Hand i hand smög jag och Felicia ut från den gamla städskrubben som vi suttit inne på i inprincip hela dagen. Ett stort papper med en massa skrift på och ett annat som är en ritning av det här huset som vi hittat i städskrubben hade vi ihoprullade i våra händer. Ska jag vara ärlig så var jag riktigt rädd, om vi blir upptäckta blir det nog inte så kul för oss.
"Här är det"'
Utbrast Felicia och stannade framför en stor dörr med en skylt där texten löd "Chefens kontor". Sakta men säkert öppnar vi dörren som, som tur var, var upplåst. Vi gick in i det mörka rummet och hörde höga snarkningar. En ficklampa som Felicia hade med sig tände hon medan vi gick igenom rummet för att hitta det vi sökte, nyckeln som ledde till den enda utgången i hela huset! Erik var den som bestämde vem som fick gå ut och inte. Han hade den nyckeln som vi just nu behövde. Vi letade och letade men fann ingen nyckel. Jag kollar runt i en massa lådor när jag ser någonting blankt i ögonvrån. Jag kollar snett bakåt och ser det vi letat efter. Nyckeln! Men det finns ett problem, nyckeln hänger i ett halsbands snöre som sitter runt Eriks hals.
"Felicia, jag har hittat nyckeln"
Viskade jag ut i det mörka rummet samtidigt som jag pekade mot Eriks hals.
"Hur fan ska vi få tag i den då?!"
Utbrast hon surt.
"Det finns bara ett sätt"
Sade jag och närmade mig Erik som låg och sov i en djup sömn. Sakta lyfte jag på hans arm som låg över hans bröstkorg. Försiktigt lyfte jag upp hans huvud för att diskret få loss nyckeln som hängde runt Eriks hals.
"Vjem duär"
Skrämt hoppar jag till av Eriks plötsliga röst. Man hör att han inte är riktigt helt vaken än. Jag stannar till och efter ett tag börjar han att snarka igen. Lättat pustar jag ut och kollar på Felicia som kollar med en rädd blick på mig. Jag drar försiktigt nyckeln över hans huvud.
Jag och Felicia går ut från Eriks rum/kontor och gjorde en give-me-five.
"Det var nära ögat"
———————————————————————————
Rösta & kommentera för mer✨Jag är fortfarande ledsen över den dåliga uppdateringen men det är kaos i mitt huvud just nu Osså är det svårt att uppdatera både här och på insta samtidigt.. men jag ska försöka bli bättre med uppdateringen!:)
VOCÊ ESTÁ LENDO
Kär i min kidnappares son||M.G {Färdigskriven}
FanficIda är en 15 årig tjej med långt blond hår och blågröna ögon. Hon bor på Trofors i Norge. Men vad händer när Ida blir kidnappad och blir tvingad till någonting hon absolut inte vill? Och är det bara ett spel som den ena tvillingen spelar med Ida ell...