja!"

"Ye, kenapa?" Puan Park mula pelik melihat reaksi anak bongsunya.

"Tu Sir Hanny! Sir sukan Hanny!"

++

Sekarang ialah cuti musim bunga, jadi Hanny hanya bercadang untuk membesarkan pipinya di rumah sahaja. Sebulan, sudah sebulan Tasha menjauhkan diri dari Hanny, begitu juga EunMi dan EunJi. Bersyukur kerana Aurora masih bersama dengannya. Hanny sudah berhenti  menjadi secret admire kepada Jungkook.

Iphone 5s nya yang berada di meja ruang tamu di capai. Applikasi Telegram di buka. Group Blink ditekan.

Hanya tinggal empat orang sahaja di dalam group itu, sunyi sahaja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Hanya tinggal empat orang sahaja di dalam group itu, sunyi sahaja. Tiada voice milik rakannya yang lain. EunMi sudah lebih awal left group itu. Hanny tinggal EunJi, Aurora, Tasha dan dirinya sendiri. Kenapa Tasha tak left? Sebab phone dia rosak teruk waktu excident tu. Katanyalah.

Applikasi Instagram pula dia tekan. Profilenya di buka. Gambar bersama geng Blink di tekan. Matanya menitiskan air mata.

"Kenapa beban aku sekarang main berat" ujarnya sendiri.

itsqueenhnny

itsqueenhnny

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sticky NoteWhere stories live. Discover now