Del 16|| Lill Syrran

447 11 4
                                    

Det har nu gått några veckor sedan jag kommit tillbaka hem och som jag såg den där gestalten.
Jag och Felicia har pratat varje dag och idag ska hon komma hit! Imorgon börjar jag skolan igen då jag inte velat gå dit efter allt som hänt. Vi tänkte eftersom att varken jag eller Felicia vågar gå till skolan själva så ska hon börja i min skola och klass. Hon ska också få bo hos oss i några veckor. Hur länge vet vi inte men vi har pratat om att hon ska bo hos oss hela året. Självklart så kommer hon att få vara hemma hos sig varje helg och alla loven. Då kommer jag få följa med henne hem istället. Jag har inte berättat om gestalten jag såg första natten jag kommit hem men jag tänkte göra det idag.

"Ida! Det knackar på dörren!"
Snabbt sprang jag nerför trappan och mot ytterdörren. Jag låste upp den och kastade mig i personens armar så vi nästan ramlade baklänges.
"Jag har saknat dig Lill syrran"
Sade hon och skrattade lite smått.
"Jag har också saknat dig"
Felicia kallade mig för "Lill syrran" då hon fyllde år dagen före mig och så är vi ju lika gamla så jag blev ju yngst.

Jag och Felicia satt på mitt rum och pratade om allt mellan himmel och jord.
"Men du Felicia"
Sade jag efter en skrattattack vi nyss fått.
"När vi hade lagt på den dagen vi åkt ifrån varandra. När jag skulle gå ner med telefonen och ta ett glas vatten så såg jag någon som stod utanför vårt köksfönster, en svart gestalt. Jag blinkade några gånger och sen var gestalten borta. Jag vet inte om jag inbillade mig eller inte men dagarna efter så har jag känt mig jätte iakttagen och som om någon följer efter mig"
Sade jag och kollade osäkert på Felicia som satt med munnen öppen och kollade skräckslaget på mig.
"D..du d..det måste ha varit inbillning, eller v..vi får väll hoppas att det bara var inbillning"
Sade hon och kramade om mig hårt. Jag besvarade hennes kram.
"MAAAAAAT!"
Ropade mamma från nedervåningen. Vi begav oss ner till köket där mamma, pappa och Miranda redan satt vid.
"Det är bara att sätta sig och äta"
Sade mamma med ett stort leende på sina läppar. Jag och Felicia satte oss ner bredvid varandra. Jag kände mig iakttagen hela middagen men jag försökte att inte tänka så mycket på det.

Klockan var nu halv tolv på natten. Vi hade precis kollat klart på en film och ätit upp våra snacks som vi hade. Så nu skulle vi sova. Vi hade ingen extra madrass så Felicia kommer få sova med mig i min säng.
"Godnatt Ida"
"Godnatt Felicia"
Sade vi till varandra och släckte lampan. Imorgon var det som sagt skola så vi behövde gå upp ganska tidigt för att hinna göra iordning oss.
———————————————————————————
Rösta & Kommentera för mer mina vänner

Kär i min kidnappares son||M.G {Färdigskriven}Where stories live. Discover now