17

144 29 20
                                    

Tiga hari Tasha berada di wad. Setiap malam Taehyung menemani Tasha di hospital. Ada sampai dia tak datang kerja sebab nak jaga Tasha. Hanny? Hanny tiga hari dah tak sekolah sebab jaga Tasha dari pagi sampai malam. Yelah Puan Jung sibuk kerja, jadi sebab tu dia amanahkan Hanny, kawan Tasha dan Taehyung yang menjaganya.

Tepat pukul 10:50 pagi, Taehyung masih berada di sisinya. Menjaga Tasha, sudah tiga hari dia bercakap dengan Tasha tapi tiada sahutan dan tindak balas.

"Tasha, sedarlah. Kesianlah kat aku, kat kawan kau. Hari-hari diorang melawat kau. Aku, aku rindu pipi kau yang cepat blushing tu" ujar Taehyung yang memegang erat tangan milik Tasha.

"Sir Tae, sir dah boleh balik. Biar saya yang jaga Tasha pula" suruh Hanny. Taehyung mengangguk. "Kalau dia dah sedar, cepat-cepat call aku"

"Nae Sir" Hanny pula yang berada di sisi Tasha sekarang ni. Dia suruh Taehyung balik rehat, yelah dari pukul 4:50 petang Taehyung teman Tasha kat hospital sampai sekarang.

Joshua? Dah call banyak kali. Tapi telefon dia tak berjawab. Aurora ada jumpa dia jugak, tapi dia kata dia tak boleh jumpa Tasha. Dia terpaksa. Terpaksa kenapa? Sebab betina lain agaknya.

EunMi dia datang, dan dia lah yeoja yang meraung macam Tasha dah mati. Tapi raungan dia tu tak buat hubungan Hanny dengan dia.

"Tasha, hari ni aku temankan kau. Dari semalam Sir Taehyung temankan kau. Joshua? Dia tak datang sebab dia terpaksa" ujar Hanny, tapi tiada sahutan.

"Aku rindu kau, rindu dengan pukulan kau bila kau gelak macam orang bodoh nak tercekik. Haha bila pikir balik, kenapa aku bodoh sangat biarkan kau lintas sendiri" mutiara jernih mula menitis.

Hanny memandang sayu ke arah Tasha yang terbaring di katil yang dibantu oleh mesin penafasan.

Air mata mula mengalir dari tubir mata milik Tasha. Hanny tersentak.

"Tasha, kau dengarkan? Kalau ye, gerakkan jari kau" suruh Hanny. Ya, jari telunjuk milik Tasha bergerak. Hanny mula ceria semula, dia terus mengeluarkan telefon bimbitnya.

Contact Taehyung di tekan.

Tuttt tutttt.

"Hello, kenapa Hanny?"

"Patah balik Sir. Tasha respon apa yang saya suruh"

"Nae, kau tunggu. Aku amik Jungkook dulu"

Tutt.

"Tasha, mesti Sir Tae beria bila kau sedar nanti. Cepat sedar tau"

++

"Betul ke Tasha respon?" soal Puan Jung. "Yee, percayalah" Hanny tetap dengan dirinya. "Takpe. Biar aku cuba"

"Tasha, ni aku Taehyung. Aku tahu kau dengar, kalau kau dengar. Gerakkan jari telunjuk kau" suruh Taehyung, tapi kali ni berbeza. Tiada respon. "Tasha, kau dengarkan?" Hanny mula risau. EunJi, EunMi dan Aurora pula berada di luar wad. Menunggu gilirannya.

"Takpe, aku cuba lagi"

"Tasha, gerakkan jari kau" sama juga, tiada respon. Taehyung mula putus asa, begitu juga Hanny. "Kau tipu ke Hanny?" soal Taehyung yang mula tidak percaya.

"Tak, saya tak tipu" balas Hanny, Hanny mula terduduk. Puan Jung yang berada di sisinya mula membantu Hanny untuk bangun semula. "Sabar Hanny, benda ni amik masa lagi" pujuk Puan Jung.

"Puan, Cik, Encik. Masa melawat untuk kamu bertiga tamat, ada pelawat lain yang nak melawat" kata seorang nurse perempuan yang menjaga wad itu.

Mereka bertiga melangkah keluar dari wad. Kini giliran Aurora dan EunMi pula. Harap-harap diorang berdua tak bergaduh ah dalam wad uh. EunJi? Dia kata dia nak jumpa Tasha sendiri.

"Gwenchana?" soal Jungkook yang tadinya duduk kini berdiri. "Saya rindukan Tasha. Tiga hari dia tak berbual dengan saya Sir" Hanny menitiskan air matanya. Taehyung? Taehyung tengah duduk sambil wajahnya dia tekup. Tahan air mata maybe.

"Takpe, bagi dia masa. Satu hari dia akan sedar" pujuk Jungkook yang memeluk tubuh kecil milik Hanny. Cukup rasa lega Hanny, sebab bebannya sedikit kurang bila bersama Jungkook.

10 minit berlalu, Aurora dan EunMi pula keluar. Fuh jaranglah EunMi tak nangis.

"EunJi, kau pulak masuk" suruh EunMi yang mengesat air matanya. "Nae, tunggu aku"

++

EunJi melabuhkan punggungnya di kerusi yang bersebelahan dengan katil Tasha. "How are you? Sihat? Mesti tak. Maklumlah dah nak mati. Tapi sayang. Kenapa kau tak mati je kat tengah jalan uh?" soal EunJi bertubi-tubi. Bibir EunJi dia dekatkan di telinga Tasha.

Dia berbisik "Kau jangan pikir. Kau sakit macam ni kau terlepas. Sorry to say, aku akan seksa korang berempat sampai kau dan Hanny merana. Hahah no matter lah kau dengan Hanny patut terseksa macam ni, termasuk member kau yang lain. Dasar bajingan!"

"Kau buat apa?" soal Taehyung. "Tchh, mamat ni masuk lagi pehal!" desis hati EunJi. "Saya cuma nak cakap yang saya rindu Tasha. Hikss" air mata palsunya yang mengalir pantas diseka. "Ouh, kau boleh lah keluar. Aku nak bercakap dengan Tasha lagi"

"Nae"

++

"Sabar Hanny. Dah sembab mata kau tu. Dark circle semua ada, macam orang tua" bidas Jungkook yang memandu kereta untuk hantar Hanny pulang ke rumah.

"Sir diam ah, Sir tak tahu apa saya rasa! Saya terseksa, first EunMi putuskan persahabatan. Sekarang Tasha terlantar dekat hospital. Lepas ni apa pulak? EunMi, EunJi, Aurora pulak ke yang jadi mangsa. Hikss" ucap Hanny panjang lebar yang di akhiri dengan bunyi tangisannya.

"Jangan risau, aku ada. Aku akan temankan kau"

"Tak payahlah Sir. Menyusahkan Sir je, takpe. Saya dah biasa kena macam ni!" Hanny mula menengking. Jungkook yang memandu kereta tadi terus dia parkir di tepi jalan. Tali pinggang di buka.

"Kau dengar ni! Aku ada dengan kau. Aku akan tolong kau. Jangan risau Hanny!" kedua bahu Hanny di pegang kuat. Malah Hanny menepis kasar.

"Tolong apa?! Sir takde kena mengena dengan saya! Pergilah dekat Hayeon Sir tu. Biarkan je saya sendiri kat sini! Dah ah sana nak keluar. Better balik jalan kaki!" Hanny membuka tali pinggang. Pintu kereta di buka, mahu sahaja dia keluar dari perut kereta tapi pantas di tarik oleh Jungkook.

"Sir nak apa lag-"

Chupp.

Mata Hanny membulat, wajahnya mula memerah. Mana tak nya, cikgu sendiri, crush sendiri sesuka hati je kiss orang!

Ciuman itu Jungkook lepaskan.

"No matter what happen. Aku ada dengan kau. I know you Hanny, kau HY"

.
.
.

TO BE CONTINUE 💗..

Sorry to say, part ni kat hospital dan klishe. Hehehe

Sticky NoteWhere stories live. Discover now