23

175 27 21
                                    

Nak bagitahu yang chapter ni author edit balik.
Happy read ♡

--------------------------

Tiba di hadapan rumah milik Hayeon, Hanny menelan air liurnya sendiri. Mana taknya, Hayeon ni sanggup buat birthday party untuk Tasha dekat rumah dia yang sebesar alam ni.

"Dah jom" ajak Jungkook yang tanpa diberi amaran terus menarik pinggang milik Hanny dan berjalan menuju ke dalam rumah milik Hayeon.

Sumpah, ramai orang yang hadir ke majlis tu, pakaian mereka mewah-mewah belaka. Hanny memandang pakaiannya sendiri.

"Kau dah cukup lawa, kau lebih cantik dari diorang" bisik Jungkook di telinga kecil milik Hanny. Hanny sudah mula memerah wajahnya. "Jungkook, saya nak jumpa dengan EunJi and Aurora tau"

"Dekat mana?" soal Jungkook, Hanny terus menundingkan jari telunjuknya ke arah dua orang gadis yang sedang berbual di sebelah meja makanan.

"Ouh, kau panggil aku Jungkook?" soal Jungkook secara tiba-tiba. "Ermm, haah. Tak boleh ke? Kalau macam tu saya panggil awak Sir Koo-" ibu jari milik Jungkook, Jungkook letakkan di bibir munggil milik Hanny. "Shh, aku suka kau panggil aku Jungkook" jawabnya.

"Yow Jungkookie" panggil Taehyung yang tiba bersama ahlinya yang lain. Siapa lagi kalau bukan Namjoon, Hoseok, Jin, Jimin dan si muka beku Suga. "Yow Taetae" sapa Jungkook semula lalu memeluk Taehyung dan rakannya yang lain. Hanny yang tidak mahu masuk campur hal antara mereka bertujuh terus pergi meninggalkan Jungkook.

Tempat Aurora dan EunJi dia tuju. "Hai" tegur Hanny terhadap EunJi dan Aurora. Aurora yang yang tadinya sedang meminum air terus memandang Hanny. Begitu juga Hanny, dia turut memandang Aurora.

"Suwekkk"

Ujar mereka berdua serentak, EunJi yang berada berdekatan mereka tergelak kecik melihat gelagat dua orang kawannya itu. "Kau datang dengan siapa Hanny?" soal EunJi, "Dengan Sir Kook" balasnya. Aurora dan EunJi mengangguk sahaja.

"Heyyo ladies and gentlemen" sapa seseorang. "Heyyo EunMi" balas Aurora. Mereka berdua terus berhi-5.

"Aku amikkan korang berdua punya air. Nanti aku datang balik, okah?" ujar EunJi

"Okah!" seraya Hanny, Aurora dan EunMi serentak.

"Okay, setakat ni baru empat orang dah bersama. Tapi Tasha jerk belum" balas EunMi yang memegang cupcake coklat yang disediakan khas untuk tetamu. "Panjang umur dia, ha tu Tasha" kata Aurora lalu menunjuk ke arah seorang gadis yang sudah siap cantik dengan pakaiannya. "Lawooo yottt!!" puji Aurora. Hanny hanya mendiamkan diri sambil memakan kek coklatnya.

Hayeon turut berada di sisi Tasha yang berpakaian serba merah.

"Attention pleasee" ujar Hayeon. Semua mata memandang ke arahnya. "So here our birthday girl nak sampaikan ucapannya. I hope korang bolehlah diam sekejap" balasnya.

Tasha menarik dan menghembus nafasnya. "Hi, saya Jung Tasha. Beribuan terima kasih pada korang semua sebab dapat datang ke majlis ni. Terima kasih juga kat Hayeon sebab dia yang sponsor birthday ni. So, I hope korang enjoy" ujarnya dan tetamu yang hadir terus menepuk. Lagu ballad terus di siarkan dan semua tetamu mencari pasangan masing-masing untuk menari bersama.

Hanny hanya tercegat, dia nak cari Jungkook? Hahha buat malu dia je do.

"So sayang, wanna dance?" ajak Jungkook yang tiba dengan sekuntum bunga rose dan dituju ke arah Hanny. Hanny tersenyum, tangannya terus mengambil bunga itu dan mengangguk laju. Tanpa amaran dari Hanny, pinggang ramping itu terus ditarik oleh Jungkook. Aurora pula sudah terpinga-pinga.

"Tchhh, aku bilalah nak ada pasangan macam Hanny tu. Ehh apa kau cakap ni Aurora, tak suwekklah" ujar Aurora seorang diri. Bahu miliknya di tarik sehingga ke dakapan milik seorang namja.

"Ehh Sir Suga, err- na-nakk a-apa" soal Aurora yang sudah memerah muka. "Suga just Suga, not sir Suga. Jom dance dengan aku"

"Ehhh, tak nak. Tak suwekklah" balas Aurora yang menolak Suga dari terus memeluknya. "Tak swag? Aku sanggup buang swag aku ni semata-mata ajak kau dance"

"Tapi Suga-"

"Tak ada tapi-tapi, jum" tanpa cakap banyak, Suga terus menarik tangan Aurora dan menari dengannya.

Back to Hanny and Jungkook,

Hanny matanya terkebil-kebil melihat Jungkook kerana Jungkok kali ini terlalu lembut dengannya, tiada lagi sifat beku, swagnya. Hanya menampakkan sifat kasih sayang yang sudah meluas pesat.

"Hanny" panggilnya lembut, "kenapa Jungkook?" soal Hanny pula. "Kau, kau cantik harini" pujinya. Pipi Hanny mula merona merah. "Gomawo" balas Hanny. Jungkook memberhentikan tariannya bersama Hanny. Dagu gadis itu didongakkan sedikit supaya memandang tepat ke anak matanya. Tetamu yang lain asyik menari bersama pasangan mereka.

"Hanny" panggil Jungkook. "Terima Kasih, sebab kau berjaya beri aku peluang untuk rasa kasih sayang daripada kau" sambungnya. Hanny terdiam, dahinya dicium lembut oleh Jungkook.

"Beri ruang kepada birthday girl bersama pasangannya untuk menari bersama" laung seorang namja.

Tak cakap banyak, memang Taehyung dan Tasha yang menari bersama. Yeoja yang lain sudah terjerit-jerit tidak puas hati. Sama juga seperti situasi Hanny dan Jungkook pada awalnya.

"Hanny!" laung EunJi yang membawa dua gelas yang berisi air berwarna pink. Strawberry mungkin.

"Jungkook, nanti saya datang balik okay" balas Hanny, Jungkook mengangguk dan Jungkook terus pergi menuju ke arah Jin dan rakannya yang lain.

"Nah air kau" EunJi menghulurkan segelas air itu ke tangan Hanny. "Gomawo, aku pikir kau tak nak bagi aku air sebab sebelum dance kau kata nak amikkan air. Tapi baru sekarang sampai" ujar Hanny. EunJi tersenyum sahaja "Sorrylah, tadi aku sakit perut" balasnya. Hanny hanya mengangguk, tanpa membalas air yang berada di gelas tadi pantas diteguk.

++

"Hanny kau okay tak?" soal EunMi. "Kau okay tak ni Hanny?" soal Aurora pula yang melihat Hanny dari tadi asyik memegang kepalanya. "Aku sakit kepala ah, berdenyut sangat ni. Mana EunJi?"

"EunJi dia balik, sebab omma dia suruh" balas EunMi. "Kau ni dah teruk sangat, jom aku hantar kau balik" ajak Aurora. "Takpayahlah hantar dia balik. Kat rumah aku ni kan banyak bilik tumpang jelah" sampuk Hayeon yang datang dengan segelas cawan di tangannya.

"Betul ke?" soal Aurora inginkan kepastian. "Ye, kau naik je tingkat dua. Masuk je mana-mana bilik" jawabnya. Aurora mengangguk dan terus memapah Hanny menuju ke tingkat dua.

Pintu bilik dikuak dan dia baringkan Hanny di katil itu. "Kau baring, aku temankan" ujarnya. Hanny menggeleng. "Kau turun je, aku boleh sesorang. Kesian EunMi nanti" balas Hanny. "Sure?" soal Aurora lagi. "Ye sure"

Aurora mengangguk dan dia beredar meninggalkan Hanny di bilik itu seorang diri. Kepala Hanny semakin lama semakin sakit.

"Hey dear" ujar seseorang. Mata Hanny mula kabur, tapi dia masih dapat mengecam yang menegurnya ialah sesorang namja. "Kau buat apa kat sini?" soal Hanny yang cuba membuka matanya.

"I nak makan youlah" balas namja itu dan terus mendekati ke arah Hanny yang terkulai lemah di katil akibat denyutan kuat di kepalanya.

"Jangan dekat!!!" jerit Hanny, tapi namja itu tidak hirau. Malah dia terus merangkak menuju ke arah Hanny. Badan Hanny, namja itu angkat sedikit untuk memudahkan dirinya membuka zip belakang baju itu. Hanny cuba menolak tapi dia lemah dan tidak mampu melawan.

Lehernya menjadi mangsa gigitan namja itu. Hanny menumbuk dada namja itu dengan tenaga yang ada.

"My dessert" bisik namja itu di telinga Hanny.

.
.
.
TO BE CONTINUE 💙

Sticky NoteWhere stories live. Discover now